2019. július 30., kedd

Miért kell harcolni a hamis narratívák ellen! Egy hülye cikk vitatása

Asszem állást kell foglalnom egy kérdésben, mert túl sokszor látom felmerülni. Random post a facebook-on, de egy magát értelmesnek álcázó cikk, amit szeretnék boncolgatni.

Agyaltam, hogy egyáltalán megírjam-e ezt, mert az ilyen dolog mindig azt eredményezi, hogy leírja az ember, aztán 10 év múlva előveszik, hogy "látod mit mondtál 10 éve te paraszt...." és aztán úgy viselkednek, mint ha ezt hangosan kiabálná minden nap, és nem csak egy érdekes okfejtés lenne, vagy másoknál egy ilyen eldobható 2 soros tweet....

Ami miatt úgy döntöttem, hogy még is megírom, az egyrészt az, hogy szerintem teljesen vállalható az álláspont, az, hogy beszélni kell róla, mert nem lehet csendben elhallgatva tűrni csak az egyik oldal narratívájának a terjedését anélkül, hogy azt megkérdőjeleznénk különböző oldalakról.

A Disclaimerjeim: Én soha nem csináltam semmi hasonlót, se nem elítélem se nem támogatom ebben a postban. Rengeteg helyen jártam, ahol rengeteg dolgot láttam, és az ott elfogadott, vagy nem elfogadott dolgok alapján próbálok meg alkotni gondolatokat, és felvetni kérdéseket, esetleg megvilágítani részeket, amik direkt ki vannak hagyva a beszélgetésből, és ez által ferdül az igazság.

Végig olvastam a cikket
https://wmn.hu/ugy/51160-biztos-egy-hableany-volt--egy-szexualis-zaklatas-vadjanak-es-bocsanatkeresenek-margojara
és jegyzetelgettem. Nagyon látszik, hogy ez egy totál véleményt befolyásolni próbáló cikk, mert nem semlegesen áll a dolgokhoz, és totálisan egyoldalúan prezentálja a helyzetet. Tökéletesen megmutatja a modern SJW-ség működését, és demonstrálja az agendáját. "minden férfi bűnös, és csak a nők az áldozatok. Tökéletesen reprezentálja ezt az utolsó pár mondat:

"...miért gond idegen nők fenekét csapkodni."
"De: a bűnbánat feltétele a bűntudat. Ezen kell még dolgoznunk."

Ezek alapján csak a nők seggét gáz csapkodni, és nyilván a férfiak (hiszen nők seggének csapkodásáról van szó) meg még el se érték azt a szintet, hogy felfogják hogy bűnösök, és ezt beléjük kell verni minden eszközzel!!

Továbbá átérződik az egész cikken, hogy mit akar elhitetni az olvasóval, hogy mit akar, hogy érezzen a "fogyasztója" ennek a cikknek. Mert semmi féle sajtótól elvárható semlegesség nem figyelhető meg benne. Van egy jól megfigyelhető agenda: A férfi bűnös és a nő áldozat. Külön tetszik, hogy ilyen tipikus passzív aggresszív stílusba felsorolja hogy mit "nem" kéne csinálni, de azért mégis milyen tré amit csinál ez a férfi. Szal neeem mondom hogy fel kéne kötni, meg kéne korbácsolni, vagy akár csak szembe köpni, de azért mégis csak kéne tenni valamit vele, azt meg akkor döntsétek el ti olvasók hogy mit (és véletlenül se befolyásoljon a felsorolt általam nyilván valóan preferált módszer)

"Túl azon, hogy – amennyiben az eset valóban ennyi volt, amennyiről Kenderesi és a hírek szólnak – az úszót csakugyan nem kéne megkövezni, eltiltani, érmeit visszavenni, és főleg nem kéne a nemi erőszakért elítélt Kiss Lászlóhoz hasonlítani, azért akad itt némi elgondolkodnivaló."

Érted. Ízlelgesd csak a felsorolt rengetegséget. Nyilván azért írta le és szentelt neki ennyi karaktert mert nem ezt akarja csinálni. Hiszen ott van a végén, azért ezek közül egyiket se,  deeee azért gondolkozzál el rajta, hogy mégis mit kéne ha ezeket azért semmi képpen sem!

A következő problémám a cikkel a totál életszerűtlenség, és hamis párhuzamok. A példák amiket felhoz a nem elfogadott seggfogdosásra (amit persze úgy állít be mint ha elfogadott lenne, és később by the fucking way önmagának is beismeri, hogy faszságot beszél) azt hozza fel, hogy hát nyilván rendben gondolják a férfiak, ha az utcán menő rövid szoknyás csaj seggét megfogdosod meg a sztriptízbárban...amit aztán később leír, hogy a sztriptíz bárban ezért kibasznak...de azért nyilván a FÉRFIAK olyan egysejtűek, hogy ezt sem tudják és NYILVÁN ezt teszik mindenhol.

Never mind azt a tényt, hogy a férfiak jelentős többsége sose megy sztriptízbárba, és tört százalékuk jár csak rendszeresen. Legyen az a kép ezekről a disznókról a fejedben, hogy sztriptízbárba jár mind, csajok seggét fogdosni (még akkor is ha kitiltják onnan)

Kis random sor, ami szintén reprezentálja a (nem annyira) rejtett agendát: "mi az arányos retorzió, rendőrségi ügy, kézlevágás vagy csak egy ejnye-bejnye"

Mert nyilván a XXI. században Európában a kézlevágás egy olyan dolog ami mindenkinek az eszébe jut....jaaa nem, de most már jó ha az eszedbe jut, és úgy érzed, ha valaki tapizik, és az egy faszi, akkor akár le is lehet vágni a kezét, vagy ez egyáltalán felkerülhet a listára. Véletlen se azért, hogy a határt tologassuk. Aztán persze a jóízlés érdekében rakjunk mellé egy olyat is, amire mindenki fintorog, hogy azért ennél többet kéne "egy ejnye-bejnye". Hirtelen a kézlevágás akét opció közül közöelebb áll a reális opcióhoz! Normalizálása a szélsőségességnek!

Rekerestem a szexuális zaklatásra:

"Laws surrounding sexual harassment generally do not prohibit simple teasing, offhand comments, or minor isolated incidents" ...." harassment may be considered illegal when it is frequent or severe"

Fordítás:
"Jogszabályok a szexuális zaklatással kapcsolatban, nem tiltják az szimpla cukkolást, vagy az egyszerű beszólásokat, vagy az apró egyszer előforduló eseteket" ..." a zaklatást illegálisnak lehet tekinteni, ha az rendszeres, vagy súlyos"
*Source Wikipedia
**ezer helyen ezerféle leírás van, választottam azt ami a legelső volt, és ami elvileg a leginkább elfogadott a társadalom által, hiszen a wiki egy open dolog, amit az emberek írnak

Tehát: A zaklatás nem bűncselekmény! A rendszeres zaklatás az! Hoppá! Erről senki nem beszél. Gyökérség? Jah. Bűncselekmény? Nope! Ez meg fogja torpedózni az cikk érveléseinek egy jó részét de azért majd végig megyek rajta.

Nade, beszéljünk egy olyan részről amit a cikk ártatlanul kifelejt. Azokat a helyeket ahol kurvára szokás fogdosni a másikat. Ahol amúgy a csajok nagy része azért megy le, hogy felszedjen egy pasit, vagy azért, hogy ingyen italokra hivassa meg magát, vagy hogy csak simán golddiggerkedjen, vagy megdöntesse magát.

A tuc tuc helyek, ahol a vip szekció azért van, hogy drogozni és szopatni felvigyék a csajokat, és ezt mindegyik tudja aki felmegy. A hely ahová azért járnak le, hogy egy éjszakás kalandokba csöppenjenek. A hely ahol a pasik ÉS a csajok IS fogdossák egymást. Mert a hely erről szól. Nem én mondom, hanem a 20+ éves gyakorlati valóság. Ahogy az utcán nem fogdosod meg a másikat, úgy előfordul hogy bizonyos helyeken meg igen. Ha besétálsz egy vöröslámpás házba, you can bet your ass, hogy elözönlenek a csajok, "kéretlenül" kommentálni fognak, és még fizikai kontaktust is teremtenek majd veled! HOW DARE THEY?! Ja várjál ők csajok nekik lehet.

Persze, hogy rendben van, hogy összefogdosnak, meg odaszólnak neked, mert ezen a helyen ezt várod, és amikor a tuc tuc bárba mész, ott is ha körül nézel azt fogod látni, hogy egymás szájában lógnak az emberek (szószerint) meg azt, hogy ha  nem lenne rajtuk ruha azt hinnéd, hogy kufircolnak, mert erről szól ez a hely legtöbb helyen. Tuti van kivétel, de amiket én láttam azok ilyenek voltak. Nem véletlenül nem járok ilyen helyekre. JAJJ!!

Kicsúszott véletlenül a számon egy fontos dolog. Ha nem tetszik nem megyek oda, és hagyom azoknak akiknek ez tetszik, hogy folytassák amit tesznek, mert nincs jogom beleszólni. Ez egy koncepció amit az SJW-k nagyon könnyen elfelejtenek, és egy igen kritikuis pont, ahol a hipokráciájuk megfigyelhető, mert ugye arról papoplnak, hogy az én testem azt teszek vele amit ÉN akarok, addig be akarják tiltani, hogy más mit tehet a saját testével. Legjobb példa erre, hogy betiltották a Forma 1-ben a Grid Girl-öket. A jól kinéző cicababákat az autó versenyeknél a rajtrácson.
*Source https://www.washingtonpost.com/news/early-lead/wp/2018/02/01/pc-gone-mad-formula-1-bans-grid-girls-but-some-of-them-arent-happy-about-it/?noredirect=on&utm_term=.16823bcc9599

Es az a vicc, hogy közbe prédikálják a nők egyenjogúságát (inkább többlett jogúságát) és közben meg többi nő társaik jogait nyirbálják megfele, valahogyan még mindig az egyenjogúság (???) képében.

Ha már elkanyarodtam a cikktől akkor még egy hipokráciát szeretnék felfedni, ami ha nincsen vitatva hamar elfogadottá válik, és ezért harcolni kell ellene. A Kvóta. Direkt ellentétes példát fogok felhozni, hogy jobban érzékelhető legyen a hipokráciája.

A tanárok túlnyomó többsége nő. Nem véletlen. Aspirálnak jobban erre a területre, közelebb érzik a természetükhöz ezt az egészet. Ez tiszta biológia. Ebből következik, hogy átlagban ők jobban értenek ehhez a szakmához, és ha megnézed a 100 legjobbat minimum 99, de valszeg 100 nő lesz. De legyen kvóta az "igazságosság" nevében. Csináljuk azt, hogy egy suliban dolgozó 30 tanárnőből, csinálunk 20 tanárnőt és 10 férfi tanárt, mert az inkluzivitás nagyon fontos ugyebár. Tehát rugjunk ki 10 tanárnőt és vegyünk fel a helyükre kevésbé hatékony, és szakmáját értő férfi tanárt. Ne azt nézzük, hogy ki a legyjobb 30 ember akit fel tudunk venni tanárnak. Nezzük azt, hogy ki a legjobb 20 nő és 10 férfi. És habár az összesítő listán ahol nincsen szegregáció a 10 legjobb férfi csupán valahol a 100. hely környékén van, és szószerint van 90 másik jobb női tanár, le van szarva az a 90 másik (illetve 70 mert 20 at felveszünk) az nem számít, hogy van 70 jobb tanár ennél a 10 férfinél, mi a férfiakat fogjuk felvenni, mert "egyenlőség". A többi tanárnő meg bekaphatja, hogy nőnek született, és tolja fel a magasabb szintű tudását a seggébe.

Na ez a kvóta és ezért hipokrácia az egész, és többlett jog, és counter intuitive avval, hogy a legjobbak kerüljenek a pozíciókba. Meritokrácia?!....naaaah fuck that! Éljen a genderizmus!!!


Nagykanyarral visszatérnék a cikkhez.

A cikk írójának és általában az összes SJW-nek az a megrögzült tévhite, hogy mindenhez verbális beleeggyezés kell. Tehát mielőtt megöleled megkérdezed, mielőtt megérinted megkérdezed, mielőtt lesmárolod megkérdezed. Jah!
Ezen felül vannak az elborult esetek, amikor a verbális beleeggyezés megvan, de a nő másnap megbánás után meggondolja magát, és aztán azt harsogja, hogy megerőszakolták, és kiderül, hogy a fickónak, szondával kellett volna érkeznie, és két példányos szerződéssel, hogy kapcsolatba léphet a csajjal, aki hanyatt akarja dobni magát neki.

"Twenty-year-old Nikki Yovino, who police say had a sexual encounter with two players in Connecticut and later made false rape allegations so she wouldn't lose a potential boyfriend, was sentenced Thursday in Bridgeport Superior Court."
 *Source https://www.nbcconnecticut.com/news/local/Woman-Sentenced-to-Jail-for-False-Rape-Accusation-Rolls-Eyes-in-Court-491565291.html

Szóval visszatérve a beleeggyezésbe. A kommunikációnk túlnyomó többsége nonverbális. És ezért sose volt az, hogy  a fickó engedélyt kér szóban a csajtól a dolgokra. Egyrészt életszerűtlen, másrészt a legnagyobb kiábrándulást jelentené a legtöbb csajnak, kivéve az aberált SJW-k nek akiknek ez a wet dream-jük, hogy úgy kezelik őket mint valami felsőbrendű lény, akitől azért is elnézést kell kérni, ha akkor nézel rá amikor ő nem szeretné.....azt hiszed abszurd vagyok?!

A netflix-nél sexual harassment-nek számít ha valakire túl sokáig nézel!!!! Bazdmeeeg!! Érted?! Ezért kell, és KELL ellenálni az ilyen retardált cikkeknek, mert viszik a narratívát és tolják ki a határokat, hogy mi az elfogadható meg mi nem, és ilyen totál torz világba kerülünk tőlük szép lassan.
*Source https://www.entrepreneur.com/article/315280

Idáig fajulnak ezek a dolgok, és pontosan az ilyen fajta narratívák viszik egyre inkább erre felé a párbeszédet, mint ez a cikk.

Mert ilyet le tud írni: 

"Ez a férfi egy olyan országban nevelkedett, ahol a többség nem érti, hogy a füttyögés, a fenékre csapás, a másik alkoholos állapotának kihasználása és a nyolc napon túl gyógyuló sérülésekkel járó nemi erőszak bizonyos értelemben egyazon skála egymástól igen távol eső pontjai."

 Ezeknek az embereknek szexuális zaklatás, ha fütyülsz, vagy oda kiáltasz, vagy fucking ránézel és az neki éppen nem tetszik!!! És ugyan abba a kosárba rakja mint ha agyonvernének és megerőszakolnánk valakit!!!! Mert hát ugyan az a skála csak távoli pontjai.

Ez az idióta érvelés pontosan evvel egyenértékű: Hát szentnek lenni szép és jó, de a skála másik végén pedig ott van az ördög és a pokol szóóóval azért gondolkodjunk el ezen az egészen. És végül is egy skálán vannak, csak nagyon távol egymástól tehát.....

Tehát mi?! Tehát ugyan az?! A skála egy totál szubjektíven felállított valami, és sok esetben például a skála két végén található dolog szöges és totális ellentéte egymásnak. Totál egyszerű példa. Bármi értékelése 1-10 ig. 1 a totál szar 10 a totál zsír. Az egyes és a tizesben semmi közös nincsen, és egymásnak feltehetőleg a totális ellentéte, legyen az kaja film, vagy bármi más. De háát egy skálááán vannak szal hűűhaa!! Miféle agymosott érvelés ez for fucks sake. Továbbmegyek.

"Sőt, mifelénk (de egy friss kutatás szerint még Dániában is) sokszor a skála csúnyábbik végét, a konkrét nemi erőszakot sem jelentik, hiszen már a rendőr is lebeszél erről, merő jó szándékból."
 
Szokás szerint seggből előrántott, bizonyíték és forrás nélküli bullshit. De még ha oda is írta volna a forrását a dán esetnek, akkor sem jelenti azt, hogy ez amúgy igy megy. Mert volt egy izolált eset. De ezt a logikai lépcsőt szépen átugorja, és hát mivel dániában volt egy dokumentált eset(?), ezért elmondható, hogy nálunk ez egyenesen már szokássá vált!!! Igaz nulla bizonyítékom van rá, de a narratívámba ez annyira beleillik, így képzeljük azt, hogy ez így van! És aztán a képzelt veszélyekre, hozzunk valóságos szabályozásokat és hoppsz a narratívám már is legitimitást nyert minden féle vita nélkül!

"utánaszólásnak látszólag nincs köze a durva erőszakhoz,"

Itt folytatja a hamis narratíva építését aminek a célját már kifejtettem többször. Közelebb akarja hozzni a nemi erőszakot, a neki nem tetsző viselkedésekkel. Mert szerinte az utána szólás az egy kosárba tartozik a megerőszakolással, sőt az egyik a másikból elkerülhetetlenül következik, és aki valakinek utánaszól az a végén elkerülhetetlenül egy nőket megerőszakoló férfi predátor lesz.

Tehát:
"*füüty szó* Csinibaba, hazakísérjelek" = Megerőszakolással DE
" Hú az annyát de ocsmány vagy, húzz egy zacskót a fejedre" = ??? semmi ??? Bunkó?

A lényeg, hogy neki az nem tetszik ha valaki olyan utalással szól utána.... ami nem tetszik és esetleg pozitív jellegű utalást tesz rá, de avval még egyetlen helyen sem foglalkoztak, hogy nem csak ez a fajta random beszólás van az utcán hanem például az általam felhozott másik is (meg ezer másik még)

Az miért nem vezet sehová? Azért mert az sem amit ő mond. Totálisan alapozatlan, és hamis kijelentés, hogy az utána füttyögés, az megerőszakoláshoz vezet. Ez szimplán nem igaz, és semmilyen tény nem támasztja ezt alá. Mint ahogy azt sem btw, hogy aki lövöldözős játékkal játszik az tömeggyilkos lesz. Nem hogy nincs rá bizonyíték, hanem az ellenkezőjéről van rengeteg, de megint eltértem kicsit.

Jah egyébként meg freedom of speech, és azt mondok amit akarok, és ha nem tetszik ez nyilvános helyen akkor elmehetsz ahová akarsz.

"You have no right to not be offended" Nincs jogod nem megsértődve lenni. Mert a megsértődés szubjektív és lehetetlen nem megsérteni valakit. Ha engem zavar az, hogy valaki festi a haját nem várom el, hogy senki ne fesse a haját mert számomra ez offenzív.


Hogy tovább alátámasszam a cikkíró szavaival azt amit mondok, és azt amit ő maga akar elérni:

"A skála ezer színt mutat ugyan, mégis, valahol, elemi szinten egyről beszélünk."


Ezt kommentelni se kell. Egy az egyben kimondja amitről írok. Ha egy skálán van, akkor mégis ugyan az! Abszolút agymenés!

 "Tehát azt teszek vele, amit én akarok. Rácsapok, ráfütyülök, megszorongatom, vagy… A jelenségek gyökere azonos"

És itt már teljes kijelentésben, vádlásokkal telien van reprezentálva. Egy cikken belül is megfigyelhető ahogy eleinte cask elhint valamit, majd azt fokozatosan egyre jobban tényként kezeli, minden realitást félre lökve, csak a saját narratíva nyomatása a lényeg.
Mintha bármit is írt volna amiből "Tehát"-tal le lehetett volna vezetni, hogy amit ír az a realitás talaján helyezkedik el. Wtf.

 Két kiegészítőt szúrnék még ide.

Nekem volt személyes tapasztalatom ilyesmivel. Fogdostak meg randomra utcán nappal. Cat calloltak már utánam (ráadásul külföldön) csajok kocsiból, és nem ájultam el tőle, sőt nem jöttek utánam, hogy megerőszakoljanak, de még csak nem is tartottam tőle.

Ezen felül volt rengeteg tapasztalásom, homofóbiás, buzizós csávók egymás között börtön stílusú viccelődős fenyegetőzéséből is a pókerasztalnál, és ott se féltem és sose lett semmi, pedig rendszeresen jártam 10+ évig, és szerintem összehasonlíthatatlanul fenyegetőbb egy segg pacskolásnál az hogy:

"Öcsi, bekerülnél, feldobnának ruhában, mire leesel meztelenün feküdnél vajas seggel. Miért ilyen hosszú a hajad a fiúkat szereted"

 Mondja kánonban 2 kopasz 100 kilós állat miközben egy asztalnál ültök. You know... life.

Másik, van ez a fasza mondás, hogy "Get woke go broke" szal azok a cégek, akik nagyon komolyan adnak a szociális nyomására ezeknek a hangembereknek, akik nem képviselnek senkit(magukon kívül), csak szeretnék elhitetni, hogy az egész világot reprezentálják ... szóval amikor ezeknek a nyomására elkezdenek megváltoztatni dolgokat pl a játék iparban, akkor azok a játékok nagyon csodálatos módon hatalmasat buknak, és itt jön a valódi visszacsatolás az élettől, hogy semmi köze nincsen hozzá a hamis papolásuknak. Persze ezt ők úgy racionalizálják, hogy mindenki neveletlen, műveletlen visszamaradott barbár.... és csak ők a helikopterek. De erről egy külön bejegyzést lehetne írni.


 Szal all in all, fuck all SJW-s, fuck mindenkit aki többlet jogot akar magának, és kapja be mindenki aki azt hiszi hogy az esélyegyenlőség az azonos az egyenlő reprezentációval
 (Equal opportunity, is not the same as equal outcome!)
Az egyikben, mindenkinek ugyan annyi esélye van, hogy a legjobb legyen, és a legjobbak kerülnek be, a másikban mindenhonnan bekerül mindenki, és egy arbitrális rendszer alapján vannak rendszerezve a csoportok, amelyekből beemelésre kerülnek az egyének a pozícióba. Legyen az nem, bőrszín, szociális háttér vagy bármi.



2019. július 25., csütörtök

DC session p2

A másik sessiön.

Na ez a sessiön már érdekesebb volt. Frissebb is az emlék. Végre egyszer az életbe, egy rövdi időre full table volt 8 playerrel.

Most is volt ott egy dagadt nem fehérbőrű fickó akinek a zsebébe volt kb 400k, és tette befele ezerrel. Rajta kívül még volt egy classy madame is az asztalnál, egy random small stack taxis, es random inkább holdem player aki nem tudom miért ült be, de jó mert túlértékeli  a lapjait meg kifizet mindent holdemes mentalitással. Volt még egy random busszofőr, egy gambler aki azért valamennyire érti az omahát, meg egy marha gazdag fickó aki egyébként tök jófej.

Hogy story-zzak is. A gazdag fickók pókerbe általában kényesek szoktak lenni, valami random dologra. Ő szeret auto élő meg missi lenni, és a dealer nem fogadta el egyszer úgy a tétjét, hogy még meg se nézte a lapját, de ki volt osztva már a lap, és rákérdezett kétszer, hogy biztos-e, és aztán felcsapta a lapját bedobta és kért új osztót vagy elmegy. És persze kapott új osztót, mert tényleg generálta a játékot.

Érdekesség még: ez a figura meg a dagi ...i  mean nem dagadt hanem fat as fuck. Tudod, van csajoknál a side boob, meg under boob....nem akarom képbe berakni ide, amikor kilátszik egy része a mellének a csajnak, oldalra vagy alulra, mert olyan rövid a cucc ami van rajta. Nem fed fel mindent csak látványos. Na ez a fickó ugyan ez volt, csak under belly-vel. Olyan kurva kövér volt, hogy az XXL-es póló se volt elég nagy rá és kilógott a bele lefele....szal nem fat, hanem fucking fat volt.

Nah és sírt mert vesztett, és mondja neki a fickó aki levágta, aki a gazdag figura, hogy ha akarja átülhetnek heads up-olni másik asztalra 500-ért. Mondja erre a másik "tedd ki a pénzt" szokásos cigó duma btw. Faszi megfogja, kis tatyót kicpizározza és felkúr az asztalra egy kötegelt huszas csomagot. Amire emez elkezdi számolni hektikusan, meglepódve, szinte megszeppenve a pénzét, (onnan tudom hogy 400k volt nála), közbe a másik, kivág még egy köteg tizest az asztalra, erre a dagi viszakozik, hogy "jajj csak vicceltem, vicceltem" LoL. Get rekt son.

A játék dinamikája számomra a szokásos volt. 5 lapos laphalál XD. Ritkán volt 1-1 értékelhető lapom, amivel meg lehet adni kb 1.5-2k-t ami a legtöbb preflop volt, hogy az fáj, és ami még jobban, hogy amikor volt is, olyan szinten misseltem a floppot, hogy vagy közöm se volt hozzá, vagy 4 way-be volt egy weak setem, egy két színű boardon amiben van egybefüggés és 100% hogy halott vagyok ha nem pározódik, de arra azért jó, hogy még égessek bele pénzt XD. Ez ment literally 5 órán át. Volt kb 3 értékelhető handem ami flop-pon bíztató volt. Pedig azért 5 laposba lehet kombinálni.

Anyways, az első party-m nagyon meleg volt, semmi közöm nem volt hozzá, de beszartam rajta.

Úgy nézett ki a dolog, hogy volt egy 500-as missi, amire volt egy 2k-s emelés amit megadtam TTJA4ss (az ss az a double suit jele nálam), erre jött egy splash-elős 7k emelés Mr $-tól, amit megadott a holdem player, amit megadott a gambler de valamennyire értő player. Na én itt 27k val ültem, és semmi értelmét nem láttam megadni. Eddigre már elég beteg voltam a dobálásoktól. Úgy gondoltam, hogy ha megadom, akkor még mögöttem megadja a dagi is, megadja a madame-is, és vagy megadja a buszvezető is vagy beteszi a 20k-t mert már nagyot nyerhet, és úgy tűnt arra megy, hogy egyszer betegye egy nagyobb party-ba elsőnek.

Mindemellett az image-em nagyon feszes volt, és gyakorlatilag sose emeltem preflop. Ez szerintem azt jelentené, hogy egyrészt aki 2k-val van benne mind eldobja (dagi, madame, buszvezető), az original emelő Mr $ valszeg megadja, amire meg fogja adni a holdem player mert commitednek érzi magát és mert nem tudja, mi az az az omaha (haha azazaza) és mert valóban megadó kb már (de attól még nem jó játék, hogy így belekeveredik), és a gambler pokerhez értőnek meg fájna annyira, hogy nem fog bele menni ennyiért, főleg mert tart tőlem (image miatt).

Annyi még, hogy ha a gambler ertő igazán értené és lenne pénze is elég, hogy rebuyolgasson, neki ha nem totál trash lapja van... és ha értene hozzá tényleg akkor 7k call után nem lehet nála totál trash, de minden szarral callolgatott ő is azért, szóval akkor neki is lehetne call.

Az én lapom nem olyan jó multiway-be, de szerintem 2-3 way-ben úgy hogy riverig garantáltan elmegy, egész jó, főleg ha mellé vesszük a lap selection-jét az embereknek. Általába ha double suitot láttak mentek vele ezerrel, ezért simán előfordul, hogy a J magas flössöm is él, amikor pre allinba beteszi pl Mr $ egy 23446ss-el mondjuk. (lesz példa durvábbra is). Szóval betettem a 27k-t amire 3 fold jött Mr $- vissza emelte a maradék pénzét, ami segített nekem a gambler értő kizárásába, mert előtte volt 50-70k kb. A holdem fickó megadta, és a gambler értő el is dobta. Mutatás nem volt.

Kérdezték, hogy 1x vagy 2x dobjuk le. Mindenki mondta, hogy 2x. Jött a board:Kc8d9d. Semmi színem nem volt benne, csak egy backdoor treff draw. Mondom hát ez elég fos, itt mákolnom kell nagyon erősen egy sort vagy ..... és még a set se lesz jó valsz. Szal már álltam fel, hogy adios, turn Kx. Elvileg, ez nekem nem olyan rossz lap, river 3x. Mondom szerintem nem én nyerek Tízes párom van (tanulva régi pókeres cuccokból, ha mutatni kell én mindig mutatom, hogy ne hibázzak, hogy ne muckoljak nyerő handet, és mert amúgy is ez a szabály) Holdem fickó nézi a lapjait, nem mutat semmit, közbe a buszvezető kicsap egy K3-at és akkor még nem fogtam fel, hogy ő nincs már rég játékba, csak megtartotta a lapjait, kicsivel később rájöttem, és Mr $ azt mondja, hogy "nyerni fogsz vele", és muckolta a lapját, és a mr holdem is. És nyertem b+. 5 lapos omahába egy TT vel nyertem egy 3 way all in potot. WTF. Hogy nem volt egyiknél se legalább egy magasabb pár, vagy egy király...10 lapból. fucking wow. Eddigre már 50k val voltam az asztalba és evvel vissza plusszosodtam.

Nem vagyok meggyőződve 100%osan, hogy mennyire volt helyes a play. Az a baj, hogy Mr $-nál nagyon nagyon sokminden lehetett, de valszeg ami miatt dobható lett volna könyebben, az hogy holden fickó is megadta, és azért az eleg sokszor AK vagy magas párt is kell, hogy jelentsen, és ha időben felfogtam volna, hogy nincs akkora stackje, hogy dobjon, akkor nem is lett volna szabad betennem, főled a gandler 4-es miatt. Főleg ha mellé azt nézzük, hogy feszesen akarok játszani, és flop után betenni. Valszeg nem volt túl optimális a play. Valszeg nem is voltam hátul, főleg ha párok meg alacsony suitedekkel is callolgatnak, de tudi, hogy nem voltam elől se. Benne volt biztosan az is a dologban, hogy nagyon laphalott voltam és már 3-4 órája nem volt lapom és nonsop csak vesztettem 2-7 ezresével a cuccot. Utólag leírva azt mondom, hogy gamblerkedtem, és fos play volt. Kurva mák volt és nem akartam elfecsérelni.

Hmmmm most ahogy írtam elkezdtem betenni handeket calculatorba 3 way-be. Értelmes lapokat feltételezve az ellenfeleknél amiben nincsen se pár se király (persze értem, hogy range-eket kéne adni nekik, de...egyrészt nem lehet a calculatorba mert nem sima 2 lapos, másrészt, milyen range-et adsz neki...mondom hogy double suited also osszefuggessel is jott volna ezerrel. Megnézem most arra miat ad ki.





A felsőnél adtam egy kurva jó handet Mr $-nak és direkt olyan suitokat, ahol totál ellenkezőek a színei az enyémhez képest, ha átcserélem a színeit úgy hogy 1et fogok belőle, akkor 31%-ra esik vissza neki is az equity-je.
A második meg egy igazán lehetséges felállás az alapján, hogy nincsen párja egyiknek se, se királya.
Beraktam még egyolyat isamikor az egyiknek nuts lapja van AAxxxss-el, és a 3. playernek meg értelmes double suited egybefüggő, az akkor az AA nak nagyon jo 45-25-25. Persze range-ekről van szó én overall, szerintem break even lennék a range-e ellen MR $-nak, viszont holdem fickó ellen valszeg nem----bár for fucks sake, ha bemegy pár nélül király nélkül nem totá legybefüggővel (mert ha lett volna egy 89TJQ-ja megmutatta volna btw) valami kis páros szarja volt asszem mert mintha mutatott volna egy kis párt, akkor ezek a range-ek ellen azért kurvéra nem vagyok hátul, de over all elől se, és a célomat bebuktam, hogy smart post flop play. Magyarázhatnám még egy évig ezt, de se nincs meg hozzá a program ami kiszámolná range-ek alapján (ha van ilyen egyáltalán 4 meg 5 lapos omahára) se nem számít annyit, úghogy mennyünk tovább mert rengeteg cucc volt még.


Második hand:
 Crazy (nevetséges mert egész este alatt volt kb max 10 crazy hand)...de valahogy mindig megtalál a crazy. 1k missi, amire én emeltem 3 ig ig. Dagi 7k, és Mr. $ call és én is call. A lapom TJK volt egy suited. És igen semmi értelme a 7k raise-nek csak az hogy levágjam magam vele.
 Flop K86 egy két színű volt nekem backdoor flushdraw. Mr $ beledonkolt 10k-t. Én megadtam, mert úgy gondoltam ez ilyen lövöldözgetés ami draw-tól 1 páron át bármi lehet. Dagi mögöttem megadta, aminek nem örültem. Dobnak előttem egy J-t ígyén is eldobtam a J-t, meg egy 3as volt még dobva.

Turn, 5x. Mr $ hív 20k-t, amire nagyon szenvedve eldobtam, mert kurvára úgy éreztem, hogy jobb vagyok nála, de mögöttem ült még a fish, és közben simán lehetett jobb is a fickó, meg persze a combined oddsok ellen megint csak nem lettem volna túlságosan elől, igazából lehetséges, hogy el kellett volna dobnom a floppon, de szerintem nagyon erősen benne volt, hogy a megadásomra lelassul az akció, de az is ugyan annyira, hogy mivel megdonkolta, nem fogja aztán elcsekkelni a törnön. Eldobtam végül mert volt még előttem vagy 65k és nem akartam felégetni mindent egy ilyen random szar handdel. Dagi megadta. River check check volt, és QQ val nyert a dagi, a másik fickónál meg 1pár plusz draw volt..... :'( ha láttam volna a lapokat megadtam volna, mert a dagi totál irreleváns volt a partiba de a fasz se gondolta, hogy egy alápárt így felértékel. AA tól meg nem kellett félni. Nah ilyen volt ez az asztal b+. És ezért kellenek erős induló handek omahában. Mert úgy se tudod kitalálni milye van.

Gyakorlatilag ez volt a két party-m amibe részt vettem 4 óra alatt (szánalmas, pedig egyáltalán nem játszottam über mega nit módon) De volt még két érdekesség.

A gambler értő vesztett egy nagy partyt egy hülye callal. 50k rol felment 160k ra es evvel vissza 70-80 ra és betiltelt nagyon. Elkezdte csapatni neki. A dagi fish is tilten volt mert állandóan vesztett a gyönyörű játékával és bár éppen by the fucking way kurva nagy pluszba visszahozta magát mert volt előtte 200k valahogy, még mindig tilten volt :D:D really!
Nah és akkor elkezdtek potolgatni preflop, és a lényeg, hogy 45k volt a pot raise kb az ertő gamblernek, amire a fish repotot tolt ami a 3. embert Mr $-t már all inre rakta. Na itt ő rengeteget gondolkodott. Én élveztem, hogy megfagyott a hangulat a teremfőnök is oda jött és bekussoltatta az osztót, hogy ne jófejkedjen, mindent rohadt hivatalosan csinált, hogy nehogy balhé legyen belőle. Én tisztelem ezért btw. Eltelt szerintem egy jó 5 perc, mire Mr $ is betette meg a gambler is. A pot kb 500k volt (preflop 100/200 on) A gambler megmutatta a lapját nála double suited jó ász pár volt teljesen legit az all in de 5 laposba az ász pár akár milyen jó sokkal gyengébb all inben, még 3 way-ben is. A fishnek valami saláta félig egybefüggő szarja volt 9TQ a többire nem emlékszem, de várjál!! Mr $ mutatott egy J8345 öt amibe volt 1 suit (lehet kettő is.....) Érted. Ezért mondtam, hogy most milyen range-et adsz neki.
Persze ennek az egésznek nincs sok értelme preflop és gyakorlatilag bármilyen lapom lehetett volna valszeg eldobtam volna, mert nem szándékoznék betenni 3-4-5 buy int (ha 20k a buyined) preflop 5 lapos omahába Very sick.

Nyert Mr $ J8 al mert flop 2 pár ból 2 pár ból fullja lett xx8JJ vel. És a daginak meg a J8 al volt sora. Na mind1.

Ezután 3 an maradtunk de Mr $ mondta, hogy nemsoká megy. Levágta a nag ynemezisét mert utálták egymást a dagiva, és kurva jó volt hallgatni az oltogatást, és csak sokszor össze néztem vele és röhögtem. Valamennyit megpróbált visszaszórni de akkor is csak nyert, a dagi folyton könyörgött neki, hogy maradjon még, és mellette meg literally még 1 órán át nyomta hogy 2 lappal nyerhetett csak meg hogy 500k.

 Na aztán kettesben maradtam vele 4 től. Kérdezte, hogy "lejátszuk" arra gondolt, hogy no rebuy winner takes all. Mondtam neki, hogy figyi fél 5 ig maradok azt meg tudom igérni (mert azt kéregette Mr $-tól) Belement. Volt előtte 45k kb, előttem 75k. Életem első Hu omaha sessiönje.

Minimálisan képbe voltam azért, mert valamennyire értek a HU hoz holdemben, és néztem anno omahában is, de valaki aki igazán ért hozzá tuti felmosná velem az asztalt.
Ellenfelem eddigre kb 7-8 whiskey-t megivott már. Úgy voltam vele, maradok kicsit safe a jatek, mert button 500, arra max 1500 a raise (amit meg is tett sokszor vakon) annyiért el tudok nézelődni.

Pont fél 5 lett, amikor egy QQ7JK double suittal sikerült floppolni egy 779 et amivel flush draw-m is volt, és preflop emeltem is vele asszem az 1500 ára 4k ig, amit megadott. A floppon donkolt 5k-t amire 15k ig emeltem, amire insta all int mondott, amit én snap calloltam. Asszem drawing dead volt!!
Nem emlékszem pontosan milye volt itt már jegyzetelni se volt erőm, se lehetőségem kb, volt nála 3 pikk meg két treff azt tudom, volt nála 3as meg 4es azt is. Valami ilyesmi volt a handje 3449J asszem, 3 pikk és két treffel. A treffel kisebb flöshúzója volt. Király volt.

Evvel lett meg az elipszis tréner :D:D

Nagyon fasza sessiön volt. Nagyon fos lapjárás, egy nagyon mákos party. Szépen lendületben fog tartani ez. Alig várom, hogy legyen majd egy olyan, amikor jobb lapjaim vannak, és tudok több floppot nézni és a floppok még el is találnak szépen, és mondjuk hozzám jön a javarésze :P
El kell hogy tudd képzelni, hogy megvalósulhasson :)

2019. július 22., hétfő

DC sessions p1

Érdekességek az elmúlt pár sessiönömből.

Tologatom a Dealer's Choice-t. Volt pár érdekes nap, van amelyik jó van amelyik nem. Hírt kapott egy két igazi regular is a helyről, és lejöttek. Emlékeztem az egyik fickóra mert régebben a nagytétes omahán láttam mindig a bolond robiék körül. Hála az égnek olyan kurva szar volt a játék aznap amikor lejött, hogy szinte biztos, hogy jó ideig vissza se fog jönni. Mondjuk nem is az ő tétje ez a szint, szal vagy az van, hogy kiégett azalatt a 8 év alatt mialatt nem láttam, vagy nemtom. Mondjuk lóvé se volt nála több ha jól láttam kb 200k-nál ami nagyon kevés lenne egy rendes omahához. Anyways....

Volt ez a nagyon gagyi nap, amikor 4 en üldögéltünk az asztalnál és az avg pot kb 3k volt max. Senki nem azért ült ott, hogy színezze. Én személy szerint, akkor szoktam elkezdeni kicsit lazábban tolni, ha a kis kezdő beülőm, (és még amit esetleg rádobtam) fölött vagyok már rendesen, mert akkor van értelmesen stackem, hogy 1.5-3k ért nézegessek floppokat. Na ezen a napon annyira fos volt a lapjárásom, hogy nem volt lehetőségem se ilyesmire, de a feszes image miatt, el tudtam vinni potokat, hogy ne égjen a pénzem, hanem enyhén nőjjön.

Volt ezen felül két másik sessiön is ami viszont élettel telibb asztalon zajlott arról van pár hand-em amit mindjárt leírok. 

Érdekes dolog ez az egész, mert nem fogom ezt sokáig folytatni, csak a nyári szünet alatt, mert ha elkezdek melózni nem lenne hozzá sok kedvem valszeg, és a rendszeresség nagyon fasza dolog a pókerbe, és meló mellett nem nagyon lehetne asszem. Meglátjuk, hogy hogy lesz, ha véletlen nagyon jól sikerülne a nyári szezon el fogok gondolkodni rajta, hogy h lehetne a tanítás mellé becsatolni, de jobban örülnék egy kis moderált sikernek, mert akkor simán elégedett lennék, és békében ott is tudnám aztán hagyni.

Jelenleg úgy kezelem a dolgot, hogy kitűztem 2 dolgot, amit szeretnék venni a winnings-ből. Egy szuper gaming verseny kormányt, meg egy zsír eliptikus trénert itthonra. Úgy tűnik, hogy ezekre most össze jött, úgyhogy kitűztem a kövi célt, egy nagyobb és újabb monitort a géphez. Ami monitorom van, az anno amikor vettem marha modern volt, és még most se rossz, de már szerintem minimum 12 éves, és pont a vezetős játékokhoz kicsit kicsi és legalább oda tudnám adni a Lénynek, mert neki meg még régebbi és bármikor megadhatja magát.

Szóval az érdekesebb party-k.
Ez a régebbi hand. Az asztal relatív short volt. Ott ült az a fickó aki szerintem valamiféle dealer, és mutatásnál sokszor kéri az osztót, hogy nézze meg milye van mert ő nem látja XD. Fosik tőlem valamennyire, aminek örülök. Ez volt a második alkalom, hogy találkoztunk de amikor meglátott már mondta, hogy "húúú nagyon meleg az a srác" Nem baj az, ha fél tőlem mint a tűztől, és nehogy azt hidd, hogy ez megállítja majd attól, hogy harcoljon ellenem, sőt lehetségesebbé teszi, hogy majd direkt fontosabbnak érzi a partykat ellenem, és ezt fel lehet használni majd.

A hand: Crazy. stack kb 30k. Nem is a handem a lényeg, hanem talán a party folyamata, bár nem elég pontosak a jegyzeteim hozzá és már több hete volt, azért megpróbálom leírni. 3k volt a missi (igen 100-100) és elég jó induló lapom volt, hogy megnézzem. Asszem pár plusz mellé egy csatlakozó lap, és suited. 889 em volt ha jól emlékszem (szar a jegyzetem ezen majd változtatok). Megadtam a 3k-t mert lehetett látni, hogy mindenki aki még mögöttem van callolni / foldolni fog csak (amúgy nem megadó, de ha tudod, hogy ennyiért tudsz nézni, és tudod, hogy rohadt gambler az asztal akkor muszáj vagy te is többet áldozni, hogy floppokat nézegess velük) Lényeg, hogy két piros volt a színhúzóm.
Pot: kb 12k (tehát 4en)

Flop:Q♠9♠4♠ check around. Az emberünk eldobja hosszas gondolkodás után a 6♣-ját én pedig megbontom a páromat és eldobok egy nyolcast, obviously.

Turn: 5♣. Az emberünk hív 12.5k-t, mindenki más dobott, rajtam a sor, megadtam neki, (majd kifejtem miért).

River: 6. Csekkel, csekkelek, mutatom az egy pár kilencesemet, és nyerek vele. Ez így marha unalmas ezért leírom, hogy mi volt a party belülről.

Először is, az 1esen ültem ő meg a 10esen és köztünk a dealer. Valahogy sikerült, olyan idiótán fogni a lapjait, hogy láttam belőle valamit preflop. Azt láttam, hogy van egy 8asa neki is ami treff, és mellette egy másik fekete ami körülötte van méretbe 6-7 és az is felekte (nem láttam a számot csak a kártya szélén valamennyire a figurák számát egy pillanatra, és az alapján erre lőttem be. A flop amikor feljött ez alapján nekem igen jó flop, mert csak egy lapja volt, ami lehetett, ami engem ver ha Q val van a két lap, ami nem lehetetlen viszont csekkel, és nem volt rá jellemző ever, hogy egy párt, főleg, top párt csekkeljen. Itt relatív boztos voltam benne, hogy elől vagyok, hacsak nem flösse van, de ha egy párt nem csekkel el, akkor flöst se fog soha. Dobásánál eldobta a fekete hatosát, ami nem jelent sokat azon kívül, hogy jól láttam a lapját. Törnön a nagy hívására elgondolkodtam, és úgy gondoltam, hogy ez húzó, vagy totál blöff és ráment a kasszára a passzívság miatt. Sokat szenvedtem mire megszültem a call-t de fontos infókat nyertem ki belőle.

Egyrészt amikor ellenem partyba van, és ketten maradunk dumál mindig. Már volt egy másik alkalom amikor eldobtam valamit, és akkor is folyamatosan dumált hozzám, akkor eldobtam, és mutatott egy nuts-ot. Most is dumált hozzám, de ezúttal máshogy kicsit, és közbe nagyon aktívan nézegette a lapjait. Mellette reménykedtem, hogy megint megnézi úgy a lapjait, hogy lássam de sajnos nem.

(kis kitérő: nem szoktam direktbe kukkolni a lapokat. Nem is hajolgattam most se, ülök az asztalnál, és egyszer csak feltűnt ahogy néztem amikor ő jött. Felemelte és a kezébe vette a lapjait, én egyvonalba vagyok vele, köztünk az osztó még szinte beljebb mint mi, csak akkor látom a lapjait ha gyk felém fordítja.... Én személy szerint ezt ugyan olyan hibának veszem, mint amikor valaki elnézi a lapját, vagy szarul hív és megadják a blöffjét, vagy callol gyenge hand-del. Az ő dolga, nem feltétlenül fogok neki szólni. Ha látom, hogy totál kezdő akkor elfordulok és mondom neki, hogy hogy tartsa a lapjait, mert belelátok (volt ilyen jópárszor) De amikor valaki dörzsöltebb, és ezer éve tolja akkor az az ő baja, és kihasználom. Mivel ez a játék arról szól, hogy minden lehetőséget kihasználsz és megragadsz)

Szóval az eltérések miatt a call mellett döntöttem. Kb még egy tizes maradt előttem tehát reálisan 22k-s callról döntöttem. Tudtam, ha pikk a river akkor dobok ha hív, amúgy meg megadó... igen a logikus kérdés az volna "de miért rakna be még 10k-t blöffre amikor megadtál 12k-t" és a válasz az, hogy azért mert fogalma sincs, hogy már csak 10k van előttem. River csekk csekk után dühöngött egy kicsit magának, hogy fasz volt hogy nem hívott riveren is (tovább erősítve az előbb írtakat). A mutatása A♠8♣ volt.

Volt egy másik sessiön is tegnap ami tök érdekes volt, de azt azt hiszem külön bejegyzésbe teszem mert már így is elég hosszú ez. Azt meg felrakom holnap.

Písz.

2019. július 16., kedd

Misery loves company

Az ötletet ehhez a topichoz...illetve nem is az ötletet, hanem az utolsó lökést hozzá, egy facebook post adta, amit láttam randomra, amiben gyászolják a tanárok önmagukat meg az oktatást. Be is rakom ide:




Amennyit tudok a dologról, hogy megszavazta a parlament, hogy nincs tanári fizetés emelés, meg azt, hogy a magán suli nem számít sulinak többet. Többet nem tudok, nem válaszoltak a poston a kérdésemre (mit is várnék FB-on bárkitől) és nem fontos, hogy utána nézzek jobban a mondani valóm kifejtéséhez. Persze örömmel fogadom a helyreigazításokat, de ezek az alap tények igazak, és ennél több nem is kell a mai okfejtéshez.

Az első dolog ami eszembe jutott az a szánalom (illetve az, hogy miért nem mennek sztrájkolni, és utána a szánalom). Szánalmasnak gondolom, hogy már most ilyen defeatist mentalitással állnak hozzá, és már temetik is az egészet. Nem az a párbeszéd, hogy tenni kéne valamit ellene, hanem az hogy vége ennyi volt kalap kabát.
 (Sejtem, hogy nem mindenki van így vele, de én ezt látom magam körül, meg ezt is tapasztalom, így ebből merítek)

Miféle hozzáállás ez ehhez az egészhez, és mit is mutat valójában? Sírnak a tanárok, hogy "jajj de szar" és közben meg nem tesznek semmit, hanem gyászjelentésben viszhangoztatják szomorúságukat, és megértően és vígasztalóan veregetik egymás vállát, hogy "hát jajj igen, de szar nekünk"

Persze lehetne is tenni ellene, de hát az már megerőltető, és még konfliktussal is jár, az önsajnáló siránkozásban meg legalább mindenki egyet ért velük, és nem kell semmit tenni a szimpátiáért, és a végén mondogathatják mindenkinek, hogy velük mennyire kibaszott az élet.

Az volt a kérdésem, hogy miért nem rendeznek valami protest-et, vagy (ha van egyáltalán) miért nem lép valamit a tanári érdekszövetkezet. Persze tuti nem ilyen egyszerű, de nyoma sincs még az igénynek se ilyesmire, csak a sírás meg a jajjgatás van.

Belegondolnak vajon abba az emberek, hogy ez az egész milyen üzenetet küld. Pontosan azt tesznek velük amit akarnak, mert a jajjgatáson kívül semmi mást nem tesznek a dologért, és a pofájukba röhög a politikus, miközben felmossa velük a padlót mert jogosan kérdezheti "Miért? Mit fogsz tenni, ha megteszem kisköcsög?!" ...semmit. Pontosan azt. Ezért semmi visszatartó erő nincsen, hogy megtegyenek azt amit akarnak velük.

Amúgy pont az ilyen dolog miatt (is) döntöttem úgy, és mondtam mindig is, hogy sose mennék állami szektorba (főleg nem tanárnak). Egyrészt, mindent az állam határoz meg, totálisan ki vagy szolgáltatva másnak, nincsen tárgyalási alapod, és gyakorlatilag azt csinálnak veled amit akarnak. Nincsen felszólalási lehetőséged se, és az identitásodat a tömeg határozza meg, ami meg egy birka sereglet(mint az összes tömeg, legyen ember vagy állat btw), és te is csak egy leszel a sok közül. Semmi nem számít. Se az elkötelezetséged a szakma felé, se az eredményeid vagy tapasztalatod. Egy vagy a több ezerből, és semmit nem érsz.

Ezért mentem inkább a magán szektorba ahol, ha kiemelkedő tudsz lenni, van tárgyalási alapod, hogy kedvezőbb helyzetet tudj elérni saját magad számára. Van megbecsülésed azokon a körökön belül ahol mozogsz, és ha mindenki is birka körülötted és vágatják magukat, meg hagyják, hogy kisajtolják őket, te akkor is csak röhögsz rajta, hogy ha hülye vagy szenvedj b+, én jól elvagyok. Ez így van most is.

Ahogy a nagy államiban is, úgy a kis országosban is ahol dolgozom, pontosan az megy, hogy amíg a tanárok nem verődnek érdekszövetségbe, hogy a felettük álló érdekszövetségnek ellen pontot adjanak, addig az el fogja őket nyomni, kihasználni, majd eldobni, amikor már nem szükségesek, vagy akár csak kis kellemetlenséggel is járnának.

Jelenlegi munkahelyemen egyáltalán nem ezt tapasztalom, viszont az előtte lévő helyeimen, pontosan ez volt. De sírás helyett küzdöttem inkább, hogy kimásszak a tréből.

Ugyan ez volt anno osztrákban, amikor az osztókat zsigerelték. Van évente egy nagy egy hetes rendezvény, ahol mindenki 2x annyit dolgozik, szinte kevesebb pénzért, és kurvára elege volt mindegyik osztónak belőle. Én javasoltam, hogy az esti verseny előtt álljon fel mindegyik az asztal mellett egy percre, hogy éreztessék a kaszinó tulajokkal, hogy nem ők irányítanak, és vissza tud nyalni a fagyi ha kell. Persze nem tették meg, és szarrá szopatták őket, és égtek és égnek is ki a mai napig az osztók lépten nyomon emiatt.....hmm mivel is cseng ez egybe... "jajjj annyira kevés a tanár" és aki meg elmegy tanárnak, az fejet szegve elfogadja a szar feltételeket. Pathetic.

Aztán persze erre azt szokták mondani legyen az bármilyen meló hogy "jajj én ezt nem tehetem meg mert...." és ide be lehet illeszteni akármilyen random bullshitet, amit fel lehet hozni azért, hogy megnyugtasd magad, hogy igen, a te semmit tevésed, az teljesen legitim, és hát te megteszel minden tőled telhetőt amikor a FB-n like-olsz két ilyen hülye posztot.

Arról ne is beszéljünk, hogy amikor az emberek felhozzák a körülményeiket, arról sosincs szó, hogy azokat a körülményeket legtöbbször ők teremtették meg maguknak és nem a jóég a hibás, hanem ők, hogy nem tudnak két lépéssel előrébb gondolkodni az életben. Lásd bármilyen bedőlő hitelben lévő idiótát. "jajj hát hogyan fogom tudni kifizetni ezt a 15 csekket minden hónapban. Szar a melóm, de mit tehetnék" Azt persze ne nézzük meg, hogy a felvett pénzből milyen hülyeségeket csinált mert az pofátlanság ugye, és véletlenül még kiderülne, hogy a bank csak elszedi a hülye pénzét, és a hülye a hibás, mert hitelre vesz több milliós kocsit, meg megy mindenhová a világba, meg vesz két szintes házat, meg új iphone-t, mert hát az neki ugye jár!!! És egyébként is mi közöm hozzá, kussoljak és sajnáljam, hogy de szegény, és nem tehet semmiről és ő csak egy kibaszott áldozat.

Szóval ez az én random véleményem erről az egészről. Mindenki saját sorsának kovácsa, és ha előrrébb látott volna, vagy visszább nézne két lépéssel látná, hogy hol van a saját felelőssége az egészben ami miatt ott van ahol, de amíg ez nem történik meg (és soha nem is fog, és erre rengeteg ipar épül) addig ez így fog folytatódni és sírnak majd az emberek tovább.

Jah kis extra. Amcsiba hasonló volt, és hirtelen 8.25$ helyett 15$ lett a minimum vage kb 350.000 embernek, akik kurva nagy cégeknél (Amazon pl) dolgoznak, mert összeverődtek az emberek, és egy politikus is melléjük állt, és a nyomás amit a tömeg gyakorolt bőven elég volt, hogy a követeléseket teljesítsék.

A főnököd majd sajnálkozva és együtt érzően csóválja veled a fejét, aztán beszáll a kocsijába amit te életed végéig se tudnál megvenni, és hazamegy a házába, amilyenről te csak álmodozol.
Tudjátok mi nem elég rá viszont? A kurva sírás!!

2019. július 13., szombat

Summer, Omaha, Winning

Véégeee a tanééévneeeek. Van szabadidőm. Most értek véget a táborok és még vissza kell szokjak ahhoz, hogy van életem újból az alváson és a gyerekekkel való örökös szélmalom harcon kívül :D Nem megyek bele a részletekbe, de minden kétséget kizáróan a legnehezebb része az évemnek ez a táboros szakasz.

Itt egy kép kedves Marecc-ről, éppen mélyen alszik a telephelyén (ez a click bait kép btw)

(a kacatok a dobozon a táborra való készülés első napjának a propjai amit be akartam vinni)

Anyways, van időm a kis projektjeimre, és az egyik az eléggé póker related. Kettő is, de az egyik az super secret, és nem akarom ide leírni nehogy jóakaróim valahogy megtorpedózzák mielőtt felszállna, ha sikerül felszállnia, de a másik az lokális.

Innentől kezdve ha nem vágod a pókert akkor nem fog sokat mondani amit írok.

Le-le járogattam turnizni nagyritkán, ilyen havi másfélszer...igazából voltam asszem lent 3x. Plusz voltam, eltudnék simán járni veszteségek nélkül, de engem a cash game mindig sokkal jobban vonzott, egyszerűen úgy éreztem és asszem még mindig úgy érzem, hogy sokkal többet számít a skill és sokkal kisebb a variancia is, ahhoz képest amit egy turniba bele kell tenned, hogy a roi-d megközelítse a realitást.

Nem akartam CGzni mert játszon default texas hold'em-et akinek hat anyja van. Mindenk itudja mára már, hogy hogy kell játszani, és akkor a rake, hogy elég nehéz lenne rendesen profitot termelni, és ráadásul sokkal nagyobb a variancia mint.....

Szóval útközben kiderült, hogy van itt dealer's choice is és nem csak a szar magyar verzióval. Van fucking 5 lapos omaha is. Imádom. Osztrákba is mindig szerettem. Szerintem nagyon fasza és a halnak is sokkal izgalmasabb, és mindig tud találni indokot a call-ra 5 lapból XD, és neked meg mindig van lehetőséged kiváló induló lapokat várni, mert 5 ből sűrübben tudsz megindulni.

Sajna nem fenékig tejfel a dolog, mert a két alkalom amikor lementem, mindkétszer nagyon nehezen indult be, és beült a teremfőnök is, meg a tulaj is, hogy legyen játék és hálóval kellett összefogdosni a playereket, hogy legyen asztal. Sajna általában elég short a játék is és emiatt elég hamar fel is borul az asztal aztán. Hátha jobb lesz most már. Feliratkoztam call listre is, úgyhogy ha van game elvileg kapom majd a telefont, és akkor tudok menni.

Persze óvakodva írok az egészről mert nem akarom, hogy az legyen, hogy két sessiön múlva tele van a tököm az egésszel és megint csak hányi akarok tőle, de taláááán not this time.

Mert olyan az asztal, hogy ez nehezen tud megtörténni. Nincsenek repotok pre, és ezért lehet egész olcsón floppot nézni, flop után se jellemző az agro play, hanem ilyen half pot betek, és 3-4 call a jellemző. Szerintem ennél stabilabb game nem is lehetne.

Sajna persze van egy figura, aki elkúrja a szórakozásomat. Ő is ért hozzá teljesen, valszeg ebből (is) él meg valamennyire. Ő is vágja, hogy én is vágom, mindig mögém akar ülni. Egyelőre hagytam neki, mert nem akartam pattogni első alkalmakkor, de most majd oda fogok fingatni neki is, és úgy ülök, hogy ne örüljön neki.

A baj az evvel a manussal ("baj, mint nekem nem kedvező helyzet), hogy mindig annyi $-al ül be hogy covereljen mindenkit, hogy kurvára pusholja a potokat, és pot pot potol ezerrel. A további baj, hogy shorthanded-ben ez nyerő taktika is, és kevésbé lehet kivárni a szitut amikor ki tudod aknázni ezt a fajta játékot. Az az érzésem, hogy 4 laposhoz van szokva, és nem adjustolja a játékát eléggé az 5 lapos omahához, és van weakness-e, de nem ő lenne a target akit le akarok húzni, bár elkerülhetetlen lesz, ha ott akarom tolni, kicsit hosszabb távon.

Mindenesetre leírok két handet, ha már pókeres a post:

Második sessiön, pont a fentebb említett reg ellen. Crazy Hold'em.

Preflop action, en emeltem 500ig preflop (100/100 game) (stackek 20k körül) Volt egy KK♣x em.
Sok way. Az image-em nit, mindenki mas meg total loose.

Flop AJ3♣ cbetelek 1k-t (lehetett volna több is, de tudtam, hogy mindenki dob kb akinek nincsen A-ja mert nit volt az image-em, es total folosleges lett volna tobbet beletenni) Egyedul az agro srac adta meg.

Turn: 6♠. Total irrelevant card. Checkelek avval az elkepzelessel, hogy 100% beten lesz. Fel fogja ismerni, hogy nincsen A-om es meg fogja próbálni elvinni egy J vel, any pair-rel, pár nélkül, vagy draw-val a potot. Es utana, ha draw-ja vagy air-je van tovább fogja lőni big time. Checkeltem, betelt 3k-t adtam.

River: 3 checkelek, betel 8.5k-t, gyk almost bet pot. Pontosan az a line amit egy FD csinálna. A random kétpárokat legyorsultam a 3-al, és pont ezt a line-t vártam ha draw-val jött, és egy check behind ot, J vel, és blöfföket air-rel.
Mutatott K3 ... bazdmeg.
Azt mondta, hogy tudta, hogy check callon vagyok. Valamennyire elhiszem neki, de abban is biztos vagyok, hogy nem checkelte volna el akkor se a draw-ját, mert nem ez a játéka és no fking way, hogy feladja, főleg ellenem az egyetlen veszély ellen, aki még nit is. Omahába is képes volt multi way blöffölni riveren, szal rohadtul nem szarozik.

A siralmas az volt, hogy ez volt az egész est egyetlen hand-je, mert nem tudtam retkes 5 laposba összeszedni egy tiszteséges induló handet, vagy floppot at all.

De hogy érdekesen zárjam a bejegyzést, itt egy másik hand. 5card omaha.

Stack size-om kb 30k volt asszem.

6♠6A♠8♣5 Short handed loose asztalon totálisan jó kezdő hand. Szokásos 500 volt a flop, és jött kb mindenki . Legalabb 5 way pot volt, hanem 6.

Flop: 65♠Q♠. Looking pretty fking good. Checkelt az agro srác, és valamiért már itt szimatot fogtam, hogy ez nem sima check to call, vagy fold lesz, Valaki betelt 3k-t amire jött call és még 1 call
Rajtam a sor. Agyalok, hogy potot toljak, vagy mi legyen. A gondolat menetem az volt, ha potot tolok nagyesellyel eldobja mindenki, mert Q setre tesznek és nálam a nut draw is, nehezen találhatnának bármit ráadásul fogom az 5-t is. Viszont olyannak kellett lennie a visszaemelésnek, hogy a srác aki mögöttem ül eldobja, és ne keverje magát bele. Persze ha annyira előtte vagyok, akkor nem akarok parázni, és lehetett volna callolnom, hogy majd ő emeljen, de belepotolna és mindenki eldobná a faszba, és ketten mennénk sokkal kisebb potért. Sokkal erősebbnek éreztem a lapomat hozzá, és simán el tudok menni multiway-be. A célom az volt, hogy csak a srác dobja el és mindenki más adja meg. És pont ez történt. Emeltem 8k-ig, amiből ő tudja, hogy nem az övé a party (plusz látja hogy committed vagyok totál) és mivel még mindig nálam a nut draw nem is nagyon tud kitalálni semmit amivel tudná folytatni, viszont mindenki más ezt nem fogja látni, és így is lett, megadta az original emelő, és megadta még két ember. (viszont lehetett volna csomó runner runnerje, és ha betalál törnön nagyon felerősödött volna)
Pot: 35k.

Turn: 8
Nem örültem ennek a lapnak. Már rég commited voltam, úgyhogy nemszámított, de úgy éreztem ezen a ponton, hogy vissza kell javuljak egy sort majd. Betoltam a maradék pénzem ami kb 21k volt vagy ilyesmi, és egy ember callolta csak. Nem volt mutatás.
Pot: 77k

River: 8
Ennek se örültem túlzottan, de legalább a sorokat lejavultam, viszont a random két párok 8assal szétvertek.

Showdown: Fogalmam sincs milye volt pontosan, a lényeg, hogy Ax-val motorozott, és néztem, hogy volt-e valami mása, de nem igazán. Lehet volt egy random párja, vagy valami lyuksora talán, arra emlékszem hogy 6-7 outot kellett dodgeolnom a riveren, ami pretty good, és sikerült is.

A reg azt mondta, hogy 17k ig akart vissza emelni. Top 2 párja volt és riverre flushdraw-ja is lett volna, és ott már nem lettem volna nagy favorit)

Lecsekkeltem calculatorba nagyjabol. 3 way ben 61%-om lett volna 22 és 17 ellen, viszont 2 way-ben 77.5% ami eléggé important javulás. És jah lehet a pure matek azt mondja, hogy menjek a 61%-ra +29k-s pot ért, de akkor ez volt az első sessiönöm, és jó alapozót akartam, és ha vissza is mennék inkább választanám a 77k-t 77%al, mint a 110k-t 60%-al, mert nem végtelen számú handet játszok, hanem eléggé limitált mennyiséget.

Feels good.

Ez a hand asszem jól mutatja, hogy miért akarom tolni, hogy jó a field is, csak kellenek playerek.

Második alkalommal amúgy úgy nyert egy random ember, h életében másodjára játszott, 3x!!! volt 2 óra alatt nuts nála second nuts ellen!!! és 3x checkelte el és csak callolta a river betet!!!!!! Fogalma se volt mit csinál. Beszarás. És felált úgy, hogy meg 7x-ezte a pénzét :D LoL.


2019. július 8., hétfő

A tanár felelősségének határa

Elgondolkoztam azon, hogy hol húzódik a tanár felelősségének a határa a gyereknevelésben.

Megbeszéltem sokmindenkivel aztán el is ment a kedvem, hogy megírjam, mert ha megbeszélem a dolgokat, mindig ez történik, de akartam inputot kapni, hogy el tudjam magam helyezni a spektrumon.

Szóval, hol húzódik a határ amikor a tanárnak már igenis szólnia kell a gyereknek, vagy ha nem is közvetlenül szólni, mégis úgy cselekedni, hogy helyesebb útra terelje a dolgokat.

Folynak a nyári táborok és egy játszótéri beszélgetés alkalmával egy igen tapasztalt kollegával dumcsiztunk. A történet az volt, hogy van egy kis srác (6 év körül) aki jófej meg aktív, be nem áll a szája, viszont eléggé bossy is. És ha van valami játék akkor mindig úgy próbálja hajlítani a szabályokat, hogy az neki kedvező legyen, és nem veszi észre, hogy ezzel a többieket elidegeníti magától. A megtörtént eset (és aztán folytatom az előző mondatból fakadó kérdések bontogatását) az volt, hogy focizgattak a fiúk és a srác állandóan szövegelt, és meg akart mondani mindenkinek mindent, és a vége az lett, hogy 1 ember maradt vele focizni kb a 8-ból.

Kövi nap közbeavatkoztam olyan formán, hogy beálltam bírónak, hogy ne a srác diktáljon, hogy a többiek ne unják meg, és folyhasson a játék. Nade, ez így önmagában csak felszíni kezelés mert a csak a tünetet szünteti csak meg de a forrását nem. Persze ez a téma nem olyan nehéz, hogy aztán ne lehessen megpróbálni elmagyarázni neki, hogy jobb belátásra térjen és esetleg visszább vegyen a főnökösködésből.

Az első kérdés az, hogy kell e a tanárnak elmenni addig, hogy ne csak felszínesen kezelje a dolgot amíg nála vannak a gyerekek hanem érdemleges változást is próbáljon meg elérni, és effektív pozitív hatással lenni a gyerek életére. Szerintem ez no brainer és persze hogy ja, de mindjárt leírok egy másik helyzetet amire ugyan ezen logika alapján sokan mégse lépnének, vagy megvetnének azért ha lépnék...pedig ugyan az a fucking logika csak szerintem hülyék az emberek és "jajj az ilyet nem szabaaaad"-dal bélyegeznék meg a témát. Pedig ugyan az a cél: egy rossz és káros szokásra felhívni a figyelmet és esélyt adni a gyereknek, arra, hogy kijavítsa az életét aztán. FONTOS! hogy nem rákényszeríteni, hanem megadni neki a lehetőséget, a segítséget, az információt, a kezdő lökést arra, hogy módosítson ha akar. Szerintem itt zárul le a tanár szerepe. Nade:

Mi van akkor ha kövérségről van szó? (Disclaimer: innentől kezdve az egész csak hipotéziseken alapuló gondolat fejtegetés. Ez a filozofálásnak a lényege. Nem feltétlen jelenti azt, hogy vágynék erre, hogy megtenném, vagy bármi, főleg amíg valaki másnak dolgozom, de szerintem kurva érdekes kérdés és rámutat egy társadalmi kétszínűségre)

Szóval mi van akkor ha dagadt a gyerek? Nem kicsit hanem elég rendesen. Kitesz egyedül két másikat. Mi van ha látod rajta, hogy ez neki fel se tűnik? Mi van ha a családja is dagadt?
Mit teszel akkor, ha ez a gyerek mondjuk 2L kólával jön be minden nap vizes kulacs helyett, mert ő azt annyira szereti. vagy mi van akkor, ha állandóan repetát kér?

Az első gondolatmenet alapján a helyes megoldás az, hogy egyrészt nem adsz neki repetát. Azt mondod neki, hogy nincsen. Meg elveszed tőle a kólát és max 2pohárral ihat belőle egész nap, és a többit meg vigye haza. De akkor mi van ha egyrészt nem akarsz hazudni, mert az elveiddel ütközik, de hogy könnyebb legyen, mi van akkor, hogy ha mások meg kapnak repetát vagy isznak egyéb lónyálat.

Lehet betegség is. Oké. Zárjuk ki, hogy betegség. Tudod, hogy csak simán szeret zabálni, mint ahogy az egész rokonsága és sejted, hogy valszeg fogalma sincs róla, hogy ez tré mert mindenkitől ezt látja otthon. What then?

Szerintem logikus lenne elmagyarázni neki aztán (főleg ha már iskolás), hogy figyu, nézz körül, látod a többiek és közted milyen nagy a különbség testalkatban. És aztán ha esetleg elkezdi látni, akkor már van egy lehetősége, hogy észrevegye önmagát és visszatáncoljon majd ebből a helyzetből a normális (és egészséges) felé, ha majd önállóbb döntéseket tud hozni, vagy ha elég menő akkor már kisiskolás korában szóvá tegye a kérdész otthon.

Csak azért hívod fel erre a figyelmét, hogy aztán tovább vezesd neki, hogy milyen marha egészségtelen és hogy ha ezt csinálja akkor sokkal hamarabb korházba fog kerülni, és szívbajai lesznek. (ha hathatósabban akarod mondani csak simán annyi, hogy 20 évvel korábban fog meghalni)

(most nem akarok külön oldalakat írni arról, hogy milyen kutatások és statisztikák bizonyítják ezt, hogy a megrövidült életnek a minősége is sokkal sokkal hamarabb deteriorálódik, mert nem ez a point)

Szóval elvileg felelősségem felvilágosítani erre nem? Hiszen azt elmondják neki, hogy a cigi öl. Meg azt is, hogy ha alkoholizál csöves lesz belőle az aluljáróban. Azt is ha nem tanul akkor is csöves lesz az aluljáróban. Miért pont a mértéktelen fogyasztásról kéne hallgatni?

Persze ha ezt csak úgy elmondanád neki akkor jönne a szőnyeg szélre állítás, mert vagy default elutasítaná az álláspontodat a felettesed, vagy a szülőnek nem tetszene (mindenki védi a saját hülye választásait, és próbálja igazolni, hogy ő nem döntött rosszul) és aztán nyomás alá raknák a felettesedet és azért szopnál. Szóval what do you do? Elfogadod, hogy hát "jaaaj ez vaaaan" és hátat fordítasz a tanári principiumoknak, vagy megpróbálod mindenkivel megbeszélni, lebeszélni és aztán reménykedni, hogy egyetértenek, hogy aztán megpróbálhasd elmondani a gyereknek, hogy aztán tovább reménykedhess, hogy hátha hatással lesz rá.....eléggé fucked up ez a helyzetés ilyen "akkor bazd meg" feelingem van és legyintek az egészre mert annyit szopnék egy ilyen nagy eséllyel hatástalan dologra, hogy saját életem rovására menne, ugyanakkor meg, ha ilyen fucked up az egész helyzet, akkor vagy ignorálod és vele magadat is, vagy megpróbálod megváltoztatni, vagy megpróbálsz kilépni belőle mert nem akarsz egy fucked up rendszert asszisztálni a működészben a bárányszerű bégetéseddel, amit a kórus is prédikál. Főleg mert tudod, és tudod, hogy mindenki más is tudja, hogy helytelen.... minnél többet agyalok ezen annál idegesebb leszek, hogy milyen fucked up helyzet ez, és az egész after all egy business, és az érdek ($$$) fölül írja a moralitást, és aztán mindenki meggyőzi magát, hogy ez így rendjén is van. Fucking hell!

Rövidre kell zárjam, mert most eszembe jutott, hogy holnapra még nem csináltam meg valamit, és 5 óra múlva kelnem kell, mert jön az utolsó heti tábor.