2022. augusztus 18., csütörtök

Join the winning side

Érdekes megfigyelésekre volt lehetőségem, hogy most önszántamból maradok távol a pókertől másfél-két hónapra. Ezt fejtegetném kicsit, meg egy pókeres álmot is beraknék, ami szürrealitásával együtt meglepően közel van a valósághoz.

Leírtam előző bejegyzésbe, hogy mennyire akadozva sikerül csak pókerezni járni, mert mindig közbejött valami. Épp kezdtem beleszokni a downswingbe, amiben ültem. Ekkorra már 2.5-3 hónapja tartott. Óraszámban annyira nem volt sok, kb. 150-200 óra (mondjuk élőben az azért elég sok full downswingelni), de még így is nagyon fasza volt az órabér, amire kijött az egész, és már nem akartam megőrülni attól, hogy mondogatom magamnak, hogy "hátha majd ma megfordul".

Aztán jött egy fordítgatós lehetőség, amivel élnem kellett. Elég nagy (életem legnagyobb) projektje. Gyakorlatilag könyv méretű pókerrel kapcsolatos szöveget kell lektorálni és újraírni sok helyen. Marha unalmasnak hangzik, de most végre először ebben is megtapasztalhattam, hogy milyen, amikor saját főnököm vagyok, és magamnak osztom be az ütemtervet. Az eddigi melók mindig nagyon szűk határidős dolgok voltak, és bár ugye ha belegondolok, ez is nagyon szűk határidős, itt én határoztam meg, hogy mennyit tudok napi szinten megcsinálni, és hogy ez mit fog jelenteni, mikorra készül el a projekt kb. 

Utána lesz még egy bónusz is, mert lehetőséget kaptam nyelvi update-et is írni a GG-hez, ami fasza, mert van még mindig a kliensben egetverő hülyeség, amit én fordítottam, de nem az én hibám. Pl. ha hívni akarsz, akkor ugye angolul az bet. A fordításban én két verziót írtam, megjelöltem és megjegyzést is csatoltam hozzá, hogy ha kaszinó játék, akkor "tét" ha meg póker, akkor "hívás", ezt angolul, magyarul... erre bekerült a tét a pókerhez. Volt, ahol meg simán berakták a perjeles cuccot ahelyett, hogy választották volna az odaillőt. Azért fontos ez, mert kontextus nélkül fordítottam csak ilyen parcellás dolgot, sokszor csak 1-1 szóval, és nem lehetett tudni, hogy most mihez kell, mert volt benne bőven kaszinós cucc is. A lényeg az, hogy ha van valami, amit hülyeségnek véltek a GGPoker magyar kliensében, akkor írjátok meg, hogy esély legyen kijavítani.

A harc, amit a lektorálás során folytatok, a felszámolása a "fiók" szó használatát amikor számláról van szó az a "kéz" kiirtása a nyelvezetből, mert egy idióta, hozzánemértő fasz elfordításán alapszik, és elterjedt, mint a fertő, és ha már ez az oldal a vezető online póker oldal, akkor legyenek tisztességesen megnevezve rajta a dolgok. Vannak a lapjaid, van a parti, és van az új leosztás. Ezeket valamiért mind egytől egyik "kéz"-nek fordítják az összes hülye pókerteremben, amit magyarosítanak.

A lényeg, hogy poén meló, és élvezem, és esélyt ad reflektálni a pókeres karrieremre. Egyelőre azt érzem, hogy örömmel végzem, és van kedvem hozzá. A legnagyobb különbség az, hogy produktívnak érzem, amit teszek, bár érvelni lehetne mellette, hogy nem az, ahogy a kártyázás se, mert kártyásoknak teszem érthetőbbé a kártyázás folyamatát, ennyi erővel kártyázhatnék is... lol.

Abban továbbra is biztos vagyok, hogy szeretek élőben játszani, viszont neten egyre kevésbé (ha ez egyáltalán lehetséges). Pár napot versenyezgettem, meg tegnap néztem egy barátomat, ahogy tolja a sunday és egyéb versenyeket. Egyrészt teljes mértékben lehangoló, hogy egy online is kurvára nyerő player, mint amilyen ez a cimbim IS, ugyan azt mondogatja, amit én, hogy mennyire csalnak, tuti, hogy belenyúlnak stb stb.

Ezen felül a másik megfigyelésem, hogy mekkora vicc ez a bounty verseny. Kicsit távolabbról nézve, mekkora eltorzított pénzéhes perverziója ez a pókernek. Ugye ezt a bounty-s hülyeséget azért találták ki, mert elveszi a regektől az előnyt, amit a tudásukkal szerezhetnek, elvesz a prize poolból, és random osztogatja azt a halaknak, stb. Ezen felül még a játékot is eltorzítja olyan módon, hogy rengetegszer az "optimális" (értsd: a verseny kurva szar körülményei között a legprofitosabb) játék az ilyen kicsapós, rátolós, idióta játék nagy stackel is, mert "jajj a bounty a fején". És nyilván a pro-k megfejtették, hogy mi az optimál, és még mondogatják is, hogy "de hát ezt szeretik a halak, ez a jó a pókernek, nézd meg a többi versenyen alig vannak" Erre az az ellenérvem, hogy régen is voltak halak, és régen is beültek arra a versenyre, ami volt. Ha nem lenne bounty, a sok hal a sima versenyeken volna.

Ez az egész nyilván azért lett kitalálva, hogy a halaknál "maradjon" több lé, mert akkor sokkal több kerül a házhoz, és ahogy néztem a játékot, hogy mennyire nem az a lényeg benne, hogy odaérj az elejére, hanem, hogy mennyi a bounty a fején annak, aki all-in van, és kicsit ilyen szentimentális öregséggel gondoltam vissza arra, amikor a póker még nem erről szólt, és hogy mekkora hányadék.

Ezt megelőzően amúgy ez akkor jött szembe, amikor csak simán versenyeket néztem a starson, és alig találtam valamit, aztán néztem a filterem, hogy ki van szedve a bounty, amit aztán visszakapcsoltam és hirtelen 10x annyi verseny lett. Mondanom sem kell, a történtek remek ösztönző hatással voltak rám, hogy azonnal kicasheljem a bent lévő pénzemet, mert hülye lennék erre költeni. Ha már versenyezni szeretnék elmennék élőbe, na nem a Dunába, mert mekkora vicc ez a "dealer add on", ami gyakorlatilag extra rake, amiért csalásból extra zsetont adnak... gyakorlatilag pénz, amire azt mondják, hogy a dealerek kapják meg, de adnak érte 20-30% extra zsetont a kezdéskor, és a fee-t ezzel megnövelik extra 25-50%-al, mert ez a lé nem kerül a prizepoolba. Arról ne is beszéljünk, hogy minden verseny turbó. Na de ha már lemennék pókerezni, akkor casheznék inkább, ha meg cashezek, akkor meg nem szórakozni megyek, tehát ha szórakozni akarok, nem pókerezhetek XD

Érdekes módon most jön a Bounty-s versenyeknek egy újabb tekerése, a "mystery bounty". Verseny egyik felében nincs is még bounty (csökkentik, hogy hány felé megy bounty pénz, de mindenki befizet fejpénzt), másrészt nem tudod, kin mennyi van, ezért nem tudsz vadászni emberekre, akiken sok van (értsd stratégiai elemet kiveszik), viszont ezért cserébe van valami madár, akinek a fején ott van a nevezők bountyjának egy kurva nagy része, több száz/ezer bounty) és megkapja valaki randomra majd azt kész. Az az érdekes, hogy ez a fajta felállás közelebb fogja tartani a játékot az eredeti versenypókerhez, mert már annyira nem lesz információd semmiről, hogy csak avval tudsz foglalkozni, hogy minél jobb helyezést érj el, meg hogy a shortokat te üsd ki, de mondanom sem kell, hogy ez mekkora masszív mínusz EV ahhoz képest, ha csak simán arra mennél, hogy azért jár a legtöbb pénz, ha minél előbb végzel a versenyen. Így is kb erre tudsz csak menni, csak az erre befizetett teljes összeg jelentősen csökkentett feléért mész, a maradékot meg szétrulettezik az emberek között. Hát tegnap a sunday-en volt ember, aki ITM-ben mínusz volt, még mert nem ütött ki senkit.

Mert ugye az sem mindegy, hogy mennyi a bounty nevezés része. Most rákerestem neten, a GGs új szarságról még nincs pontos infó, de találtam amcsi kártyatermet (kurva nagyot, a Lodge), és hát siralmas. Az a bolond, aki ilyenekre pénzt ad ki komolyan... vagy csak sima kaszinós.... de tényleg mekkora nyomorult szomorság ez, hogy elkaszinósították úgy a pókert, hogy most már azt játszani is garantált minusz EV legyen mindenkinek. Ezt figyu:

500$-os mystery bounty verseny. Nevezésből 40$ a fee 35$ a másik fee, 225$ a prize poolba és 200$ bounty-ra. Takarodj már!

Alapból a fee nélküli buy-in fele csak ami a prize poolba megy, tehát 2x annyiért játszod ugyanazt a versenyt, és fele annyit nyerhetsz csak, és ha éppen short vagy végig, és soha nem ütsz ki senkit, elmehetsz az anyádba. Emellett levesznek 2 külön nevű fee-t, mint nevezési díj jutalék, meg "staff fee", ami szó szerint osztó jutalék, vagy valami hasonló lenne, de kérdem, azt a staff-ot miért én fizetem? És ha én fizetem a staff-ot, akkor minek, vagy kinek fizetem a másik jutalékot. Tehát a verseny nevezésidíjából csak 45% kerül a normális nyereményalapba!!!! és emellé van 15% fee a versenyen, és 40% meg megy a random kiosztogatott fejpénzekre. Anyám.... Bountykból meg a legkisebb 300$ a legnagyobbak 25k-20k-15k-10k szal egy full verseny pay out structure-ja nagyjából, amit külön bounty-ra random kisorsolnak. Arról meg ne is beszéljünk, hogy "random valaki kisorsolja", lol. Hát annyi csalást tudnak belerakni, amennyit csak akarnak, hogy haver kapja a nagy bounty-t. És a legjobb, hogy a kártyában nem is kell csalni hozzá, mert bárkit ejt is ki a pajti, hirtelen azon a kiejtett emberen lesz a nagy bounty, és hát ez csak szerencse, ez megeshet, ilyen van, hát ha eleget játszol, majd realizálod úgyis az EV-d, kis paraszt!

A tanulsága azt hiszem az ennek az egésznek, hogy arra az oldalra kell állni, amelyik a legjobban kaszíroz. Ez régen nem volt olyan fekete-fehér, sőt, leginkább játékosként lehetett keresni a legtöbbet, hanem éppen osztóként, mostanra teljesen megfordult ez, és a játékos, ha profi is, épp hogy lehet, hogy keres valamit, főleg ha online játszik, de lassan élőben is többet keres a ház a rakeden, mint amennyit te valaha realizálni tudsz a játékoddal akármekkora top reg vagy! Ha pókerből akarsz pénzt, és szeretnéd, hogy a beletett tudásod ne csak 60-70%-ban érvényesüljön (luck vs skill factor szerepe), hanem ha 500 órát raksz a fejlődésedbe, az annyit is érjen, és ne "égjen el" feleslegbe 200 belőle, akkor elmész streamernek, agentnek, affiliatenek, backernek, influencernek, fordítónak, supportosnak, asszisztensnek,  ebbe a szektorba, de úgy tűnik, egyre nagyobb madárság játékosnak lenni ebben a bizniszben)

Szal csatlakozz a nyerő oldalhoz. Join the winning side. Ahogy Vader nagyúr mondta: "Join me, and together we can rule the galaxy"



Ja, ha már madárság. Dunába a rake cap 10k most már XD. És csodálkoznak, hogy nincs náluk high stakes játék. De hallottam ennél jobbat is. Idióta bécsi pókerklub, high stakes omaha 50/100 vagy 100/200 euró. (legnagyobb pot, amit barátom kitolt 680k€ volt, ha jól emlékszem) cap-el szedték a rake-et minden handbe, ami valami 30-40 euró volt, vagy ilyesmi. Sokallták az emberek. Erre bevezették a time collection-t. (ez van Vegasban is. Angliában is ilyet láttam) ami ugye félóránként dealerváltásnál fizetsz a helyért. Na, itt csak óránként kellett 100 eurót! 100!!!! EURÓT!!! Vegasban ez 14 dolcsi óránként (fél óránként 7 konkrétan), hát takarodj már :D És kifizetik simán, és mondanom sem kell, ugyanannyira jön ki kb, mint ha levennék preflop minden handért a 30 ojrót. Jó, mondjuk ekkora tétnél ez szotyi pénz amúgy, főleg, ha válogatott hülyékkel játszol. De azért meleg nagyon.


Na, és akkor az álom, amit amikor elmeséltem, ahhoz hasonlították, ami a "coaching for profit", ugye amikor backingben vagy stakelnek és tanítanak, és ezért elveszik a pénzed felét, vagy még többet, és mellette a lelkedet is el kell adnod nekik évekre:


Elraboltak, és egy ilyen szanatórium / erdei iskola szerű helyen találtam magam. Eleinte egy ilyen barak-ba raktak, ahol voltak vagy 8an, már ott lévő playerek, akik hozzá voltak szokva a dologhoz. Sok ágy egy szobában relatív rendezetlenül, és az ágyak mellett elég hülyén elrendezve volt mindenkinek számítógépe, de ilyen kellemetlen / kényelmetlen setupban. Fos monitorral, hud nélkül. Nem beszélt senki hozzám, köcsögök voltak. Próbáltam kontaktot keresni, hogy legalább dumáljak a főnivel, hogy mi van, aztán pár nap múlva végre volt valami tájékoztató. De annyit kellett várni, hogy már ott úgy voltam vele, elporladok. Aztán a briefing ilyen maffiás volt, és tudták ki vagyok a blogom miatt, és nem tetszett neki, amit képviseltem. Online kaszinós / pókerterem tulaj mágnás volt az ember. El akartam mondani, hogy de mi a faszt akarnak, én nem is játszom a neten, elmúlt 15 évben játszottam másfelet ott. Kurvára leszarta, kaptam cserébe egy lukat a vádlimba. Odajött a haverja, odafogta a fegyót, és belelőtt. Kurva para volt, mert kurva valódi volt érzésre, azt leszámítva, hogy annyira nem fájt, de úgy éreztem, rá kell játszanom, hogy mennyire fáj. Aztán ott hagytak a faszba utasítások nélkül. Annyi derült ki, hogy mindenkinek van x ezer/tízezer dolcsija, amit vissza kell termelnie micro/kis tétes CG-n. De semmi több. Sok ideig próbáltam valami dokit keríteni a sebemre a vádlimon, de konkrétan megtagadta a fickó. Ez azért volt para, mert nagyon azt éreztette, hogy annyira őt nem érdekli a jóléte a játékosainak. Kiderült, hogy csak gázpisztollyal lőttek meg, és nincs a vádlimban golyó, csak egy kurva nagy luk, amit beleégetett és meg fog magától gyógyulni. Aztán próbáltam tervezni menekülést. De a puszta közepén voltunk a halál faszán és teljesen esélytelen volt. Kurva idegesítő volt, hogy mindenki leszarja, és még ellenségesen is viselkedtek velem a többi sorstárs, mert a főni gyűlöletére úgy gondolták, jobb ha ők is utálnak, óvatosság és képmutatásból.

 

Ezután sok ideig szenvedtem, hogy jó, hát akkor inkább a halál, én nem fogok itt éveket eltölteni, ráadásul nem is tudok netes sh cg-n normálisan nyerni. De menekülni nem tudtam. Próbáltam makacs ellenállással. Persze az lett a vége, hogy volt, akinek csak 5-10k-t kellett ledolgoznia, nekem messze a legtöbbet. Aggódtam, mert semmit nem tudott rólam a családom, próbáltam ott a tábor területén embereket keresni, akikkel esetleg legalább egy levelet ki tudok juttatni, hogy még élek, vagy hogy már ne is számítsanak rám (attól függően, hogy éppen inkább feladom/addig feszítem, amíg kinyírnak hangulatban voltam, vagy olyanban, hogy türelmes leszek, beépülök, és megpróbálok kiszabadulni valahogy, de addig is el kell nyernem a bizalmát a vezetőségnek. Aztán nekiláttam megismerkedni a pókeroldallal. Nem adtak továbbra se semmilyen instrukciót, vagy bármit. HUD nem volt. Noteokra kellett hagyatkozni, de nekem senkihez nem volt semmi. Kurva szar börtön feeling volt, ahonnan nem volt menekvés, csak a halálon át, de valszeg előtte megkínoztak volna, viszont ha belevágok a játékba hosszú-hosszú éveken át válok rabszolgává, aki csak alszik, aztán felkel, és üti. Műszakok voltak, és kurva sokat kellett nyomni.

 

Kurva nyomasztó volt. Egyszerre rabság, elnyomós titkolózás és teljes kiközösítés is egyben, mindemellett kurva sok üres járat felesleges időpazarlás és kilátástalan helyzet.


Nincsenek megjegyzések: