2009. május 29., péntek

Egy jobbágy naplója

Az Isten 1312. évének legvirágzóbb hónapjában, májusban írom ezt a levelet, Káróly Róbert uradalma alatt.

Szabó Géza a becsületes nevem. Mint édes apám úgy én is jobbágynak születtem a nagy Magyarországon, a Mátra vidékében egy kis csendess faluban.

Szemet szúrhat, hogy egy paraszt, miért tud írni, elmesélem hát.

A lelkész Úr jóságos volt, hozzám kis koromban, és segített megtanulni írni, és olvasni, látván bennem, a szándékot és az értelem szikráját. Hálás vagyok érte, egyszer tán eljutok valahová, szemvetőnek talán, ahun fel tudom használni majd ezt a tudásom.

Azír körmentem ezt a levelet, hogy ha esetleg történne velem valami, Drága szerelmem tudhassa, hogy gondolok rája, és nem feledem. Elmesélem a történetet, hátha az utókor olvassa majd.

Szegény röghöz kötött jobbágy család sarja vagyok, teszem mit Nekem szánt az Úr, szántom, vetem Annak termő földjét, hogy megélhetést biztosítsak családomnak, és a földes Uramnak.

Életem javában vagyok, és találkoztam, az uradalomból egy gyönyörű, búza szőke jánnyal, az Ildikóval. Hogy páromnak szánta-e az Ég, vagy sem, még nem tudhatom, de úgy éljek odavagyok érte és bármit megtennék, hogy mosolyogni lássam.

Persze az életem nem lett könnyebb. Be kell segítenem a fertájukon, hogy időt tölthessünk együtt. Elvégzem az itthoni napszámot, az alkalmankénti robotot, és ha erőm engedi, megyek segíteni, mert csak egy léhűtő fijú van a családba az apa meg nehezen bírja, azt meg csak nem hagyhatom, hogy feltörje a bársonyos kezit a kapanyél, és ráadásul esetenként még ott is hálhatok.

Dinnyét termesztenek, meg búzát nem is keveset. A dinnyést kapálni köll, hogy nőhessen rendesen. Van vagy 70 sor dinnye 270 lépés hosszan minden egyes sorba. Sikerült befejezni a nagy részét, és jöhetett az édes pihenés. A ropogós sült, tört kolompérral. És aztán jött csak a mézes része. Jajj ha látnád és éreznéd, azt a gömbölyű cipó tomporát, formás vonulatát, mint a Mátra a horizonton. Isten festménye.
Jobb hogy nem érzed, mert jajj lenne neked. Ezért is írom ezt a levelet.

Irigyeim akadtak, az Úr tudja miért, de ismeretlenek fenyegetőznek, és úgy éljek, haja szálát se görbíthetik, amíg a jó Úr a lelket bennem tartja. Majd kiderül, miért a próbatétel.

Állok elibe, és lészen, ami lesz szerető csókomat küldöm Neked gyöngyöm, egyetlen Ildikém.


Kelt
1312 tavasz
Jászság


(valóságból kivett az egész, egy tök jó élményből kiindulva. Olyan érzésem volt a 2 napi kapálás alatt, mint ha időutazásban vettem volna részt. Igazából leírhatatlan volt és magával ragadó. Jó volt minden. Hátha evvel ti is tudtok egy kis képzeletbelit időutazni...szal based on a true story =)

45 megjegyzés:

PeT írta...

:) nice

A Fenyegető írta...

Félted a kurvádat, mi ?

Féltheted is kispajtás, közeleg a perc, a percetek, amit SOHA nem fogtok elfelejteni.

Rájössz majd, hogy jobban jártál volna, ha szót fogadsz.

Tisztelettel . opszopsz email

a Fenyegető írta...

http://www.imagecross.com/06/image-hosting-view-15.php?id=9701er.JPG

Ildi írta...

Ez szerintem is jó kép rólam:D

Elárulnád, hogy valójában mit is akarsz? Komolyan 50$-t?! Ezt valahogy nem hiszem el...

A Fenyegető írta...

100$-t, nem 50-et.

Ildi írta...

Jah, 50 már nem elég? 100 dolcsi az 20ezer forint... neked komolyan megér ennyit, h egész nap a gép előtt ülsz, minket figyelsz, álblogot készítesz, feltörsz oldalakat és utána jársz h pl én ki vagyok? Komolyan mondom, hogy nem értelek... miért csinálod ezt? Én csak erre szeretnék választ kapni! Ennyi pénzt még szórólapozással is meg lehet keresni... vagy másokat is fenyegetsz és akkor összejön a minimálbér havonta, vagy hogy van ez?

Gizdalord írta...

1 Ildi ismerősöm van iwiw+paint rulez. Csináljak én is ilyen képeket?

Azt hittem, hogy olyan kélp lez berakva ami tegnap készült rólam vagy róla, akkor azt mondom hogy okay komoly az ügy.


Nem félek bazdmeg, de csak azért nem mert tudom, hogy félelemben és terrorban nem lehet élni. Ha meg kell, hogy halljon valaki, amit előbb utóbb neked is meg kell élned akkor megélem ennyi. Nem fogok beszarni attól hogy kajabálsz a neten. Ha elő akarsz bújni úgy is megteszed, valszeg nem fogsz egyedül jönni, mert úgy nem tudnál mit csinálni. Hozod a barátaid azt kész. Vagy megúszom vagy nem. Tedd vagy ne tedd, de ezekkel a hülyeségekkel nem fogsz jobban rámparáztatni már.

Jó dráma meg minden, de semmi több. Ha meg megsérül akkor tuti, hogy vége a játéknak, meg ha én megsérülök akkor is, csak én a magam nevébe tudok beszélni úgy hogy azt tudom mondani, hogy gyere azt tedd ha akarod.

Csumi

A fenyegető írta...

2 ildi ismerősöd van te barom az iwiwen. Még ezt sem tudod ?

Ó Istenem !

Miért lenne vége a játéknak, ha I-vel történik valami ?

majd okosba csinálom kispajtás.
A feljelentéseddel pedig kitörölheted, hisz csak 1 ISMERETLEN gyanúsítottad van.
Szóval, gondolkozz.

Csak ne hogy késő legyen és azt mond majd magadban :

Istenem, miért is nem teljesítettem ennek a baromnak a kérését !?

Na ?

Gizdalord írta...

Mi na?

Elment a feljelentés. Mit lépjek?

Azt lépem, hogy arra kérek mindenkit aki olvassa ezt az egészet, hogy ennek a névtelen arcnak aki a gépe mögül pattog, ne válaszoljanak. Hagyjátok figyelmen kívül a faszba. Írom tovább a blogot evvel az arccal meg nem kell törődni. Csak azért nem törlöm a kommenteket, hogy fel lehessen használni ellene. (már lev annak mentve szal törölheti)

Szal hagyjátok, mert engem inkább az zavar, hogy mindenki ezen a szaron pörög.

Easy

A fenyegetőőőőőő írta...

Na figyu kispajtás.
ha tényleg van fakabát rokonod, akkor azt is elmondták gondolom, h ezzel a feljelentéssel szarra se mész, ugye ?
Nyugi, ismerem a törvényt.
ha most adnék neked egy IP címet, azzal sem mennél semmire.
Egyrészt van annyi eszem, h nem otthonról pötyögök, másrészt pedig .... nagyon megszívtad.
Folyamatosan jönnek az infók I-ről, szóval elég sok mindent tudok már.
ha szeretnéd, nem kockáztatnál.
De....... te tudod.

Találsz majd mást, igaz ?
Annyi kurva van még a világon.
majd vmelyik sarkon fogsz egyet.

Na csáááááááá !
Komolyan nem félted ?
Inkább a fogadhoz vered a garast ?
Hát legyen.
Én szóltam !!!!

Gizdalord írta...

És ha küldök százat mi lesz? Abbahagyod? Persze. Vagy kérsz még 100 at stb stb...

Na az ilyet nem így csinálják u know.

Midn1 tegyed amit tudsz. Ha profi bérgyilkos vagy úgy se tud megállítani senki.

IP jöhet.

Gizdalord írta...

És a pro bérgyilkosok is raknak valami bizonyítékot a fenyegetéseik mögé. Ilyen lett volna ha privát képet készitettél volna. AKkor van a fenyegetésnek alapja. Ez így bla bla. Ennyi erővel írhatnál az USA elnökének is.

A Fenyegető írta...

Én abba hagynám, ha kapnék, de
látom nem fogok.
Nem baj.
Te pedig csak nyugodj bele, h csak a szám jár.
Ennyi !

Gizdalord írta...

Érted. Ez az amit te nem vágsz le.

Fenyegetésnek alapjának kell lennie. Megfenyegetsz, hogy megölsz és mondjuk felrobbantod a kocsimat mielőtt beszállnék. Akkor elhiszem. De te mit hagynál abba ha kapnál pénzt? A levegőbe beszélést.

Tudod a bolondok és a bölcsek is mind a levegőbe beszélnek. Annyin múlik, hogy melyik szavát hallgatják meg, hogy mi lesz.

Andrei írta...

Tudom Gizda, hogy azt mondtad, hogy hagyjuk a fenébe, de azért mégis...

Most már legalább tudjuk, miért nem akart veled élőben pókerezni, mert blöffölni azt nagyon nem tud :D Jönnek neki folyamatosan az infok, ez teljesen leterített ROFL. Biztos valami szaros netcaféból rácsatlakozott a több ezer dolláros laptopjával a NASA műholdjára, feltörte a rendszert és megfigyelve tart titeket kapálás közben :D Mindezt 100 dollárért, a profi bérgyilkos! Amúgy az IP cím tényleg jöhet, akkor még a rendőrség se kell, hogy kiderítse ki az :D

Gizdalord írta...

Ennyi.

A Fenyegető írta...

Az irogatást, az anyázást és minden szarságot befejeznék ....ha megkapnám.

Jól látod, konkrét fenyegetést nem kaptál, mert annyira azért nem vok ostoba.

A célozgatásokat pedig a törvény nem bünteti.
Továbbá a kérést sem bünteti, zsarolni pedig egy szóval sem zsaroltalak.

Viszont .... azért a célozgatásokon is elgondolkozhatnál .... de ezt már megbeszéltük.

Várok egy határozott IGEN-t, vagy NEM-et a kérésemre.

Köszönöm !

Rikk írta...

Hát gizda, komolyan csodálom hogy ilyen higgadtan kezeled ezt a dolgot,mert amit most ír itt ez a kis hülyegyerek mert mást már nem tudok kitalálni erre a gyökérre.Na szóval ezen én kapom fel a vizet aki csak kívülről figyeli az eseményeket.
Hát respect és szerintem ne tarts semmitől mert tényleg csak annyi hogy ennek a debilnek túl sok a szabadideje...

Mit szenvedsz te kis hülye? inkább fizess valami csövesnek 2 felest azért hogy megadja a személyi adatait és menjél no depo bonusra..

Rikk írta...

Jah ,nem mellesleg jó lett ez a bejegyzés :)

A Fenyegető írta...

Jah, az Ip cím lemaradt kedves
Pc huszárok :

82.79.104.209

Várlak bennetek szeretettel.

De gyertek ám, így legalább nem nekem kell mennem.

Ildi írta...

Vigyázz Rikk, mert téged is befenyít:D

Elképzelem, ahogy névtelen leutazik hozzám, becsenget és engem keres... még a postásnak sem szoktam kimenni, nemhogy egy ismeretlennek!:D A házból amúgysem mozdulok ki, a szomszédok meg alapból hívják a rendőröket, ha ismeretlen kocsit látnak(a sok betörés miatt). Túl nagy a pofád ahhoz, hogy esetleg profi legyél... Keress egy másik balekot, aki beveszi ezt az egészet! Bocsi, de még az exem is rosszabb volt nálad... ha pedig utána számolsz, a benzinpénz és a matrica kapásból elvinné a kérésed felét... plusz még a haverokat is megkéne hívni utána egy sörre és máris minuszban vagy... de te tudod...

Tényleg tudsz már rólam egy csomó dolgot? És még nem zúgtál belém? Hát hogy van ez?:D

A pokerstrategy oldalán kapsz 50+100$-t egy tesztért... vagy már eljátsszottad és azért könyörögsz itt?

Jah, és nem vagyok kurva... nagy sajnálatodra másból élek...

Rikk írta...

" Tényleg tudsz már rólam egy csomó dolgot? És még nem zúgtál belém? Hát hogy van ez?:D "

És tényleg van EGO :D :D de amugy tök fun,szoval jó értelemben hoztam fel :)

Ildi írta...

Néha kicsit túlzásba viszem, de legalább van önbizalmam és kimerek állni a másik elé... nem úgy mint egyesek...

A Fenyegető írta...

Ildi !

Te jó nőnek tartod magad ?

Ne röhögtess !

Akkora állad van, mint egy lónak !

Úristen. Önbizalom az van az ÁLLasnak.

Rikk írta...

Azt hiszem írtan flop fórumon már hogy szerintem ezzel nincs semmi baj,sőt. :)

Egyeskéről pedig már leírtam a véleményem...

Gizdalord írta...

Na akkor most itt lett vége :)

Megvan a totál biztos read, I'm all in.

Ha valki a fenyegetettjének ilyet ír aztán, hogy te jó nő hisz nagy állad van...akkor az tuti hogy "komoly"

Köszi akommenteket. Minden cool.

Mek el lassan pókerezni :P

Ildi írta...

Hát, onnantól jó nő valaki, hogy legalább egy pasi megfordul utána az utcán... utánam meg elég sok, szal igen, az vagyok! Bár élőben én is jobban nézek ki:D Ahhoz pedig kevés vagy, hogy lerombold az önbizalmam... az amúgysem a külsőmből táplálkozik...

Elárulnád a keresztnevedet? Azt, ami az anyakönyvi kivonatodban van... ebből még nem fogom tudni, hogy ki vagy, de legalább nem névtelennek vagy hülyegyereknek szólítunk... vagy még ehhez sincs merszed?

A Fenyegető írta...

Gizda köcsög :

Én nem megdugni akarom a kurvádat.
Ne légy már ostoba.
De tény, hogy nem egy szépség.

Gábor írta...

Gábornak hívnak, ha ez megnyugtat.
Ez a valódi nevem, de szerintem erre Gizda már úgyis rájött !?

Akit a fenyegető nem akar megdugni írta...

Ízlések és pofonok... szal elárulod végre a neved?
Sajnálom, de nem foglak békén hagyni... sőt, én élvezem ezt a társalgást!:D Gizda úgyis hamarosan lép és akkor átveszem a helyét! Addig is mesélj magadról!

Gizdalord írta...

Te vagy a Molnár Gabi? :)

Szóljáál. Bár nem győztél meg effelől se de hasonló a stílus szal sanszos.

Ildi írta...

Szia Gábor, örülök hogy megismertelek!:)

Gizdalord írta...

Amúgy ez a szar pont olyan mint egy fos flame war :)

5 posttal ezelőttről van a funny video róla :)

- I'll bone your mom
-You'd bone your palm
-Oh snap, Epic pownage

Ennyi.


Amúgy belegondoltál, hogy annak idején avval indítottál, hogy szétvered a pofám, aztán abból nem lett semmi, és egészen odáig jutottál el, hogy nem is mersz (vagyis biztos mernél csak nyilván nem akarsz ...) szal nem akarsz velem, hanem inkább egy lánnyal.

Powa vagy!

Igazi MALE!

Rikk írta...

Menj csak dolgozni Gizda! :)
Én vigyázok itt addig a rendre és tudatom egyeskével hogy hol a helye ;)
GL

Gábor írta...

Szóval nem kaptam választ.

OK !

befejeztem az írást.

Jöjjenek a tények.

Gizda, azért az úton vigyázz !

ne hogy elessél véletlenül és eltörjön az állad, merr akkor nagyon fogsz hasonlítani a lóképű kurvádra :

Ildi írta...

Lóképű... ennél durvábbat is mondtak már rám... na mindegy:)
Ne hagyd abba az írást, mert így nem lesz még népszerűbb a blog!

Gábor írta...

Nem írok.

A tettek fognak beszélni, de akkor le esni tényleg az ÁLLad.

Ildi írta...

Rejtély: újra megnéztem Gábort iwiw-en és nem fér a fejembe, hogy egy látszólag rendesnek tűnő srác, aki szeret nyaralni, szereti a nagyiját, tök jó szöveget nyom be magáról és a képei alapján is vannak érzései, az miért vetemedik ilyen dolgokra? Miért zaklat másokat?

Amúgy te sem vagy az esetem, szal legalább ebben egyet értünk...:)

Gábor írta...

ti elhittétek, hogy befenyegetem Gizdát és utána a saját iwiw linkem adom meg ?

És még én vok hiszékeny !

Úristen !

Gizdalord írta...

sesjtettük h nem dont worry. A feljelentésben nem az van benne

Gizdalord írta...

És kb így sejtjük, hogy a többi is amit mondasz/írsz mennyi méylséggel tartalommal és oddsal to happen van. (ez szépen leírtam XD)

Ildi írta...

Nem, nem hittük el... ugyanis nem figyeltél arra, hogy Molnár Gábor már egy hónapja nem volt iwiw-en és így nehézkes lenne rámkeresnie... na ki az okosabb?

Ildi írta...

Már megint elárultad magad, névtelen... jah, és azt mondtad hogy többet nem írsz...nem tudod megállni, ugye?

Ildi írta...

Részemről fenyegető téma lezárva. Ha akar, akkor úgyis csinál valamit, ha nem, akkor nem. Ennyi.

Ildi írta...

A végszó túl rövid lett, jöjjön egy hosszabb bejegyzés...

Először is szeretném megköszönni Anonymusnak azt, amit tett! Elgondolkoztatott pár dolgon, amiket pontokba szedtem:
1. Szorosabbra fűzte a kapcsolatomat Gizdával, lelkileg még soha nem álltunk egymáshoz ennyire közel, csak megerősítette az érzéseket.
2. Egyszerűen nem tud nekünk ártani. Mit csinál? Beveri a képem? Ingyen plasztika a lóképemre... Beveri Gizda képét? Már ígyis tele van hegekkel a teste, ami nem gond, mert felizgatnak... sajna imádom ha valakin van valami testi sérülés, főleg ha az maradandó... nesze neked perverzió és a többiről még nem is tudnak!:)
3. Eltöri a kezem vagy a lábam? Már annyiszor volt rajtam gipsz, hogy fel sem tűnne... Eltöri Gizda kezét vagy lábát? Jó ok arra, hogy együtt lehessünk és kiélhetem rajta rajz szenvedélyemet:)
4. Megöl? Tegye (és legalább gyilkos lesz)... 22 év alatt már annyit éltem, hogy felőlem holnap is jöhet a halál. Az utolsó percemben is boldog lennék, mert olyan dolgokat tapasztaltam meg, amiket más soha nem fog! Nem félek a haláltól, mert az élet velejárója... Kinyírja azt, akit szeretek? Már annyi temetésen voltam, hogy ezt is átértékeltem egy kicsit. Lélekben mindig velem lesz és tudom, hogy egy olyan helyre került, ami mentes az ilyen barmoktól és az erőszaktól.
5. Állandó rettegésben tartson? Egyszerűen nem lehetséges... nincs olyan dolog, amitől félnék vagy ne tudnám leküzdeni! Én bizony megtanultam, hogy minden próbatétel csak erősebbé tesz!
6. Lenyúlja Gizda pénzét a számlájáról? Neki ez csak egy papírcafat, nem jelent semmit. Mellesleg tudjuk hogyan lehet a semmiből is pénzt csinálni... Ha meg névtelen ennyire gazdag, akkor ne az aprópénzesekkel szórakozzon... ott vannak a képviselők, nekik szóljon be, ha mer... jah, nekik nem mer...
7. Leszarjuk mások véleményét... csakis annak a szavára adunk, aki már letett valamit az asztalra. Ha névtelen lesz a következő USA elnök, Teréz anya vagy Negreanu, akkor talán komolyan is vesszük... kezdjen valamit az életével, mert nagyon rossz irányba halad...
8. Teljesen más a gondolkodásunk, mint a legtöbb embernek és pont ez hozott minket össze! Sajnálom, de rátalált az ország "leghülyébb" párosára... próbálkozhat, de pont velünk nem megy semmire...
9. Ez szól minden meglévő és leendő mocskolódónak!
10. Szóval mégegyszer köszönöm neked névtelen! Rosszat szerettél volna tenni, de jól sült el...:)

The End