2009. március 17., kedd

Divine Sign

Ez az előző post folytatása.

Nagyon sokat tanakodtam azon, hogy mi legyen. Szülőknek még mindig nem tálaltam ki, szal nem végleges de sztem 80% ban eldőlt.
Felhoztam live pókeren is, hogy ki mit mond.

Ugyan azokat kaptam. Ha van rá lehetőséged csináld, meg fogod bánni stb stb. Tök jól hangzik csak nincs benne tény ugyanis:

A sulit bármikor tudom folytatni. Ha most úgy érzem, hogy nem akarom, viszont van más amit akarok, akkor miért ne tegyem azt ami most van és később azt ami mindig is ott lesz. Én fizetem magamnak a tandíjat semmi előnyöm nincs abból, hogy ha most végzem el vagy ha 2 év múlva folytatom. Avval szoktak még jönni, hogy nem állandó fix dolog ez a póker, mi van ha elmúlik.

Röhely. Több mint valószínű, hogy nagyon sokáig nem fog elmúlni, de legyen igazuk 5 év múlva lecseng. Akkor mi az anyámnak rohadjak a sulin?! ha 5 év múlva ez már nem lesz!!! Rohadok majd a sulin ha nincs jobb dolgom.

Nekem nem volt célom a diploma. Ez anyám, apám, nagyapám célja volt, hogy diplomám legyen. Nekem nem kell. Én easy rider vagyok. Nekem ne mondja senki, hogy kell diploma ha heti 200k-t keresek 3 v 4 alkalmas melóval amit még élvezek is.

Nem árthat a diploma, nem lesz bajod tőle. Ok akkor majd ha kell megszerzem. Itt vagyok 21-22 évesen. Most érzem, hogy élnem kéne. Minek kössem le magam olyannal ami még csak nem is érdekel?! Ha meg kell majd mert nincs más opcióm akkor meg fogom csinálni. Jaj igen biztos meg fogom bánni, hogy ahelyett, hogy most csinálnám, inkább élem a világi életet oda megyek ahová akarok, nem számít semminek az ára, szabad vagyok nincs bilincs, enyém a világ. Lehet tényleg megbánom 10 év múlva, hogy így éltem és nem mint a másik 99% és robotoltam a zh-ra meg a vizsgákra. Nagyon örülök és hálás vagyok a sorsnak és magamnak azért, hogy meg tudott teremtődni a lehetőségem egy alternatív útra.

Ja ami a nagyon cink ami miatt "Isteni Jel" Agyaltam ugye, hogy mi elgyen. Tegyük fel no suli. Akkor viszont el kell kezdenem nagyon effektívnek lennem élőbe. Rájöttem, hogy nem engedem a missisipi play-t és ezzel a post flop action-t erősítem és nagyon megnövelem a saját előnyömet. Ez be is jött.

A másik amin agyaltam, hogy akkor könyvet kéne olvasni. Úgy mint Viki. Nem feltétlenül olyan sokat, mert szerintem túl vannak értékelve a könyvek, de a nagyon jókat elolvasom, és leszűrök belőle. Ebből az is jön, hogy majd egy idő után tourozni is fogok live. Na de melyik könyvet...agyaltam. Mondjuk supersystemből elolvasom még 1x az omahát meg a holdemet. Aztán hm- legyen a Negrenau könyv, majd elkérem Vikitől, gondoltam. Aztán eszembe jutott, hogy 1 kontinenssel arrébb van. Elaludtam. Reggel kelek fel kimegyek a konyhába egy baromi nagy citromsárga pak van az asztalon Londonból. Mondom , wtf? Kinyitom....Persze, hogy Daniel Negrenau Power Hold'em Strategy könyve pottyant az égből.  :) Na ezen a ponton mondtam azt, hogy kell ennél több?


Ha bárkinek van érve vagy ellenérve, légyszi ossza meg.

11 megjegyzés:

Unknown írta...

élő pókeren előadod, hogy a pókerből élj vagy ne ? :)

Névtelen írta...

Ha utálod, akkor hagyd abba a sulit, semmi értelme folytatni. Szerintem inkább rossz szakot választottál, az a gond. Szerintem újságírónak kéne menned vagy filozófia szakra, de az angol szak túl unalmasnak hangzik a te karakteredhez. Ha meg profi pókeres akarsz lenni akkor hajrá, az egyetlen ellenérv, hogy nem biztos kereset, bármennyire is jó vagy.

daniboy írta...

nincs semmi plusz érvem, pedig elég sokat agyalok én is

Pinyő írta...

Bocsi ez kicsit hosszú lett és lehet zavaros,de az életvonal amin végigmentem és jelenleg téged is foglalkoztat talán kivehető belőle. :)

Ismerős gondolatok.Mikor főiskolára kellett jelentkeznem az volt a fő szempont, hol van jó futballcsapat ahol játszani tudok.Így lett Dunaújváros.A focival foglalkoztam, azt szerettem csinálni, elég magas szintig jutottam (NB1), abból éltem, a sulit meg csak mellette csinálgattam,mert h kell (szülök)a diploma (én azt gondoltam h nélküle is megleszek).A focit választottam elkerültem Újvárosból és halasztottam a sulit, h ráér.Halasztási idő lejárt, nem mentem vissza,mert azt csináltam amit szerettem és megéltem belőle.Aztán jött egy sérülés és megint új helyre kerültem.Itt már alacsonyabb szinten kevesebb pénzért fociztam.Ekkor ismerkedtem meg a pókerrel, amit szintén szerettem/szeretek csinálni.Ez is egészen jól ment, jól kerestem vele.Közben a futball egyesület anyagilag tönkre ment, így onnan már pénzt nem kaptam,de újabb helyre se mentem,mert itt nagyon jó társaságot találtam.Pókerből eléldegéltem,de nem volt biztonságos (nem igazán tudtam BR-t építeni,mert ki kellett venni a lovét a mindennapokhoz), ezért meló után néztem.Na ez az amiből válogatni nem nagyon lehet, föleg ha felsőfokú végzettséged nincsen.Így jelenleg egy haverom cégénél ,fúrok,faragok,csiszolok, reklámtáblákat csinálok, azaz bekerültem a taposómalomba.Ez az amit egész biztosan tudok h nem igazán akarom csinálni.Most a póker segítségével azon küzdök h kikerüljek belőle, mert hiszem, tudom és látom h meg lehet élni belőle.

Névtelen írta...

Nekem lenne egy kérdésem.
Most, hogy megy a póker és keresel vele, jól érzed magad és, ha kellene ki tudnád fizetni a tandíjadat ez rendben van. Bízzunk benne, hogy életed végéig így lesz.
De mi lesz akkor, ha nem megy a póker? Ha elveszíted az összes pénzed? Ha nem lesz kedved játszani? Ebben az esetben a tandíjat sem tudod kifizetni... Nem lesz diplomád... és a lehetőségeid beszűkülnek... Könnyebben bekerülhetsz abba a mókuskerékbe, amitől most oly nagyon tartasz.

Most, hogy van pénzed tandíjra, most kell papírt szerezni, nem feltétlenül azt, amit most csinálsz, lehet az akármi... A diploma egy kiskapu az esetleges későbbi szar időkre...
Mert kötelező, nem szeretem dolgok mindig lesznek, nem lehet elkerülni őket... szerintem...

Gizdalord írta...

sorba megyek. Köszi az infókat mindenki.

Istvan: Jah :D Tudják és eléggé tartanak is a legtöbben. Ez előnyhöz juttat. Akik meg nem tudják azok vagy túl egósok, vagy nem tudnak magyarul XD és arabok vagy kínaiak.

Andrei: A szakkal semmi gond. Az egyetlen dolog ami érdekel az az angol. Mondták, hogy emberekkel kéne foglalkozzak, mert az megy. Végül is a póker is az in a way. Az újságírás egy az egyben academic skills (tudománbyos íráskészség) amit tanulunk és nem birom. Tuti a szakkal nincs baj, de ebből is csak egy olyan kis töret érdekel, amire nincs specializáció állami intézeten belül, max magadnak....ahogy minden normális dolog is szerintem.

Pinyő és kolomiya kb egy féléről írt: Itthon is ezt mondtam anyuéknak. Tegyük fel, nem fog menni apóker mert betiltják magyarországon mint az alkoholt, és nem is megyek át bécsbe ahol 40!!! asztalon megy a cash game. Akkor volt 1 jó évem, kerestem vele annyi pénzt amit átlagban egy magyar 6-8 év alatt. Tehát jól éreztem magam 1 évig és maradt 5-7 évem, hogy kitaláljam és megatanuljam azt amit szeretnék, mert ott lesz a kesh hozzá. Annyi idő alatt sulit is elvégezhetek, de még indiába is elmehetek új életet kezdeni.

Az meg hogy most van pénzem mi lesz ha nem megy. Tudod jól, hogy olyan nincs, hogy nem megy. Eldobom a K párt ha érzem le van verve és be tudom tolni rá ha tudom, hogy jobb vagyok. Mitől nem menne? Úgy érzem életem legnehezebb (lelkileg) szakaszaiban álltam talpra pókerben, amikor nem volt senki nagyon aki igazán ott lett volna és támogatott volna, ezek után hogy nem menne? Ez nem olyan mint a foci, hogy eltörik a lábam és végem. Mi történhet, ami meggátol a pókerben de az élet más terén ugyan úgy meghagy? Nem tudok ilyet. Ha bedilizek, vagy megnyomorodok akkor úgy is mindegy minden diploma vagy akár mi.

Meg ami fontos. A BR épül! Nem költök magamra hidd el olyan sokat. Épül, és ha majd nem megy (hozzá teszem, hogy nem vagyok jó szériába sőt most volt eg ybalszerencse szériám elég páratlan magaslatba, és plusszba jöttem ki!!!) mert mondjuk ráunok akkor nem játszok 3 évig megváltozik az életem, de tuti, hogy nem avval, hogy elmegyek szaktolmácsnak valahová. Az túl egyszerű.

És nincs olyan pl hogy ne lehetne elkerülni pont azt, hogy nekem valaha is a közel jövőbe dolgoznom kelljen, ha meg tudok pókerezni negyven éves koromig akkor számoljatok utána, hogy a jelen állás szerint, mi bajom lehetne.



Ha van valami hülyeség mutassatok rá. Tényleg érdekel ez a dolog, nem akarok fasz lenni.

Amanoba írta...

Egyetlen dolog, ami saját tapasztalat: Ha nem tanulsz most tovább, akkor már sokkal nehezebb lesz pl. 30 évesen újból nekivágni. Bár nyilván más hétköznapi mellett, fáradtan ilyesmit csinálni, de szvsz akkor is keményebb, mint most folyamatában. Ez csak egy adalék, nem jó vagy rossz értékelés. Van persze akinek nagyon megy úgy is (pl. Tuzson sokadik diplomáját szerzi meló mellett :-)), de én spec. már nem érzek késztetést a tanulásra (pókeren kívül persze). Járok most is angolra a melóhelyemen, de csak azért mert szuper tanárom van és így élvezem az órákat meg látom, hogy rengeteget fejlődtem. Otthon már nehezebben megy a tanulás...
Egyébként bárhogy döntesz, jól döntesz, mert komlyan fogod venni a saját döntésedet, biztos vagyok benne.

Holdenper írta...

Én csak annyit ajánlanék, hogy ha a pókerezés mellett döntessz, akkor sztem bevállalhatnál mellé vmi pókeres melót (fordítást pl, vagy újságírást). Nem a cash miatt, hanem jó referencia, mind pókeres körökben (azért elég nagy respectet ad az asztalnál, ha valaki olvasta a te cikked/általad fordított cikket), mind fordítói/újságírói körökben, hogy neked már lesz ilyen előéleted. Meg persze kis lóvét is hoz plusszba...és persze mindeközben valszeg te is fejlődsz, rájöhetsz hibáidra, más, külföldi szerzőktől tanulhatsz. Szóval szerintem ez is egy jó kis plussz dolog, ami kötődik a pókerhez, ha nem vállalsz sokat, akkor nem is vesz el sok időt, szóval eléggé +EV-s a dolog (és ha havi 3-4szer elég lemenned játszani, hogy jól élj, akkor bőven ráérsz ilyesmire)...
De ez csak egy ötlet.

Walkman_ írta...

Doyle bácsi is megaszonta, valamikor megérezte hogy ő bizony ezt akarja csinálni, szerencsejátékos akar lenni. Ezt élvezi, ezt tudja. Igaza is lett. Ezt kell csinálni.

Amúgy meg a diplomára egy-két érv:
egyrészt a közeg miatt, hogy jól karbantartsd az agyad meg mindenféle jófajta szemléletmódok rád ragadjana (de te "pörögsz", szal ezzel nincs gond) a másik (ezt meg az egyik haverom mondta és szerintem van benne valami)
konkrétan azt mondta hogy neki hiányozna az a közeg hogy okos emberek közé járni, hogy legyen egy adott napirendje, életritmusa, no nem kell félreérteni nem az a beszűkült fajta, jön ő mindenhova meg kitalál jó dógokat, de szal hogy kell neki a napi megszokott ritmus. Egy vérbeli pókeresnél ugye ez máshogy van :) Én nem is tudom mikor keltem időre utoljára (az is nő miatt volt talán :D) és viláűg életemben utáltam időre menni valahova és mostmár pláne még nehezebben tudnám megszkoni.

Szal a diplomában nem a papír a lényeg akárki akármit mond, hanem a folyamat amíg megkapod azt a papírt. Meg a közeg. Ennyi. Szeritnem.

Névtelen írta...

Mindig azt csináld, amit abban a pillanatban helyesnek gondolsz és azt, amit szeretsz! Ha ez a póker, akkor játssz! Nem akarok nagy és híres emberek történeteivel jönni, de ők is azt csinálták, amit szerettek és be is jött nekik az élet. Jah, és diploma sem kellett hozzá:) Az okosak ilyen beszéd után szívesen kioktatnának, de egyszer élünk és ha nem akarsz egy depressziós görcs lenni(az emberek nagy része az), akkor hajrá!:)

Gizdalord írta...

Köszi a bíztatást. Majd összedobok egy megoldásos postot nemsokára.

A közeggel amúgy ami miatt mentem egyetemre megvolt. De csak 1 rövid ideig artott. Sikerült megismerkednem egy nagyon nagyon fdontos emberrel (Kriszti) és egy tök édi eleven csajszival (Mári). A többiek csak ilyen haver cucc.

Ez a pókeres referenciás dolog jó...csak és mellesleg:

A cikk fordítás kártya magazinba pl fos, nem fizet semmit és még nekem kéne keresni a cikket. Ki van lőve. Egy könyvet még nem vállalnék be.

Fordítok a Fortune pókernek már több mint 1 éve magyarról angolra meg fordítva, szal az megy és mellette az RTL-nek is lefordítottam meg time codeoltam (vagy mi a bré)96 adást 1 évre előre :D Igazából senkit se érdekel, én meg sokat tanultam belőle.

Amúgy se tartom semmire a magyar kártya újságokat, és írni meg csak szabadon szeretek, úgy hogy nem regulázzák meg. Na azt újságba nem lehet de blogba és naplóba igen :D

Livin' la Vida Loca

I'm up for fun, up for váratlan rögtönzött jó és ilyesmi dolgokra :P