2022. március 22., kedd

Dunába ugrottam! Első live sessiön feeling és játék elemezgetés

Na, megvolt az első live poker sessiön. (Edit: azóta eltelt 6 nap es voltam sokat... editelgetni fogom a post-ot így zárójelezve, meg dőlt betűvel az azóta tanult extra infókkal)

A célom ezeknek a leírásával saját magamban tisztázni a leosztásokat, a hibáimat, a hozzáállásomat. Esetleg értelmes párbeszédre akadni közben, és ha van valaki, aki csak ilyet szeret olvasni netalán, neki simán szórakozásnak, vagy tanulásnak... vagy akár kárörömnek (bár az is szórakozás)
 

Ómen volt előtte rendesen. Két helyen is szirénás lezárás volt útközben, és össze-vissza kellett kerülőkön mászkálni miatta, mert lehetetlen helyeken volt, és a környéken ráadásul. Mondtam, ha lesz egy 3. akkor visszafordulok. Nem volt... lehetett volna.

Először beszélnék az érzésekről, aztán pedig konkrét partikról.

Nagyon sokat segít a póker helyén kezelésében az, hogy konkrét szándékkal mentem le. A célom az volt, hogy jól játsszak, leszarjam, mit gondolnak rólam, és esetleg még fenyegetést is jelentsek a regeknek. Ez segít abban, hogy avval ellentétben, amikor lolka-bolkázni mentem le, azt se tudtam, mit akarok, szórakozok vagy komolyan veszem, és a kettő közül a földre kerülni így könnyebb volt akkor. Most ez nem volt meg, elég kemény elhatározással vágok neki ennek.

Kb. 1 hete döntöttem el, hogy ez lesz. Ezalatt sokat néztem cg-vel kapcsolatos videókat és olvasmányokat neten, és filóztam és beszélgettem kapcsolódó dolgokról emberkékkel. Vártam nagyon. Másfél év nonstop GG után olyan érzés ez, mint egy új kezdet, jön mellé a tavasz is, és full pozitív érzésekkel vágtam bele. Érdekes megtorpanás volt azonban, ahogy beléptem a Dunaplaza parkolójába, valami régi, ismerős, nem túl kellemes érzés fogott el, hogy "voltam már itt". Nem törte a lelkesedésem különösebben.

Az elképzelésem az volt, hogy a regállomány sokat erősödött ahhoz képest, ami 10-15 éve volt, hogy többen is lesznek, mint anno voltak, de a rekreációsok ugyanazok maradnak. Ez nagyjából igy is van.
(egy baromi nagy különbséggel. A buy in 100/200on kb min 50k és sokszor 100-200k simán... nem is értem mi a faszt csinálnak. mert missi-nek rakosgatják az 1-1,5-2k kat. Valszeg az a +EV move, ha 500-500-ra rábeszélek mindenkit minél hamarabb, mert akkor sokkal kevesebb a rake, csak hallottam valami olyat is, hogy azért nem szokták, mert akkor sok reg odaözönlene. Ez nem tudom mennyire igaz, tesztelni kell)
(amúgy se valami jó a felhozatal. Most, hogy lejártam majdnem egy hétig. Kurva sok a reg, asztalonként 5-7 darab mindig akad, a maradék meg sokszor csak simán nit félszemű és nem több. Ma pl be se ültem olyan fosnak tűnt a felhozatal. Hobbipókeres volt két asztalon kb kettő darab.)

Azon is filóztam sokat, hogy most visszanyalhat-e a fagyi tényleg, ha partikat rakok be, mert esetleg konzisztens leak-re, egy ott játszó reg felfigyel, és esetleg ki tudja használni, de szerintem azokat a leakeket, ha vannak, sokkal jobban észre fogja tudni venni élőben, és itt túl sok extrához nem fog jutni vele. Ezen felül pedig javarészt úgy is a showdown-ba vitt partikat fogom fejtegetni. Talán hamarabb eljut egyesek fejéig az is, hogy nem háttal ülök az asztalnak, és nehezebben történik meg a belelevelingelés a dolgokba a részemről emiatt. A lényeg, hogy nem hiszem, hogy nagyon mínusz EV-s lenne írni a handekről a live póker mivoltjából fakadóan, és mert tudok balanszot tartani a játékomon belül és a rangeimben azt hiszem, hogy ne legyen exploitolható.

A pókerteremről most kifejezetten pozitívat kell, hogy leírjak. Normális volt minden, szeretném kiemelni, hogy a zsetonok frissen tisztítottnak tűntek javarészt. Floor-t nem kellett hívni az asztalunkhoz, de másik asztalnál volt, ott határozottnak tűnt abból, amit hallottam, i was okay with it.

Az mondjuk kicsit zavart, hogy éjjel miért hagyják, hogy asztalnál nem is ülő ember beszóljon, és a visszaszólás után meg fenyegetőzzön, hogy megver, de Magyarországon nem várok el sokkal többet se egy teremtől, se egy playertől ennél. Első sessiönbe megvolt a szokásos önmagát a semmibe belehergelő ember, aki gyorsan eljut oda, hogy le akarja tekerni a fejem, anélkül, hogy bármit interaktoltam volna vele… idegesítette, hogy 8 óra után az utolsó órában beszélgettem emberekkel, meg  Pedig több órán át játszottunk, és konkrétan egymás mellett ültünk, de addig semmi baja nem volt. Nem tetszett neki a fizimiskám (miután más felhozta), és sérelmezte, hogy laphalálom ellenére nem pumpálom teli a kasszákat. Nem lehet ebben a szituban mit csinálni csak bölcsen hallgatni, vagy beleállni és akkor vagy "bunyó lesz" (összecsuk, úgy h kapálózni se tudnék sokat, mert legalább 2x akkora volt és a karja legalább 4x akkora, mint nekem, persze ez nem jelenti azt, hogy nem küzdenék max erővel) vagy megkéselnek, és ez mind elég -EV for life move, így a bölcs hallgatást választottam.

Érdekes volt megfigyelni a végén a top regeket, hogy ki hogyan viselkedik, hogy mit néznek el a kiszemelt emberüknek annak ellenére, hogy a megbeszéltekkel szemben cselekszik. Nem hibáztatom őket, én itt is csak hallgattam és figyeltem és próbáltam tanulni tőlük.

A regekről egy pár szót. Volt őszinte, volt néma, volt szövegelős és volt a túljátszós is. Úgy véltem, hogy volt, aki kicsit túlzásba viszi a dolgokat. Szerintem az, aki más kinézetén lovagol, saját értékrendjét vallja meg csupán. Elismerem, hogy csövesül néztem ki, mert nem volt formára nyírva a szakállam és a hajam is hosszabb a megszokottnál, de aki ezen kiakad és mondogatja, az túl sokat ad olyanra, ami semmit nem jelent a valóságban (plusz mi a fasz köze van hozzá?!). Illetve megértem, hogy ő olyan körökben mozog, ahol ezt fontosnak véli mindenki, így neki is az. Bevallom, eszembe se jutott a külsőm amikor lementem, így másfél év elzártság után itthon, és látom az igazságát annak, amit mond.
Az egészen őszinte véleményem meg az erről, hogy mindenki a pénzemet akarja az asztalnál, úgyse hívnának sehová meg innen és nem is célom, hogy benyaljam magam bárhová privibe, mi a faszér akarjak bárkinek "tetszeni"? Ha lenne dresszkód, akkor örömmel öltöznék aszerint, de ezt a színvonalat nem üti meg a hely, mert a kliensköre 95%-át elvesztené. A másik, amire gondolni tudok, hogy ez valami meta game volt tőle, hogy evvel próbál belemászni a fejembe, de ilyet egyfelől nem nézek ki senkiből, nem is feltétlen azért, mert ne jutna eszükbe, hanem inkább azért, mert tudják, hogy tök felesleges, és semmi értelme. Amúgy is túlságosan őszinte volt az előadásmód. Legalább jó lehetőséget adott arra, hogy trollkodni lehessen a témával kapcsolatban. Engem sosem zavar, ha velem, vagy ha rajtam röhögnek, főleg ha jó a poén.

Volt olyan reg, aki a csöndesség útját választotta. Igazi old school "a rec úgy is leszarja, milyen az image-em, játszom a játékom és mindenki le van szarva". Valszeg ez a GTO hozzáállás.

Volt olyan, aki kicsit túltekerte a szövegelést, főleg a rec felé, és nem vette észre feltétlen, hogy nem vevő rá az ember. Persze lehet, ez is a stratégiája része volt, és én nézem el, de általában nem jó a rec-et fullra elidegeníteni magadtól, max akkor, ha telibe gyűlöl, és ezért mindennel le akar vágni, de itt nem erről volt szó.

Érdekes volt megfigyelni, és bevallom ez az egyik legvisszataszítóbb része a live pókernek számomra... megértem, elfogadom, de akkor is, a következő: Amikor az elég ittas ember kifogyott a pénzéből, akkor hogyan próbálták elérni, hogy vissza tudjon ülni játszani (nem részletezem, mert beszólnának ezért is), mert két kézzel szórta bele. 88 egy KJQ boardon easy call all in 80k. Meg J9s pre easy call 130k XD, K47-n easy raise Q5o-val. Szal értem, de ettől még nem változtat a helyzet undorítóságán a dolog. De hát aki a ganétúrásból él meg, annak szaros lesz a keze ugyebár.


A játékomat első sessiön alapján meglepően fegyelmezettnek találtam. Amit megfigyeltem magamon relatív hamar, hogy kicsit elkapkodtam a döntéseimet, és nem hagytam magamnak elég időt átgondolni, ezt már helyben igyekeztem javítani, és a továbbiakban is igyekszem erre odafigyelni.

Véleményem szerint egy coolerekkel teli card dead fostartály 9 órás sessiönön vagyok túl, ahol a maxot buktam, amivel lementem, de rohadt nagy potenciálja volt nagyot is akasztani... amolyan old school cg feleing. 100/200-azni mentem, de mivel 500-500-on 40%-al kevesebb a rake, és mindenki 100-200k val váltott be 100/200-ra is ezért gyakorlatilag nincs értelme nem felrakatni az asztalt nagyobb tétre. A hátránya az, hogy akkor még nagyobbak lesznek a missisipik preflop. Közepétől 500/500 kötelező 1k missi-vel játszottunk. Igazaból nem számított sokat.
(lehet, bepróbálkozok egy olyannal, hogy legyen 500/500, és mondjuk nem min buy in hanem max buy in limitet rakni az asztalra, és akkor nem akar majd beülni az anyja valaga is, meg nem lesz az, hogy ha felduplázik egy rec, akkor ráváltanak zsebből mindig annyit, amennyi előtte van, amíg ki nem pakolják. Amúgy nem tudom, hogy ezt hogy nem veszi észre a terem, hogy kurvára szar felállás engedni 100/200on az embert 200k stackre addonolni még 400k-t, mert levágta a rec... fuck that! Tényleg anti poker es ez a poker ecosystemnek is szar, mert hamar leveszi az asztal az embert, az sose állhat fel plusszal ha marad, így arra ösztönzik őket, hogy ugorjanak meg a picsába, ha nyernek egy nagyot... az meg nem jó senkinek... szal 500/500 cap 100k, vagy 150k. Az lenne az értelmes amúgy, mert akkor nem akarnának 3-5k missiket rakni, és lenne valami szerepe a limitnek nem csak névérték. Ez érdekes kérdés, még latolgatom meg beszélgetek erről emberekkel. Ha telelennék és 1-2 misivel járkálnék lehet nem ezt mondanám, de engem zavar, hogy gyakorlatilag úgy futnak a pénzük után a regek, hogy felverik a tétet mindig egyre nagyobbra és azu én szemszögemből ez szétbassza a játékot és elviszi a shotolós gambling felé)

Két asztalon játszottam az este folyamán. 50k val ültem be én kis naiv 100/200-ra. Az asztal egy fostartály volt eleinte. Volt hogy walk-ot kaptam, walkot is adtam sb-ről 92o val a bb AA jának XD. Rengeteg körfold volt, de olyan gyorsan cserélődtek a playerek, hogy nem számított nagyon. Két reget fedeztem fel, akik velem szemben ültek, rajtuk kívül volt még másik kettő, sok vizet nem zavaró. Az egyik tipikusan ilyen neten tologatós playerre emlékeztetett, mert gyakorlatilag partiba csak 3 bettel szállt be, még csak nem is open raise-el. A pre range-ei szerintem totál össze visszák voltak, láttam A4s-t K3s-t meg ilyeneket mutatni. (jó, nem full össze vissza de durván laza egy kaptafa szerint) Szerintem az ilyen ellen nem kell túl sok mindent csinálni. Megfelelő frekvenciával, ha original emelő voltál callozgatni, néha 4 betelni, vagy ha nem mögéd ül be, mert nem te vagy a célpontja akit 3 betelgetni akar, akkor le cold 4betelni a picsába, és vagy floppot nézünk és nem tudja, hogy most épp kurva erős vagyok-e vagy balansz range rész van nálam, de rengeteg pre foldot fogok kapni, főleg ha feszesebb az image-em, ha meg nem dobja el 5 betelni nem fog tudni nagyon gyakran, és abba a sztoriba kényszerül amit nem szeret, hogy nem ő a lead. Erről túl sokat nem érdemes beszélni. Nem is volt vele partim floppon túl asszem.

Leírom a hibáimat is, mert nem akarok kamu képet festeni magamról. Mondjuk ez a legelső hand is csak utólag hiba, szerintem úgy helyben nem volt az.

Frissen ülök az asztalon, még a nit része megy az asztalnak. 500 élőre reg 1 1500, reg 2 6k. Én sb rol 50k stackből 99-et eldobtam oop. Ez volt az első 3bet amit láttam, és bár gyanús volt és fentebb írtam is, hogy elég hamar kiderült, itt nem tudtam róla, és szerintem nem volt ez olyan rossz dobás, főleg, hogy ment a körfoldolgatás. Mindenképp szuperkonzervatív, de call nem játszhat, és nem akartam best case flip-et játszani így 100 ft-ért eldobtam.

Valamivel később megjött az első adrenalin bombám is. 64s-el emeltem egyet poziból, 4 way potba cbeteltem AKx et FD-vel, a turn HU-t kibarelleztem és elvittem. Ott észrevettem magamon, hogy izgulok, meg remegett is kicsit a kezem. Semmi nem volt, de olyan régen toltam a pókert élőbe, hogy izgi volt, és a netes dolog után "újra érzem, hogy élek" feelingem volt, és emiatt lehetett. Hamar elmúlt amúgy. De vicces, hogy tudtam ilyet produkálni, és elvileg reverse tell volt pont. Na mind1.

1 nit foldom volt még az elején. Én nyitottam UTG-ből. Első nyitásom volt onnan. Asztal még mindig feszes, image-em szintén. 1 call és mister 3 bet 6k ig emelt vissza. oop lettem volna, így call nem játszott ismét. Ez az után volt, hogy lebukott az első semi blöffös de még relatív szerintem jó range-ű lapjával egy A4s-el. Itt úgy véltem nagyon más a szitu, mert én nyitottam utg-ből és kurvára nem tűnt szerintem gyengének, rám amúgy se 3betelgetett és az után, hogy showdownba lett pont kényszerítve és mutatnia kellett a lapját, úgy gondoltam sokkal valószínűbb, hogy érték lapja van, így eldobtam az AQo-mat. Ha suited nem dobom, ha nem utg vagyok nem dobom, ha nem előtte mutat weak lapot nem dobom, de ezt így egyszerre túl sok összeadódó egységnek véltem, hogy ne dobás legyen a döntés.


(a következő KK-s party előtt, így utólag beszúrok egy nagyon fontos megfigyelést, amit evvel a sessiönnel összevetve, a kövi sessiön legelején azonnal észrevettem magamon. Amikor erős voltam, mindig instant csapdázni akartam. Pre is, post is. Nem tudom, miért. Zsigerből ott volt bennem, legelső szinte tudatalatti gondolatként, a helyes line mindig, de utána szinte azonnal, mintha ez lenne az eredeti és egyetlen gondolat, jöttek a hülye levelinges "de mi van, ha elcsekkelem" meg mi van "ha csak be-flatelem" szintű dolgok, amit mondjuk meg lehet lőni ilyen 5%-ban, de én ezeket 95%-ben akartam csinálni mindig. Onnan, hogy ezt észrevettem, marha tudatosan küzdöttem ellene, és amikor jött ez a fajta érzés, akkor igyekeztem mindig az ellenkezője szerint cselekedni, és jó is volt úgy... ez nem jelenti azt, hogy nem slowplayezek, csak nem ilyen idióta arányban. Szal itt ez a minden utcán szarul megjátszott partim)
A következő party KK-val 3 beteltem 1,5k-t 5k-ra egy regnek.  HU mentünk 50k eff stack flop 248r. Checkelt. Úgy gondoltam könnyebben szedek ki value-t belőle ha csekkelek egyet, mert nem feltétlen cbetelős ez a board, és nincs kb semmi amitől félnem kéne. Checkeltem evvel két broadway-t vagy 88-at reppelve.
Turn 9 flush draw megindul. Csekkelt megint az ellenfelem. Itt úgy gondoltam upsize-olom a betemet, hogy maximum value-t nyerjek tőle. Megfordult a fejemben, hogy lehet, csekkelni kellene, mert 98s 88 és 99 22 44 ver, de ez nem túl sok kombó ezen a boardon (azért nem kevés, főleg, hogy a 9 és a 8-as volt egyszínbe lent evvel hagyva 3 féle 89s kombót ami lehetett nála), alul van reppelve a hand-em, valahol el kell kezdeni pénzt betenni. Tudok simán value-t nyerni itt A9-A8 K9 közepes kézbepároktól, esetleg AK AQ lapoktól. Ebből kifolyólag lehet inkább kicsivel kevesebbet kellett volna hívnom. 8k-t beteltem 11k potba, amire 22k-ig visszaemelt.
Azt hiszem, ezen a ponton elég színtiszta fold kellett volna legyen a lapom, mert mi az, amivel x-xr-el az ember. 2p és szett. Nem tudok túl sok blöfföt adni a kezébe ever. De nyilván nem így döntöttem XD Mivel alul reppeltem a hand-em és mivel nem hagytam magamnak elég időt, hogy rendesen végiggondoljam a partit, betekertem, megadta 88 volt nála, riverre 2 outoltam.
Ez volt az első hand, ami alapján levontam a fentebb leírt konklúziót, hogy több időt kell adnom magamnak gondolkodni, és egy másik konklúziót is, amit nem akarok leírni és azt hiszem a jövőben nem fog akkora problémát jelenteni, de hát itt most tanulópénz van, és az ellenfelem fizette meg jól az árát XD

Olvasgatom a jegyzeteimet, amiket készítettem, és épp sírok benne, hogy gyakorlatilag teljesen fantáziátlan a játék, mert 700-2k közötti missi-ket rakosgatnak, megy a big raise meg a 3 betelés és gyakorlatilag a "nagyon deep" az ilyen 3-4 es SPR-lesz post flop, ha csak sima raise volt, ha meg 3 bet, akkor kb nincs is call, csak shove meg fold, vagy floppon egy döntés, szal se nem szép se nem kreatív a játék amit igényel, de legalább live póker szerű XD

Na volt még 1 nit dobásom. Ez is első másfél órájában volt a sessiönnek. Annyira ez se volt talán amúgy nit. Laza fickó nyit 2k-t, 1 call érkezik rá feszes embertől, én 9k ig emelek vissza AKo val, amire jön egy cold call, amire original emelő 27k ig emel vissza. 130k effektív stackből. Kurva határesetnek éreztem. Első sessiönöm volt még mindig, 130k volt előttem. Úgy voltam vele, nem akarok 130k-t berakni egy AK-ra így az első két órában 10 éves kihagyás utáni visszatérésem legelején, plusz én úgy láttam, hogy az ember ott erősebb volt, mint szokott lenni, meg azért 4 betelgetés nem nagyon szokott történni. Nyilván zavaró, hogy AK-m van és blokálom az AA KK lapokat, de az zavart igazán, hogy volt egy nit embertől egy call 2k ig az még jobban, hogy mögöttem is volt egy cold call 9k ig és erre jött a 4 bet és én csak AKo vagyok. (utólag, így pár nappal később még gondolkozva rajta, zavart az is, hogy milyen kis size-t választott ahhoz képest, hogy volt még egy cold call is. Kb ez itt a kulcs. Utólag ki is derült, hogy ez valami reg, akitől fosik a legtöbb magyar reg, és ez alapján még tisztább easy fold itt az AK a reademmel ami volt rajta, meg a szitu meg ez a sizing) Szerintem nem hibás feltevés azt gondolni, hogy legalább egy A vagy K fogva van. Flatelhettem is volna a 2k-t, hogy post flop vigyem a dolgot, bár gyanítom, aki mögöttem flatelte a 9k-t az emelt volna, ha én nem teszem meg. Azt mondta JJ je volt. Ha suited vagyok mástészta, ha kevesebb van előttem, más tészta, ha nem ez az első 4 bet az asztalon, más tészta, ha nem úgy érzékelem az ember testbeszédét, ahogy, akkor is más tészta. Megint kicsit soknak éreztem ezeket az egybeeséseket, és elfoldoltam.

Ezután jött a második cooler handem, amit lehet, el kellett volna dobnom megint.  44-el 1k ig emeltem, épp nem volt se élő se semmi 4-5-en néztünk floppot. Flop KT4 két színnel. Cbeteltem 3k-t. két call érkezett. Turn 9x (nem emlékszem, hogy A vagy 9-es volt, hogy őszinte legyek. Úgy rémlik 9es volt, de lehet, tévedek. Leírom mindkettőre a gondolatot) Beledonkol egy reg 13k-t. Nyilván első gondolat, hogy QJ betalált. Még be is mondta pre, másik regnek, hogy "emelj, mert akkor el tudom dobni". Ebbe a QJo teljesen beleillik. Mi másnak van értelme még? 9T KT K9. Ezeket mind verem. Elgondolkoztam azon, hogy itt ha click back-elek akkor olcsóbb lesz, de el is dobom vele az equitymet, ha tényleg ennyire straightforward módon játssza meg a lapját.
Ha a turn A volt, akkor viszont sokkal inkább sorra kellene, hogy rakjam, mert az A nagyon az én range-em és nekem van sokkal több erősebb két párom, mint neki, és ha ott bele tud donkoni, akkor kb csak set és sora lesz.
Betudom első sessiönös izgalomnak azt is, hogy nem tudtam rendesen minden partit feljegyezni.
River 7x 33k-t hívott. Itt már szinte tuti el kellett volna dobnom, mert sora van, de nem tettem meg, mert friss hús voltam. Sora volt. Cooler? Ja. Megúszható olcsóbban? Szintén ja.

Ez után lett az, hogy card dead lettem 6 órán át. Már 500/500 volt az asztal kötelező 1k missi-vel, amikor kaptam egy AQ-t. 3 darab value handet limpeltem el, mert állandóan isolálták a regek a 2 rec playert az asztalnál, de valami arcbamászóan látványosan iso raise meg iso 3 bet raise is... Tudom, hogy mixelni kell, ha limp trapre játszok, nem limpelhetem csak a trappeket, dobálgattam jópár handet limp utan, de valahogy a 3 value lapom ami 6 óra alatt volt körbe tudták limpelni AJ AA és AQ volt. Kettőt ebből kivittem így is, csak fos potok voltak.
Tehát AQ limp 1k  3 way QJ9 két szín. 3 way pot hozzám csekkel hívok 2k-t rec adja. Turn blank. 7k-t betelek, csekk callolnak. River 9. Csekkel az ember. Elgondolkodok rajta, de úgy vélem itt sokszor fog cr blöffölni is, mert rendesen kente neki ez az ellenfél és volt blöffje is szépen, de erős lapjai is. Respect a játékáért amúgy. Mögécsekkeltem és mutatott egy 9To-t. Szerintem ezt a party-t jól játszottam meg, és max value-t tettem bele, amíg elől voltam.

AJ vel néztem egy floppot 5k ért 4 way. 82Jr. csekkelek oop, eredeti emelő az ittas ember, cbet 25k, színezős rec call 25k. Mögöttem új arc short stack out of turn call 25k (30k ból). Emeltem 100k-ig (180k eff), volt opciója foldoni és visszavenni a 25k-t, de megadta. Két ember dob. A8-at mutatott. Egyik player Q8-at dobott. Nem nyertem meg a party-t, ismét lemákoltak riverre.
Itt a gondolatmenetem a flopon az volt, hogy akkora sizing, es annyi lóvé van bent, és tuti, hogy elől vagyok, viszont kurva geci sérülékeny a lapom, hogy ezt nem lehet slowplayelni nagyon, mert kb 7-estől felfelé K-ig bezárólag minden lap szar lesz nekem és a két ember bombázta telibe a kasszákat végig. Sokat agyaltam, hogy side potot kellene próbálni építeni, hagyni egy lapot lejönni, hátha belekennek egy nagyobbat, de volt így is 100k a potban, és a fickó általában ugyan annyit barellezett mint amennyit floppon hívott, így nem gondoltam úgy, hogy value lenne engedni nekik a javulást. Szerintem ez a parti is jól volt megjátszva.

Már csak 2 hand

Kaptam végre egy olyan lapot, amivel legalább lehet moveolni. Egész este 92o 82o 95o ez ment.
A5s 120k effektív kb. Rec 1 5k standard raise, másik call, én 25k iso, hogy HU ba vagy 3 way-be maradjak ellenük (1x már volt valami hasonló, csak akkor asszem 10k+call-ra raktam a raise 40-50k-t). Az image-em a laphalottságom miatt hibátlan volt a move-ra. Az A jó card removal nagyon ehhez a move-hoz. Az iszákos adta, meg az eredeti emelő. Flop Q85 két kör. Csekkelt. Nekem ez kb nuts flop, és ráadásul volt bennem egy gyanú, hogy itt le fognak tudni úgy callolni, hogy monster előnybe vagyok. 70k all in. Called by KTo 13% equity. (ennyi kellett volna a gecis asztalon, hogy szétnyerd magad)... egyik srácnak volt két AA ja meg egy riverelt sora, és 1 misin ült majdnem. Na mind1 csak sírok, rohadtul megszoktam már, hogy ilyen asztalokon van a legnagyobb laphalálom, aztán ma lemegyek majd és 100/200on 3k-s potokba meg kaposgatom majd a setteket. XD De leszarom visszaszerzem úgy akkor. ( 1héttel később: lófaszt kaptam. Továbbra is, a top value lapjaim szarrá coolerelt partikban halnak el)

Utolsó hand:
Részeges ember call 1k, másik rec is. Én itt már valszeg fáradt voltam 9 óra játék után, nyerni akartam, elegem volt, lendületet éreztem... egy vagy több ezekből... mert fegyelmezetlen módon emeltem 5k ig K
T-val motorozva arra, hogy respectelni fogják a raise-t főleg, hogy nagyon nem tudtam nyitni soha, és az előbb mutattam egy A5s-t 25k 3 bettel, valszeg az alap feltételezés, hogy 2x ugy se csinálom meg egymás után (persze levelinget mellérendelve értelmetlenné válik ez a gondolat)
1 reg callolt IP meg a részeges ember is. Flop 7
9K. Gondolkoztam a check-en, de túlzásba lihegtem az image-em és cbeteltem. A wishful thinking az volt, hogy ha nincs K ja a mögöttem lévő regnek, akinek lesz K a range-ébe, de anélkül nehezebben fog tudni callolni, és hamar H- ba tudok maradni a  részeg statiönnel, így cbeteltem 7k-t (asszem 7k-t de lehet 11k-t) megadták mindketten. Ezen a ponton úgy gondoltam, hogy hátul vagyok a reg ellen elég rendesen. set, 2p, jobb K mind lehetséges volt.
Turn T
. baszott nagyot javultam és nem igazán ért oda épkézláb draw. A reget lyuksorra nem tehettem nagyon, viszont a szeten kívül mindent legyorsultam, 86s el nem jött volna be pre mert mögötte is ültek még regek. Szuper wet volt a board. Cbeteltem 50k-t ami pot körül/fölött volt valamivel, még maradt 90-100k mögöttem. Megadta a reg, másik player dobott.
River 7x. Nem a legjobb lap nekem. Csekkeltem teret adva rengeteg blöffnek, bustolt minden 1 pár sorhúzó, bustolt 2 színhúzó is. Úgy gondoltam, hogy a reg engem Erős K-ra fog tenni leginkább a line-om alapján, 2 párom nem igazán lehetett max 9Ts. Betolta az all in-t. Annyira a range-em tetején éreztem magam, hogy nem éreztem azt, hogy el tudom dobni. Bár itt már több időt adtam magamnak a gondolkodásra, nem láttam, hogy ha így játszottam meg a party-t, hogyan dobhatnám el 250k potba 100k-ért ezt a lapot. Jobban belegondolva így utólag (meg ha még több időt hagytam volna magamnak gondolkodni) nem nagyon tud K9-en kívül rosszabbat mutatni itt, viszont lehet 79 77 99 K7s A7s nála. Végül mutatott egy A
A♣és levágott. Lehet mondani meg is érdemeltem, mert partiba se kellett volna lenni ezzel a lappal. Kemény azért, hogy egy ilyen out of line pre move-om volt (na jó, összesen szerintem volt 2 vagy 3 is) 9 óra póker alatt, és így megbüntetett. Azt is megjegyezném, hogy szerintem neki már a turn overbet pot call úgy, hogy telibe blokkolja mind a két flushdraw-t A-val elég necces, mert kivesz szó szerint minden Axs treff és pikk semibluff kombót a range-emből és csak full value maradok. És igen, megkapta az outját, de szerintem elég nagyot hibázott a turn call-al, de ezzel nem fog egyetérteni mindenki (faék). Az én range-em ott az ő szemében lehetett amúgy AK KQ, és akkor nem hibázott, viszont ha ennél jobbra rakott, akkor nem volt jó call még implied oddsal sem. Mivel a legtöbb semi blöffömet fogta, így még kevésbé.

Hát ennyi volt. Szerintem riveren volt hibám rendesen, de nem olyan hibák, hogy azt se tudom hol vagyok. Könnyen javíthatóak. A fegyelem faktorommal nagyon elégedett voltam. Szerintem hányinger lapjárás és amikor volt lapom a hányineg cooler meg a suck outokkal együtt egy igazán pokoli első sessiön volt, de hát mi mást is várhatnék a pókertől XD

Összességében a kihívást érzem benne, azt, hogy a tetején vagyok, érzem benne, ugyanakkor kicsit felemás is az érzésem és nem azért mert hibáztam, mert ezek azt hiszem könnyen javítható hibák voltak, hanem mert annyira nem volt űber jó az élmény, és fenyegetőztek velem az első live sessiönöm után, és még maxot is buktam ezzel (loss cappel mentem, azt mind otthagytam), és mellette beleültem a 6-7 órás card deadségbe, és mellette ennyire szélsőségesen szórta bele 1 ember a pénzt. 400k val jött az asztalhoz az ember, váltott 300k ért 3x kb 2 óra alatt és nekem meg foldolni kellett mindenemet. Azt hiszem a spinezésben még mindig több pénzt látok, mert ez nagyon nagy gambling hogy 1 ilyen playerre ül 7 reg és azt nézzük, hogy kinek van olyan lapjárása, hogy aznap szarrá nyerje magát XD
Persze 1 sess nem minta és ütni fogom tovább még jóideig, aztán meglátjuk. Jó érzéssel töltene el, ha ma azért nyernék. (nyertem XD)
A továbbiakban nem lesz szerintem ennyi hand, de az első sessiönömet meg akartam örökíteni relatív részletességgel.

(ami még rohadt sokat számít, hogy ki tudom magam aludni, és érzem, hogy tényleg a legoptimálisabb agyműködési funkcióban tudok lemenni játszani, és nagyon jó a közérzetem összességében, valamint sokkal nagyobb kedvel csinálom ezt, mint a kötelező 6-8-10 órás+korán kelős rabigát ami a GG spinezés volt)

1 extra handet még leírok a 3. sessiönöm végéről. Gyakorlatilag nyertem vele 100k-t, mert eldobtam pre egy giga coolert. QQ-t tudtam foldolni KK ellen, mert eléggé jó volt hozzá a set up, az ellenfél, a tell is megvolt ami alapján no brainerbe majdnem instant foldoltam a QQ-t. Regnek nem biztos, hogy eldobom, fel vagyok készülve tőlük a fake tellekre is, de ott se tuti a call, de itt látszódott nagyon, hogy mennyi az annyi... 4 órás sessiön legerősebb lapja volt természetesen. Vicces, hogy amúgy ki is kényszerítették, hogy rám 4 beteljen az ember, mert ketten cold callolták a D 10k 3 betemet
.)

6 megjegyzés:

Dennis írta...

Na érdekel ez a kis sorozat, hogy mire jutsz majd, ha úgy ítéled meg, hogy most már eleget játszottál élő casht a Dunában ahhoz, hogy véleményt formálj, eredményt hirdess pénzügyileg (na nem nekünk, hanem magadnak), és levond a következtetést, hogy szerinted profiként esetleg mennyire éri meg tolni a live casht.

Azért is érdekel, mert ugyanezt csináltam tavaly. 1 hónapon keresztül kb 20szor lent voltam, bár az 500/500 engem nem érdekelt, 50/100ra ültem be általában, aztán ha úgy volt kedvem és stackem átültem 100/200ra, de azért kerültem a fél misiket tologató játékosok alkotta asztalokat, főleg ilyen 100k 200k körül ültek emberek max.

Na tudom, hogy ez vajmi kevés minta, de olyan egyértelmű lett az eredmény (2szer jöttem el mínuszban, a többi +), hogy meg mertem állapítani magamnak, hogy profitábilis az élő cash, 50/100on is verhető a gusztustalan rake, a "regek" nagyrésze olyan értelemben valóban reg, hogy qrvasokat ott ül, de nagyon kevés olyan emberrel találkoztam, akiről aztán az volt a véleményem, hogy BB-ben mérve stabil nyerő, és tényleg rendben van a játéka. Igazán csak 1 srác "nyűgözött le" az egyik 100/200as asztalon, de talán kétszer láttam az egész hónapban.

Mit értek profitábilis alatt: nekem a célkitűzésem az volt, illetve arra kerestem a választ, hogy napi átlag 20-30k-t ki lehet-e hozni hosszútávon. Ez kis pénz, nem azért akar profi pókeres lenni az ember, hogy 20-30k-t keressen egy nap átlagban, de magyar mércével ebből azért el lehet karistolni, ha az embernek nem kell albit fizetnie, hitelt törlesztenie, családot fenntartania.
A végén az volt a meglátásom, hogy meg lehet csinálni, és távolról sem ültem ott napi 8 órát, ami egy átlag meló lenne ugye. Egyszer ültem 12 órát (az lett az egyik mínuszos nap:)), több alkalommal eljöttem 4-5 óra után, vagy átültem a versenyre.

Na nem tudom ez érdekelt-e egyáltalán:), de ideillőnek éreztem. Nekem azért a net a világom, itthonról szeretem tolni, de időről időre be fogok illeszteni ilyen hónapokat.

Gizdalord írta...

Hi.

Érdekel mindenkép amit írsz.
Nem minta valóban.
Nehezen tudom elképzelni, hogy a giga rake ami 50/100-on van legyőzhető legyen. Egyszerűen sehogy nem jön ki.
Én a regekről konkrétakat nem fogok írni max ilyen összegzőbe és úgy, hogy ne ismerjék fel magukat majd, az asztali viselkedéses más téma, ott mindegyik tudja szerintem kiről van szó, de az nem is para.
Szerintem minimum 3 hónapos minta kellene, hogy bármilyen állást tudjak foglalni.

Nem tudom milyen munka az MO-n amivel 20-30k-t naponta el tudsz hozni tisztán, meg milyen életet élsz miszerint a havi 4-600k az kevés. Szerintem kb majdnem minden pókeres aláírná ezt.

Kizártnak tartom, hogy hosszútávon hozható legyen, de hát mutasd meg, hogy tévedek. Én drukkolok. Ha tolod majd írj szólj esetleg dumálhatunk élőben is.

Dennis írta...

Hi!

Elmesélek egy partit, amit mindig elmesélek, ha kicsit jellemezni akarom a 50/100as és a nem milliókkal vagdalkozó 100/200as mezőnyt. Bár már régebbi ez a parti, de egyáltalán nem egyedi.

Szóval ez 100/200 volt, és akkor már egy jó másfél órája ültem az asztalnál és tiszta laphalál. Tényleg már cukkoltak a többiek, hogy mennyire nem játszom, hogy lehetek ilyen hullafeszes, mi az élvezet ebben, de hát tényleg nem az volt, hogy még IP is fostam floppot nézni egy emelésre 68s-sel, hanem 82o-kat dobáltam.
Szóval másfél óra után kaptam egy QQ-t nagyvakban. Előttem egy open 1200 körül meg egy call. Erre én 7500 vagy ilyesmi BB-ből (eff. stack 25k), mindkettő instacall!!.
Aztán T magas boardon c-betre muckoltak, az egyikük mutatta is az A9s-t.

Aztán eszembe jutott egy másik, ez konkrétan tavaly volt ebben a tesztidőszakban, abból is sztem a legelső nap.
UTG AA. Eff stack 20-25k
Körlimp itt még sosem volt, úgyhogy csak limpeltem, ez 50/100 volt. Jött is ilyen 6-800as open, meg 3 call. Én UTGből 4000 valami kb, még nem is sok. 3 call, 4en néztünk floppot. Mivel a pot 16k, előttem se sokkal több, átlagosan semmilyen 6xx floppon előlről push. Egy callt kaptam egy top párral, kitartottam, de a river 6oson az egyik preflop megadó azért nekiállt dühöngeni, hogy a 67o-val levert volna... miután a velem való eff stack negyedéért, ötödéért callolt pre. (50/100on a többiek sem 100k-val ültek, szóval azt sem lehetett mondani, hogy velük szemben olyan deep lett volna)

Ennél azért vmivel jobb lett a mezőny azóta, de azért nem olyan sokkal. Mindenesetre, ha ilyenek ülnek az asztalnál, az aranybánya sztem, és így simán lehet horror rake-t is verni.

Amúgy a legnagyobb okosság, amit mondani tudok a horror rakehez az az, hogy sok 3bet pre, és vidd el pre a kasszát, akkor nincs rake, vagy indulj akkora range előnnyel, hogy beleférjen.
Ugyanakkor nagy implied oddsos lapokkal sztem lehet floppot nézni, mert szettet sort simán kifizetnek, a flössnél óvatosabbak, az jobban kiszúrja a szemüket, de élőben azzal több nyereményre számíthatsz, ha lejön, mint NL10en.

Közben látom, hogy kicsit rosszul fogalmaztam tegnap, nem a napi 20-30k-ra írtam, hogy simán kihozható, vagyis nem arra akartam írni, hanem csak arra, hogy profitábilisra simán kihozható 50/100on.
Kicsit le kell "butulni" vagy "egyszerűsödni" a mezőnyhöz, nem moveolgatni, mert többet callolnak a kelleténél, a light 3betből is visszább kell venni, mert semmi értelme A4s-sel ügyeskedni, ha nem kapsz foldot A9-től. Ez online profitábilis 3bet a legtöbb esetben mondjuk BTN vs HJ, itt nem. Ellenben a value-kat nyugodtan túl lehet sizeolni minden utcán, mert többet callolnak az optimálisnál sokkal.

Sztem alapvetően ezek adják a profit javát.

Amúgy szvsz a havi 400k nem olyan marhasok 2022ben, nem vagy bejelentve, TB-t te fizeted, nyugdíj a holdban... Ha ebből havi 100k-t félre akarsz rakni, hogy 70 évesen is legyen pénzed, a 3kiló már nem a nagy lábon élős kategória kicsit sem. Még akkor sem, ha nincs albi és hitel.
A 600k azért már igen, de igazad lesz abban hogy az hosszú távon nem tartható ezen a téten, írtam én is, hogy kicsi ez a minta, lehet, hogy upswingbe ültem bele, bár nem tűnt annak összességében, belenéztem jópár 4 outba is, és 12 órás laphalálba is. De persze az upswing mindig olyan,hogy nem veszi észre az ember, hogy épp benne ül:))

Jövő héttől fogok tudni kicsit többet lemenni megint, de azért nem heti 4 nap, az most nem fér bele sok egyéb dolog miatt.

Gizdalord írta...

Nice.

Én azért 50/100 ra nem mennék le, főleg mert 15 éve is 100/200 on kezdtem XD

A vicces amit leírtál hátrányoknak mert hogy póker (nem bejelentett, no nyugdíj no tp) az első kettő ebből akkor is igaz volt mind a 6 éven át amíg tanárkodtam.

Dennis írta...

Sztem 15 éve nem is volt 50/100:)

2008ban kezdtem dealerkedni az akkor nyíló Arénában, ott az első cash, amit osztottam, 500/1000 volt. A legkisebb verseny ilyen 20k second chance.
Aztán jött a törvény:)

Gizdalord írta...

Nem volt, illetve úgy volt 100/100, hogy kötelezően átváltott este 7 vagy 8 kor 100/200 ra.