2022. július 23., szombat

Kéz és Laptörést

Nem volt eddig nagyon miről írni. Leírom, hogy miért XD

Lesz antitézis fejtegetés, osztás közben lesántulás, kocsimotor lerobbanás, coviddal fetrengés meg mankóval járkálás, a végére pedig egy kis logikázás és angolról magyarozás. Les'go!

Szóval kb 4 hónapja kezdtem el élőben pókerezni. 3.5 pontosabban, ebből kb 2-t avval töltöttem, hogy nem tudok elmenni játszani. Hatalmas.

Sokféle hasonlatot lehetne írni. Olyan, mint amikor pörög a motor, ott állsz a rajtnál, de sose lesz zöld. Olyan, mint amikor belevetnéd magad a szenvedélyedbe, hogy elásd magad benne egész nap, és 10 percenként valami miatt fel kell állnod egy órára. Kurva szar.

Marha nagy elszántság tombol bennem a legeleje óta, de folyton ilyen 1-2-3 hetes kényszer szünetekre vagyok rakva. Úgy kezdődött asszem, hogy a kocsimban elfolyt a víz. 1 hétig volt szerelőnél, és előtte egy hetet vártam, hogy szerelőhöz vihessem. Visszajött. Utána elkezdett dadogni a motor, megint 1 hét off. Utána másik szerelő, de szerencsére lett pótkocsim. Akkor aztán a pótkocsi kezdett el olyan állapotban lenni, hogy a végén azzal se mertem menni. Utána szembesültem avval, hogy valszeg a legpluszEVsebb move, ha motort cseréltetek benne, ami nem olcsó mutatvány. Ezt feldolgoztam... meg meghoztam előtte a döntést, hogy hogy legyen. Közben elkezdődött egy marha nagy downswing-es laphalál és cooler válogatás. Amikor asztalhoz jutottam, szinte mindig valami magamat meghaladó teljesítményt kellett bemutatnom, hogy ne a maxot bukjam állandóan.

Most legutóbbi sessiönben (csak, hogy kis póker is legyen) 10 ből 9 órán át voltam laphalott olyan asztalon, ahol ült két olyan izraeli, hogy "a felesége pénztárcájából, amit heti költőpénzre ad neki, megtudta volna venni az egész Duna plázát". Mondjuk azt, hogy nem dobott pre az ember. Mindent megadott. Én voltam a pali az asztalnál, aki ha TP vagy jobbat kapott, akkor mindig zsákba volt, és mint Neo kerülgettem Agent Smith halálos töltényeit állandóan... Képes volt 8 óra alatt az első cr-ét bemutatni a külföldi egy T23 boardon, ahol én voltam az AT XD persze, hogy T2 volt nála.

És akkor ha már póker, kicsit beleharapok az antitézisbe, mert a másik ilyen lap meg egy J5 volt missiről, ahol szerintem floppon halott voltam már, ami KJ5 volt. Asztal egyik legnagyobb nitje meg csekrézelt floppon vak poziból limpelt előről... vajon mije lehetett, és érted, engem, akit utál, akinek kurva beton épp az image-ja. Hát majdnem floppon világgá dobtam neki, és meg is tehettem volna, de tudtam, hogy ha semi-bluffol is, turnon feladná ellenem, mert fosik nagyon. Ez az az ember, aki ellen sb vs bb csatába kaptam egy top set vs nut sort, és képes volt floppon check-raise-reraise menni (ez még csak 35k volt floppon es asszem 110k stack volt) (limpelt sb rol, en emeltem, megadta) flop valami 674 nálam 77 nála 58s. Szal olyan 1.0 straight forward legalábbis ellenem hogy fáj. Na mind1. Lehetne érvelni amellett, hogy jól csinálta akár, hisz még a szar óra is pontos naponta 2x. Szal már floppon el kellett volna dobnom a J5-öt, de már annyit dobáltam, és van az a pont, amikor úgy érzem, hogy bolond vagyok meg köcsög, hogy TPTK meg 2p okat kellene halál dry floppokon bet-foldolásznom, de mindig igazam van... mert ilyen szériában ültem, és mert ilyen kurva jó vagyok :D

Ja hogy antitézis. Mert ez egy olyan muki volt, aki kopasz, akinek nem szoktak nemet mondani, és nem tudja milyen, és túl sok pénze van, és ezért a pénzét a kezén, meg a nyakában hordja mindenféle fém formátumban XD És utána beült egy másik ilyen fickó is és... én meg ülök velük egy asztalnál, de érzem, hogy megölnének legszívesebben. Egyrészt kinézetre is hippi vagyok, és ez már nagyon bassza a csőrüket, aztán jön az, hogy körülbelül nincsen olyan értékrendi pontunk, amiben nem a totális ellenkező oldalán lennénk a skálának az ilyen emberekkel, és valahogy ez mindig teljes gyűlöletet vált ki belőlük, nem beszélve arról, hogy nyilván nem vagyok kellemes ellenfél az asztalnál. Kurvára utálom ezt, főleg mert full ismeretlenbe, egy szó nélkül vagyok belerakva abba a dobozba, hogy ha egy fél rossz szót szólok, akkor el akarnák vágni a torkom... és mit ad isten, az egyik állandóan az asztalaimhoz jön, és ráadásul majdnem mindig mellém XD Mondjuk magát magyarázza. Én egy rohadt békés emberke vagyok (amikor nem neten habzik a szám XD) és ha ők az antitéziseim, akkor alap, hogy ők meg aggrók lesznek.

Túlmagyaráztam, menjünk tovább. Szal a sessiön 10,5 órán át tartott, és volt benne 1 jó órám, amikor két kurva jó és nagy blöffel kivittem két potot, és izzadtak az ellenfelek a riveren, meg egy jó value betes spot végre... mint a szent fény megvilágított, hogy tudtam 1x, 2,5 hónap után value betelni egyet a riveren rendesen úgy, hogy nem azon kellett paráznom, hogy ha megrézel, halott vagyok (mert nem tudott sehogy megrézelni, nem azért, mert olyan uber erős lettem volna. 2p volt. Szal jó érzés volt egy ekkora maratoni laphalál sessiönből kiszállni pluszba, ami fantasztikus volt, és marha jó (főleg így utólag), hogy milyen faszán betartottam a range-imet annak ellenére, hogy mi történt, és hogy mennyiszer dobtam, és kivétel nélkül mindig jól. Szal kurva jó vagyok, ez a lényege a mondanivalómnak, és egyre javulok!

Tehát autó miatt 1-2 hetes szünetek, utána belenyugszom, hogy sokba fog még kerülni, de legalább városba simán elmegyek vele, mert csak 4500as fordulat körül csinálja néha. Lerakom a kurva maszkot, mert 2 hónapot abban toltam, instant covidos lettem kb 2-3 hétre rá. 2 hét off. Utána nagynehezen kijövök belőle, megyek vissza, játszok három darab napot, és lesántulok úgy, hogy egy hétig off vagyok, és 3 napot mankóznom kellett, majd jön a lakás átkábelezés most hétfőn, ami szintén mindennel együtt majd egy hét. Fergeteges!

És közben rengeteg küzdelmen mentem át, amik fontos előrelépések voltak. Sikerült végre megfogalmaznom magamban, hogy pontosan miért nem kellene a neten játszanom, amikor nem élőzök bármi miatt, hogy miért fontos a póker és a relax time állandó elszeparálása, és valamennyire legyőzni azt a rohadt kényszerérzetet, hogy nekem játszanom kell, játszanom kell, mert pénzt is kereshetnék, mit buzizok a gép előtt mindennel, amikor ott a netes póker. Pedig most aztán volt rá lehetőségem, mert itthon ültem, állandóan gyógyulnom kellett, és tele voltam energiával (kivéve 1 hét a covid alatt).

A poén, hogy a lesántulásom az annyira random volt, hogy teljesen tipikus ám :D Most gyorsan leírok egy ellenpéldát is, hogy random lehet pozitív is, hogy ne mondjátok, hogy csak sírok.

Szóval autóval mentem, néni akart átkelni a zebrán, nem tudott, mert magas volt a szegély, és sehogy se tudott lelépni. Kiszálltam a kocsiból mert én álltam elől, átsegítettem. Vissza és go. Kb 3 km-re volt onnan az úticélom egy auchan. Kiszallunk a többezres parkoló egyik spotjába, odajön egy random idegen külföldi angolul, hogy "te voltál az a zebránál...." mondom ja, és erre megölelt a csaj, és odanyomott egy ötezrest :D A zebra azóta az "arany zebra" néven van emlegetve.

Szóval a lábam meg úgy sérült le, hogy egyik reggel..."reggel" valamikor délután 2-3-4 körül felkeltem, és éreztem, hogy faszul tartottam a lábfejem, valahogy spiccbe szorítottam álmomban a masik lábammal es fáj. A lényeg, hogy kicsit fájt de semmi, másnap sétálni is voltam már, mert enyhült, harmadnapra fájdogált, de tudtam sétálni. Megyek be a Dunához, mikor kiszállok a kocsiból, hirtelen már eléggé sántitok... mondom mi fasz. Lakásavatóra mentem osztónak. Osztás közben úgy bedagadt a lábam, hogy jegelni kellett a végén. Kocsihoz már nagyon sántán mentem. Valahogy hazavezettem, de utána mikor kiszálltam, már nem tudtam egyedül bemenni a lakásba.

Teljesen kivoltam. Lenyomorodott a lábam osztás közben. Világi. Úgy vigyázok magamra, meg az egészségemre, mint a kurvaélet, megteszek mindent, amit tudok, és geci, álmomban szétbaszódik úgy a lábam, hogy 3 nap múlva könnyezek a fájdalomtól... hát mi a kurva ég ez?! Lett két mankóm, de amúgy első 36 órába az se segített, mert nem avval volt csak a baj, hogy nem tudok ráállni, hanem akárhogy ha megmozdult, behaltam. Ezért ugrálni se tudtam, húzni se tudtam, emelni se, semmi. Életemben nem éreztem magam ennyire tehetetlen nyomoréknak. Mire kimentem wc-re meg vissza, behugyoztam a fájdalomtól (igen, wc után XD) es könnyeztem, és kellett fél óra, hogy magamhoz térjek. Tiszta pokol volt.

Utána enyhült tök jól, de egyelőre nem merek kocsiba ülni, mert ott romlott mindig szarrá, meg inkább javuljon meg rendesen, mint megint beszopjam. Amúgy egy 18 évvel ezelőtti sérülés, amikor kiment oldalra, és meghúzódott úgy, hogy 3 napig nem álltam rá, és utána kb 1 év volt, mire rendesen tudtam újra használni és focizni... mondták, hogy lehet a covid is rásegített, hogy előjöjjön, ami legalább annyira random, mint az, hogy álmomban rosszul tartom egész éjjel és előjön valami, ami sose volt eddig, csak 18 éve. Hát squasholni járok meg minden... járok... járnék. Azt se tudom emiatt a sok nyomorult nyavalya miatt csinálni. Rohadt szar. De legalább nem dagadok, mert az étkezésre odafigyelek. De gaming most van legalább dögivel :)





A másik, amiről írni akartam egy kicsit, a fordítgatás. Most ment le a wsop. Irritál, hogy "világbajnokságnak" nevezik, meg az is, hogy valaki megnyeri és az "világbajnok" lesz. Hát mi ez? Hol mondják world championnek? Sehol. WSOP bracelet winnernek mondják. Magyarul wsop karkötő győztesnek. Nem világbajnoknak. A világbajnok az mérhető, kijut selejtezőről valahová, ahol mérhetően legyőz mindenkit a teljesítményével.

Namost egyfelől a wsop bármelyik versenyére bárki benevezhet, csak pénz kell hozzá, tehát már itt ugrott a dolog. A következő, hogy nem hiszem, hogy túl sok egyéni teljesítmény van abban, hogy berakod a pénzt, aztán ki tud tartani a 60%-od 10x, vagy bemákolod a 20% at, vagy bármi. Ez nem a te teljesítményed. Mind1. A póker nem sport, hanem egy játék, amibe kurva sok pénz van, és sokat akasztana sokmindenki, ha sportnak bélyegeznék, de sose fogják... mert nem az.

Most volt egy nagy pernek vége, valami 10 éves cuccnak kanadában asszem (igen kiguglizhatnám, de nem ez a lényeg, és már csak azért se teszem meg, mert evvel kötekednének, tegye meg, akit érdekel), hogy legfelsőbb bíróságon kimondták, hogy a póker az szerencsejáték, és ezt egy pro pókeres miatt tették, mert neki kellett bizonyítani, hogy a póker az nem skill game, hanem szerencsejáték, mert akkor nem kell adót fizetnie. HAHA. Sport my ass!

Szóval a wsop az nem világbajnokság, és a 88 karkötős versenyről nem 88 világbajnok kerül ki XD Mekkora show, van a 600$-os texas hold'em világbajnok meg van a 5k$-os hold'em világbajnok :D meg még 86 másik és mind ugyanazt a 4-5 játékot játssza (és kb 90% ban ugyanazt az egyet) Na mind1. ez csak egy ilyen random kitérő volt, de egy kicsit komolyabb vizekre eveznék.
 

Hülyeség, amikor "kéz"-nek fordítják a "hand"-et kártyában, mert az nem kéz. Csak buzi írásokban látod azt, hogy valaki leírja: "nagyon erős kezem volt". A büdös életben soha senki nem mondja ezt élőben, aki rendszeresen pókerezik. "kurva jó lapom volt" "olyan kártyát kaptam" "nagy zsugám volt" ezeket mondják.

Ezt próbálom belevinni a fordításaimba, meg következetesen használni, mintha a nyelv része lenne. Emlékszem, annak idején a Kártyamagazinban amikor a szerkesztőséges kör e-mail ment, és vitattuk, hogy a "satellite"-t hogyan kellene magyarosítani, hogy jó legyen. Én oda jutottam most, hogy újra ezzel kell foglalkozzak, hogy "szatellite", és ha ragozni kell, pl tárgyraggal, akkor nem szatellite-t, hanem szatellitet. Mert magyar ragozás. Mert magyarosított a helyesírás. Nehéz amúgy ezekkel a hülye jövevény szavakkal, mert van, ami beépül és full magyar helyesírást kap, meg van, ami nem épül be és akkor kötőjellel kellene ragozni.
A legrosszabb meg amikor lehet angol meg magyar helyesírással is írni, mert magyar szóként használják. A legilyenebb a csek(k). vagy check. csekkelsz? check-elsz? checkelsz?  checkkelsz? E fölött nem tudok dűlőre jutni amúgy. Báár szerintem azért nem jó a "ch", ha most így végiggondolom, mert nagyon idegen a magyartól, hogy a ch-t cs-nek ejtse (ejche) és faszul is néz ki a toldalékolás. Ezért szerintem fonetikusan kellene írni (rgo fullra átvenni az idegen szót, és magyar helyesírással írni, mint megannyi szavunkat). Tehát csekk. A másik kérdés, hogy egy vagy két "k", de szerintem kettő, mert hosszúnak ejti mindenki a k-t és igen, van a sárga csekk is, de nem ez lesz az első szó, aminek azonos alakja, de több jelentése is van (khm khm, professzorszemüveg mögül okos fejjel kinézve: homonímák)

Szal szerintem csekk, fold, emelés vagy raise, de nem réz. bár jobb a rézelés mint a raiselés, vagy "raise-elés". A "passz"-ot hagyjuk is baze, mert magyarba csekket jelent, angolul meg foldot XD hatalmas.

Nem azt mondom, hogy hülyét kapok, ha valaki kéznek írja, de azonnal tudom, hogy sose élőpókerezett, és mondani szinte nem is szokták, tényleg csak leírni, de az marhára zavar amúgy, ha valami fordításban látom, ami szabályba, vagy szinkronba kerül, mert nem értik meg, hogy homonímák nem csak magyarban vannak, hanem angolban is, és ahogy lehet a dob egy hangszer is, meg az is, hogy fejbebaszlak egy labdával messziről, úgy a hand is lehet a tetves kezed, meg a kibaszott lapod, amit osztottak neked.

Mert ugye a mondásban is az van, hogy "kussolj, neked nem osztottak kezet" és ugye ha csak 72o-kat kapsz, akkor is azt mondod, hogy "szar a kézjárásom" és lesétálsz az asztalról a mutató meg a középső ujjaddal alkotott béna pálcika embereddel. Mert hát van a szójárás, meg van a kézjárás, de az nem összetévesztendő a lapjárással. Járhatsz azonban kezen vagy lábon, járhat a szád is, ha be nem áll, de azt meg tuti, hogy nem két lábon.

Na jó agymenést! (és kézjárást XD)

Ps.:

Belogoltam GG-re és ez a kép fogadott :D (de higgyétek el én nyerő player vagyok HAHA)



Azoknak a kedvéért akik nem vágják, egy kis számolás. Ha a spint hosszútávon minden féle rakeback nélkül nem lehet legyőzni és erős vesztő vagy rajta (GG-n legalább is) és a rake nagyon max felét tudod asztalnál visszanyerni) akkor ezt a számot fogjátok kapni. Én a szaros 20$-os spinjeimmel is havi 9-12k rake-et termeltem... HAVONTA. Igazából ez a kép arról az időszakról van, amikor már alig alig játszottam (benne van fél év nem játék már kb, a másik fele meg csökkentett mennyiség). Amikor javában toltam, akkor ez a szám kb 3x ekkora lett volna. A legerősebb hónapomban 14000 játék fölött toltam le, és csak 6 asztaloztam. Az 20$-on abban a hónapban 20k rake volt.

Ezt csak kiraktam poénkodásból egy helyre, és betaláltak vele, hogy mekkora loser vagyok. Erre mondom, hogy háttal ülnek az emberek, és úgy okoskodnak, és ezért első kérdés lehetne bárkivel akivel pókerről akarsz beszélni szakmai szinten, hogy mutasd meg a gráfod, mert azonnal kiderülne, hogy egy hülyével beszélsz, vagy egy igazi pókeressel. Ugye ezt face to face azonnal le tudod szűrni, de neten mindenki csak ugyan azokat a karaktereket írja, így sose tudhatod.

Pps: A Rágcsáló kérésére leírom (és azért ezen a néven említem, mert nem szeretné szerintem, ha leírnám a nevét, és mert ti így ismeritek), egyész jól kibékültem. Dumálgattam vele, és amúgy nem 1.0-ás player, mert kurva nagy move-okat szokott meghúzni, amit kevesen mernek csak. Szal ja. Még vele is ki tudok jönni a végén jól. De hát nem egy hülye ember, ez kiderült akkor, amikor a vitánkban nem a veréssel jött egyből, hanem relatív szofisztikáltan anyáztuk egymást XD

Nincsenek megjegyzések: