2020. október 24., szombat

Forged by the fires of Hell!

 Van egy előnye a hellfire-n való pörkölődésemnek. Miközben gyönge mentál testemet a pokol üllőjén sütik és méretes csapásokkal kipréselik belőlem az rng kalapácsával az utolsó lehelletnyi józan észt is, testem lassan felizzik és felveszi a démoni birodalom hőfokát így immunissá válok az egészre. Evvel születek újjá az infernális világból!


Éppen a 7 órás sessiönöm 6. órájának a vége felé jártam amikor kedves Pstar666 volt pokeres kollegám belinkelte nekem a PKR eredeti menu theme-jét és elfeledett érzések törtek a felszínre.
Alapból úgy keltem fel, hogy megbaszom a regeket es leszarom, melyik mikor jatszik átrágom magam rajtuk, és ez így is volt, persze kurva fos volt a lapjárás aztán jött ez a zene és hirtelen elkezdtem megnyerni a showdown-okat és normalizálódott a helyzet szépen.

A zene:

https://www.youtube.com/watch?v=Yn2o0PbCqug&feature=youtu.be



Eszembe juttatta azt a feelinget, amikor reggelente...."reggel" amikor éppen felkeltem napközben, hogy benyomtam a lábammal a gépet még az ágyból és mire betöltött (nem volt ssd) felkeltem, bevágódtam a székbe, megnéztem milyen CG asztalok mennek és már robbantam is rá, mert este meg élőzni kell menni :D
És mint a fentebbi élmény kép is, ez is csak feltüzelt és tényleg lángra lobbantotta az a régi feelinget, hogy jobb vagyok mindenkinél.

Aztán persze lassan a valóság is utol ért, hogy ja ez nagy show volt anno, hogy magamtól ezt el tudtam érni, de most már szart se tudnék kezdeni ugyan ennyivel.
Van egy srác aki kérdezket már egy hete legalabb mert bele akar vágni a netes pókerbe, és mondom neki, hogy valszeg totál lehetetlenre vállalkozik backing meg kurva nagy armadányi tudás és software nélkül és totál szánalmasnak gondolom ezt a realitást.


Ugye az összes backing meg tanító oldal azzal próbálja magát fehér páncélban feltüntetni, hogy ők tudást adnak, és csak javítják a pókert, de ez egy geci nagy hazugság. Egyrészt kurva sok pénzért adják el a tudásuk, másrészt olyan szintre emelik fel a pókert ami egy totál objektív szemszögből tényleg magasabban van, de ez a valóságba csak annyit jelent, hogy a belépési küszöböt kurva magasra és drágára tornázták és ebből ők kurva jól megélnek.  Ha a legminimálisabb szinten is bele akarsz rugni a labdába ahhoz, hogy ma elkedz és nyerj is, kell legalább olvasnod fórumokat heteken át, valszeg elő kell fizetned 20$ ért valami oktató cuccra, kell venned minimum egy progit 60$-ért és akkor utána szerezned kell magadnak egy tanárt aki tanít 50-100$/h ért, és még egy handet se játszottál retkes nl25 CG-n. Valszeg ennyire nagyon nem dark a helyzet de majdnem biztos vagyok, hogy egy pókerhez minimálisan értő embernek 0% esélye van nl25-ön nyernie és szerintem ez geci szar a pókernek.


Ugye mindig azt mondják, hogy milyen jó a pókernek, hogy "emelkedik a színvonal". Szerintem ez egy álnok hazug marketing nézőpont és csak mégjobban privatizálja az egészet, és a "kis" backing csoportok teljes vasmarokkal tudják szorítani az egész industry-t. Míg a bennük lévő embereknek relatív jó, mindenki más aki kívül van, vagy szeretne érintkezni a játékkal annak kurva szar lesz és esélye se marad. Ez szerintem kurvára hasonlít a maffia rendszeréhez, ahogy 1-1 szektort az monopolizálni tud és vagy fizeted a védelmi pénzt vagy megbasznak.

Ejj, geci elszomorító. Nem véletlen, hogy kihalóban volt az egész retkes online póker egészen a covid kezdetéig. Kb az volt az a csoda ami megmentette attól, hogy 1-2 éven belül totál lehaljon. Persze a neves versenyek ott lesznek mindig, a parasztvakítás, de a játék sava borsa szerintem ezen túl van, de én mindig is CG-s voltam és nem turnis, nyilván egy turnis mást mondana...de asszem eléggé jól gondolom ha azt mondom a házat nem a turnik hanem a CG tartja el. Ez élőben 100% hogy így van, neten a fasz se tudja pontosan.

 

Szal nem tom, ez a "piac kiaknázása" kurva szar trend még mindig, a termek legalább látszólag próbálnak ellene tenni, bár szerintem ha tényleg akarnának akkor lelimitálnák az asztalszámot 4-re és mehetne minden geci reg a faszba, mert annyiból nem tudnának megélni a dömping játékkal, és még ha hud-se lenne hozzá meg semmilyen tarcker azt se tudnák csinálni, hogy kevés asztal max exploit a csíter szoftver segítségével. Mert HUD-al a hülye is ki tudja használni az ellenfeleit, ott vannak a számok, látod mikor mire mit csinál és azt tolod. Na de hud nélkül ezt nem tudja megtenni senki ilyen pontosan és nincsenek a halak se kizsigerelve az utolsó fillérig.

Szal mint 10 éve még most is azt mondom, hogy bassza meg az összes hud, tanító oldal és backing csoport hogy szétbasszák a pókert!


17 megjegyzés:

Bandita 39 írta...

Egyetértek :)

Névtelen írta...

nocsak, valaki csak nem jol keresett minimalis tudassal a poker boom idejen, aztan nem tanult, jol lemaradt, es most az oktatooldalakat hibaztatja?

Gizdalord írta...

szivesen nyitok vitát erről.
Van nyilván igazság abban amit mondasz: Hibáztatom az oktató oldalakat. És abban is amit én mondok: Ha nem lennének még mindig jobban menne azoknak akik maguktól is képesek dolgokat kitalálni és nem csak ha a szájukba rágják egy vödör pénzért.

Az én érvem az volt...minden írjam le ott van. Avval lehet vitázni szerintem. Várom az értelmes érveket ;)
Amúgy 6 éven át nem pókereztem és most kezdem újbol tehát még csak nem is titok h nem tanultam semmit, de ez már akkor is így gondoltam amikor megjelent a negrenau könyv pl. Az volt a legegyértelműbb, a "már megszedte magát most eladja a tudást és mindenki más aki tudta ugyan azt amit ő most jol beszopta mert már mindenki tudja és aprofitot meg az az 1 ember tette el aki eladta"

Névtelen írta...

Ez szinte minden sportban így van: fejlődik, ezáltal nehezebb lesz, mint régen volt, az igazán tehetséges, kreatív emberek pedig mindig egy lépéssel előrébb járnak, majd amikor visszavonulnak, gyakran abból élnek, hogy átadják a tudásukat. Ezzel semmi baj nincs, mert nem élhetetlen, hanem csupán szofisztikáltabb és nehezebb lesz tőle a játék.

A hat év kihagyásoddal semmiféle hátrányban nem vagy azokhoz képest, akik nemrég kezdték a pókert. Persze szar lehet, hogy már nem lehet profitábilisnak lenni nl200on niteskedve pár preflop chart memorizálásával, de még mindig igaz az a játékra, hogy mindenki számára egyenlő a pálya, mindenkinek nyitva áll a lehetőség, hogy pluszos legyen hosszútávon sok tanulással és türelemmel.

"ha a szájukba rágják egy vödör pénzért" Itt nekem azért már gyanús, hogy nem nagyon tanulsz az asztalon kívül, mert hát a drága oktatóanyagok sem úgy működnek, hogy a szádba rágják, aztán hirtelen dominálsz nl200on...

Hidd el, én is siránkozhatnék azokon, amiket írtál, van például ismerősöm, aki a boom idején a mai viszonyokhoz képest egészen könnyen szétdominálta a limit holdem cash gameket, lakást vett a profitjából, és azóta is vígan eléldegél, na ez most sokkal nehezebb már. Nem lehetetlen viszont, csak a természetes folyamatokon való rinyálás helyett le kell ülni és csinálni kell konzisztensen.

Én pl 11 hónappal ezelőtt a nulláról kezdtem ezt a játékot, szerencsémre pont két munkahely között voltam, így az asztaloknál és azokon kívül összesen napi 8-14 órát toltam bele két és fél hónapon keresztül, azóta meg munka mellett foglalkozom vele annyit, amennyit csak tudott. Baszódhatnék azon, hogy a mostani tudásommal 2008-ban már egy lakásnyi pénzt összeszedtem volna, de ehelyett inkább értékelem, hogy sok melóval és kitartással sokkal hamarabb lettem pluszos online és élő cashben, mint sokan mások, és közben azt is tudom, hogy ez még csak az út eleje.

Névtelen írta...

2008ban nem tudtad volna felszedni ugyanazt a tudast, mert nem nagyon volt honnan

Névtelen írta...

világos, ezt nem is állítottam.

Gizdalord írta...

Na bemásolom magamnak text file-ba és ott írok választ aztán kopizom be. Örülök, hogy valaki értelmes időt szán egy álláspont kifejtésére. Én úgy szoktam ezt csinálni, hogy idézek a másiktól, és arra reflektálok. Tehát:

"Ez szinte minden sportban így van: fejlődik, ezáltal nehezebb lesz, mint régen volt, az igazán tehetséges, kreatív emberek pedig mindig egy lépéssel előrébb járnak, majd amikor visszavonulnak, gyakran abból élnek, hogy átadják a tudásukat. Ezzel semmi baj nincs, mert nem élhetetlen, hanem csupán szofisztikáltabb és nehezebb lesz tőle a játék."

Ezzel itt két problémám van. Nem minden sporttal van így szerintem, főleg nem az egyéni sportoknál. Ott is inkább a technológia fejlődik amit meg kell tudni fizetni, hogy kompetitív maradhass, tehát nem skill ceiling nő, hanem a minimum belépési küszöb, hogy akár egy sima versenyre kvalifikálj. Pl Atlétika. Javulnak az edzéstervek mert fejlődik a tudomány, de ez nem avval jár, hogy több energiát kell belefektetnie az élsportolónak, hanem abba, hogy több szakértőt kell felfogadnia aki megírja neki a rutint, mert van hozzáférése a tudományos adatokhoz. Fejlődnek az edzéshez szükséges tréning eszközök is és azoknak is megy fel az ára és ha két ember bele rak ugyan annyi időt az önfejlesztésbe az eredményességük egyenes arányban lesz avval, hogy mennyit költenek a bele tett időn kívül a felszerelésbe és az egyéb személyzetbe és kiegészítő kokszokba.
Röviden: Van egy alapvető fejlődés ami miatt mennek felfele (általában, de nem minden sportban) a rekordok, de az nem a megnövekedett befektetett egyéni élsportolói energia miatt történik, hanem az emberiség tudományának a fejlődése miatt és az exponenciálisan növő költségekkel amit az összes szarra kell költeni, hogy egy ugyan olyan adottságú ember aztán labdába tudjon egyáltalán rúgni.

A másik bajom evvel, hogy a póker az gecire nem sport szerintem. Lehet vitázni ezen is külön, de mégis, hogyan definiálod az egységet ami alapján leméred és összeveted a versenyben résztvevők teljesítményét? És szerintem bármit írsz erre, tudok majd mondani rá valamit ami nem fér bele (de szivesen kipróbálom) Max annyira sport mint a tőzsde. Semennyire.
Lehet van egy harmadik bajom is a végével a paragráfusodnak. Mit jelent az, hogy jobb a játék? Ez szerintem egy szubjektív nézőpont. Szerintem akkor jobb a játék ha könnyebben nyerek, szerinted meg akkor ha többet kell szopni érte (nagyon leegyszerűsítve). Lehet róla vitázni melyik az igazabb és milyen lencsén át.

Gizdalord írta...

Na tovább megyek.

"A hat év kihagyásoddal semmiféle hátrányban nem vagy azokhoz képest, akik nemrég kezdték a pókert. Persze szar lehet, hogy már nem lehet profitábilisnak lenni nl200on niteskedve pár preflop chart memorizálásával, de még mindig igaz az a játékra, hogy mindenki számára egyenlő a pálya, mindenkinek nyitva áll a lehetőség, hogy pluszos legyen hosszútávon sok tanulással és türelemmel."

Kifejezetten előnybe vagyok azokkal szemben akik most kezdik, mert van regimentem, munkaetikám, valamennyire edzve is vagyok a szélsőségeihez. Nem mondtam h velük hátrányba lennék, de azokkal akik 6 éve tolják azokkal biztos (de ezt se mondtam amúgy)

Sosem chart-oztam, kurvára mindig az embert játszottam meg, főleg ezért élőztem, mert rohadt opportunitista voltam, és ez a dolog pl működik mindaddig amíg nem mindenki chratok alapján játszik. És itt talán fel is üti a fejét az egyik fő problémám. Amint köztudott, hogy van GTO és mindenki azt tolja a játék nem kiszélesedik, hanem beszűkül, a kreativitásnak és az alkalmazkodó képességnek elveszik még a lehetősége is mert van GTO. Persze tudom nem minden a GTO, sőt... De az utolsó kiejelntésed az nevetségesen hamis.

Én anno a PKR-en 20-30% VPIP-el játszottam a magam kis 3-4 asztalán. Nem 6 fős asztalt. Full ring-et. Ráadásul én nyitottam őket sookszor HU-val. ;) Szal nitkedik valamelyik rokonod. Amúgy kurva érdekes, hogy a nitkedést sértésnek mindig a magukról túl sokat képzelt "én modernebb vagyok" stílusú emberek szánták már 10 évvel ezelőtt is. Pedig rohadt sok körülmény van amikor az a nyerő stratégia.

Hogyan lehetne már egyenlő a mezőny? Most jönnek hozzám és kérdezgetnek többen is arról, hogy hogyan kéne elkezdeni stb, és szerintem elmondhatatlanul nehezebb most belevágni és sokkal több lóvé is kell hozzá mint anno. Én szimplán nem javaslom kb senkinek. Abban igazad van végül is, hogy elkezdeni mindenkinek ugyan annyi esélye van, csak a blog bejegyzésemben említett módon kell megközelíteni, és készen kell állnia venni 1-3 softwaret kb 200$-ért abba belerakni heteket, hogy megértse, valszeg coachot fogadni alkalmanként 15-30k forintért és mellé ismerni a fél póker világot, hogy jó deal-t és affiliate-et kapni, ami nélkül nem is nagyon lehet nyerni mert az edge már olyan fos kicsi, vagy a rake olyan kurva nagy, hogy nincs margin. Vagy eladni a lelkét egy staking maffiának és ott kitanulni az online gengszterkedés legrejtettem trükjeit is. Hát ehhez képest ahogy én is, meg kb mindenki akikkel az interjúk készültek kezdte totál nem ez volt. Hanem leültünk és játszottunk. Ez a kettő összehasonlíthatatlan. Nem is tudom, hogy mondhatod, hogy ugyan olyan elkezdeni most, mint anno volt "csak egy kicsit többet kell tanulni" Totál bullshit. Főleg, hogy én ott voltam anno, és te pedig nem, ha 11 hónapja kezdted. Ha most a fentebb leírt követelményeket nem elégíted ki, olyan hamar megbasznak a netes pókerben, hogy pislogni se tudsz, legyen az bármelyik műfaja. Az élőről nem tudok ilyen formán nyilatkozni mert nem járok de gyanítom, hogy ott nem ez van, főleg, ha jó élős vagy és nem a fos asztalokra ülsz be.

Gizdalord írta...

""ha a szájukba rágják egy vödör pénzért" Itt nekem azért már gyanús, hogy nem nagyon tanulsz az asztalon kívül, mert hát a drága oktatóanyagok sem úgy működnek, hogy a szádba rágják, aztán hirtelen dominálsz nl200on..."

Leszarom hogy mit gondolsz ;) Csak azért mert nem számolok be mindenről (mert nem akarom eladni a tudásomat ingyen vagy pénzért) nem jelenti semmit. Csak a te informálódásod kedvéért és a teljesség totális hiánya nélkül csak ide baszok egy számot. Nyáron coachingra kb Redactedhuf-t költöttem. És kurva jól jöttem ki belőle. Szal fuck you és az alaptalan feltételezéseid bro! ja átváltott a hangnemem, de csak azért mert érzékelem a parasztkodást a részedről és szeretek vissza buzulni. Íme

"Hidd el, én is siránkozhatnék azokon, amiket írtál, van például ismerősöm, aki a boom idején a mai viszonyokhoz képest egészen könnyen szétdominálta a limit holdem cash gameket, lakást vett a profitjából, és azóta is vígan eléldegél, na ez most sokkal nehezebb már. Nem lehetetlen viszont, csak a természetes folyamatokon való rinyálás helyett le kell ülni és csinálni kell konzisztensen."

Az, hogy siránkozásnak veszed még nem csorbítja a tényét annak a nagyon egyszerű kijelentésemnek, hogy ha van egy adott szint, legyen ez level 5. Ha ezt a szintű tudást valaki eladja, akkor mindenki aki lvl 5 alatt van az örül mint majom a farkának és perkál, hogy megtanuljon valamit könnyen kézbe adva és szájbarágva...amolyan könnyen fogyszthatóvá előemésztve. Gratulálok ha ehhez tudod venni a fáradtságot és megtanulod. Nagyon ügyes bátor és kiemelkedő tett megtanulni egy tananyagot. Mindenki aki lvl 5 vagy felette van meg jól beszopta a faszt, mert eltüntették az edge-ét. Ennyi. A póker "fejlődése" is ennyi. Kinek van nagy tőkéje és elég jó social media presence-e, hogy elég nagy vásárló köre legyen, hogy eladja azt a tudást amit feltehetőleg másokkal együtt épített fel.
Várom az ellenérveket erre, mert azt még nem láttam. Meggyőzhető vagyok, még ha furkó is!

Gizdalord írta...

Last part:

"Én pl 11 hónappal ezelőtt a nulláról kezdtem ezt a játékot, szerencsémre pont két munkahely között voltam, így az asztaloknál és azokon kívül összesen napi 8-14 órát toltam bele két és fél hónapon keresztül, azóta meg munka mellett foglalkozom vele annyit, amennyit csak tudott. Baszódhatnék azon, hogy a mostani tudásommal 2008-ban már egy lakásnyi pénzt összeszedtem volna, de ehelyett inkább értékelem, hogy sok melóval és kitartással sokkal hamarabb lettem pluszos online és élő cashben, mint sokan mások, és közben azt is tudom, hogy ez még csak az út eleje."

Érdekelne, hogy hogyan lettél az, de gyanítom hogy pontosan úgy ahogyan én azt lefestettem. Örülsz neki, hogy megtérül a befektetés, nincs evvel baj. Az viszont szerintem szimplán szemben áll a valósággal, ha azt írod ez így jobb mint anno volt...főleg hogy te nem voltál ott anno csak most, én meg ott voltam akkor is meg most is. A helyzet a te szemszögedből jobb, mert enélkül soha be se tudtál volna lépni a világába, de mostanra annyira elérhető lett, hogy csak két klikk, egy bankkártya és egy csomó idő és már ott is vagy.
Annak meg 0 értelme lenne, hogy arra verd a nyálad, hogy a mostani tudásoddal mekkora jani lennél 12 évvel ezelőtt. Ez olyan mint ha bármilyen technikai sporba valaki arra verné magét, hogy egy mostani ferrarival csukot szemmel és félkézzel leverné a világ legjobbjait. Ha nézel F1-et. Na pl az pont egy olyan "sport" ahol a vezetőknek sokkal könnyebb lett ahhoz képest amit a nagy öregeknek kellett kibírniuk, és közben a fiatal csírák szétbasszák a rekordjaikat a nagy öregeknek mert ezerszer jobb technológia van a seggük alatt. Kicsit valami hasonlót érzékelek tőled is ;) Én sose veretem erre. De nem írom le újból az egészet.
A második feléhez nem tudok sokat írni, mert nincs adattal alátámasztva a kijelentésed (mennyire vagy sikeres, miben méred) és amúgy is csak egy önvállonveregetés.

Talán azt lehetne hozzá tenni hogy fasza önbizonyítás: Azért tudtál gyorsabban sikeresebb lenni mint az átlag (bár jó volna tudni, hogy mi az átlag és mi a pool amihez méred magad) mert kinyitottad a pénztárcádat és megvetted a tudást ami kell hozzá. Nem azért mert kreatív voltál, vagy tehetséges. Ezek a dolgok már nem kellenek hozzá, mert ki van építve az út a "sikerességhez" csak le kell adni a rake-et hozzá jó előre.

Névtelen írta...

elkezdtem írni a tételes választ, de nem látom értelmét, úgyhogy csak annyit, hogy megnyugtassalak: nem, nem nyitottam ki a pénztárcám, 11 hónap alatt egyetlen segédanyagot vettem, nagyjából hatezer forintért, de azt is megbántam, mert nem volt túl jó. ingyen elérhető anyagokból tanulok.

Gizdalord írta...

Remélem a pókerjátékod kevésbé olyan kiszámítható mint a reakciód. Általában ezt szokták írni akik belém kötnek, amire felhozok egy seggrakatnyi érvet és utána nem képesek vitába szállni vele mert (válasz egyt szabadon)
Nekem erre nincs időm, Értelmetlen, Van fontosabb dolgom, Hülye vagy, úgy se értenél meg.

Azért valakitől aki Puzsér támogató ennél magasabb szintű retorikai és érvelési készségre számítottam, és reméltem lesz egy jó vitánk aminek a végén talán jobban megértjük egymást.

És ha siker story amit éppen csinálsz az is őszintén érdekelne, hogy ma hogy tud egy kezdő érvényesülni, és mit lát egyáltalán sikernek.

Névtelen írta...

igen, erről van szó, nyertél, olyan intellektuális fölényed van, ami ellen nem merek kiállni. véletlenül sem arról van szó, hogy van életem, és hasznosabban is el tudom tölteni az időmet, mint hogy többrészes kisregényt pötyögjek neked, láthatóan teljesen értelmetlenül. amúgy meg ráadásul dolgozom is közben, de ezt már csak zárójelben.

Gizdalord írta...

Királyul leírtad a választási lehetőségek közül a legtöbbet.

Bocsánat, hogy választ várok arra amikor belém kötsz és helyre teszlek. És én kérek elnézést, hogy értelmes diskurzust akartam folytatni az interneten egy random emberrel.

Maradj meg akkor a beugatós "jól megmondós" fasz szintjén akinek ha reagálnak a hülyeségére akkor eljátsza a felsőbbrendűt és kifarol az egészból.

Gratulálok

Névtelen írta...

Akire azt irtad hogy bot annak csak szimplan nagyobb edge volt nalad szerintem, azert is irom ezt mert a teteden nem hiszem hogy erdemes lenne botokat uzemeltetni, de lehet tevedek. Illetve az nem szimpatikus hogy ennyire backing csoport ellenes vagy ugy hogy még nem is voltal ilyen csoportban...

Gizdalord írta...

Azért bannolták gondolom

" Illetve az nem szimpatikus hogy ennyire backing csoport ellenes vagy ugy hogy még nem is voltal ilyen csoportban.."

ezt honnan tudod? Ez egy feltételezés aminek nincsen alapja, sőt....

Lehetséges hogy inkább azért írom, mert megtapasztaltam már ezt az aspektusát is és látom pontosan hogy miért jó annak aki benne van és miért káros az egész pókerre.

Viktor írta...

"hogyha végig gondolod van előnye és hátránya is" Nem, csak hátránya van. Ez annyira egyértelmű, hogy nem is tudok mit mondani. Amin ülök az egy szék. A backing teamek meg rossz hatással vannak az online poker ökológiájára. Ezek annyira egyértelmű dolgok, hogy nem tudok róluk vitatkozni. Aki szerint ez a dolog a seggem alatt nem szék, és aki szerint a backing teamek jót tesznek az online póker ökológiájának, azokkal nem tudok vitatkozni. "akkor úgy is lenne valami más, csak más néven, más formátumban" ...... hát bocs, erre végképp nem tudok mit mondani. Ha M. Lölö nem lopná el, ellopná más... Ja attól még Lölö bassza meg az annyát. "miért kéne utálnod egy backingest, meg kell verned őket is és akkor nem idegeskedsz hogy a fishek pénzét elviszik..." röviden: a backinges csak egy bot, csak nem árammal működik, hanem párizsiszsemlével. Ugyanúgy kezelem, mint egy botot, oké nem az utálat erre a jó szó, de örülni sem fogok neki. Ez a "meg kell verned őket" szöveg meg egy gusztustalan bullshit. Megverem őket, nyugi, méghozzá úgy verem meg őket, hogy nincs mögöttem senki, aki helyettem kielemzi a poptendet, megsúgja a megoldást, stb. De kevesebbet keresek miattuk. Nem idegeskedem miattuk egyébként, sőt magamtól szóba se hoznám, ez van, alkalmazkodom, backinget csinálni jó üzlet, ergo emberek csinálni fogják. De bocs, hagy ne tapsoljak hozzá.