2023. január 13., péntek

A Szenvedés Temploma

  Sry, hogy nem írkáltam.

Az van, hogy messziről mindig van csomó ötletem, aztán ráeresztem a filtereket, és elmegy a kedvem az egésztől, mert nem akarok kiadni infókat, amiket én tudok, a kompetíció meg nem, mert kegyetlenül el vannak szaporodva a száraz betonok (nem szórakoztat, leszar mindent, fülhallgató / baseball sapka játssza a no action nit game-et)

Ezeknek nem akarok még meglebegtetni se semmit, és így meg nincs nagyon miről írnom.

Illetve lett volna, de az meg ilyen sírás lett volna, és nem akartam, de végül is most bepótolok mindent.


A legutolsó írás 2,5 hónapja volt a szlovák kiutazásról. Arról annyit említenék meg, hogy megvolt életem legnagyobb kasszája egy fasza spotba egy regulár ellen. Összesen kb 2350€ körül volt.

Nem egy nagy show, de amúgy most így akkor erről is írok. Nekem nem célom olyan játékokban részt venni, ahol milliókkal ül mindenki. Mert nem célom a nagy lábon élés se, meg a giga hullámvasút, meg ilyenek. Szerintem 100 misiből bárki nyugdíjba vonulhat, mert a kamatjából meg fog tudni vígan élni. Van egy havi szám, amit el akarok érni, amivel belátható időn belül össze tudok szedni annyit, hogy ne kelljen kártyáznom (vagy melóznom) semmit, és erre utazok. Nem akarom magam felszopkodni, mindig a legnagyobb tétbe ütni, vagy bármi. Annak ellenére, hogy játszhatnék sokkal több pénzzel, saját bankrollbol is, de feleslegesnek érzem. Néha biztos megshotolom, de fordítok is, tanítgatok is, so fuck'em.

Pont ilyen volt egyik alkalommal, ami miatt amúgy 1 full hónap szabira el is mentem. Volt egy nagyon faszának tűnő lehetőségem, hogy amerikaiakkal játsszak neten. Ilyen ígéret földjének tűnt, de ahogy az lenni szokott, nem az volt a valóság, mint a reklám. Rengeteg, de tényleg rengeteg akadály a ki- és befizetésnél, hülye megkötések és szabályok, és mellé állandóan nyer a madár, hiába látod azt, hogy 4 betet callol állandóan any2-val, és full amcsikkal ülsz egy asztalon (vagy vpn-es amcsikkal btw...), meg azt, hogy 40-50 vpipje van, egyszerűen nem veszít. Amúgy is marha szkeptikus vagyok online póker felé. Elismerem, ha valaki tud nyerni rajta, nem tagadom azt se, hogy ne lehetne nyerni rajta (hisz magam is ezt tettem / teszem), de új dolgokba nem szívesen vágok bele, mert egyszerűen iszonyatosan buta naivságnak gondolom azt, hogy azt feltételezi bárki, hogy egy teljesen regulázatlan piacon, egy olyan helyen, ahol csak crypto lófasszal lehet befizetni, ne lenne tele csalással. Vagy csal a hely a madaraknak, vagy csal a hely super userkedéssel, vagy ahogy a GG-nél is volt, legfelülről játékszervezői szinten, 100 fős istállóval csalja szét a versenyeket, vagy csalnak benne az emberek összejátszással. És CG be sokkal könnyebb összejátszani, mint turniba.

Szal adtam neki egy esélyt, beleraktam 1 hónapba csak abba az oldalba valami 120-130 órát, mellette meg még 50-et máshová, és nagy lófasz lett belőle, folyton aggódtam a pénzemért, és folyton szopás volt feltenni. No rakback, sőt, ha nyerő vagy, neked kell még leadnod 5%-ot, aztán megkapod kriptoba, és mire azt átváltod 2 lépésben, az még 4-5% fee, és akkor van valami e-walletbe, elkölthető dollárba... hát meg a kurva anyját. Ezzel szemben máshol meg kapsz egy rendes RB deal-t olyan helyen, ahol van minden féle, és kb utolérhetetlen, még akkor is, ha az egyiken kurva nehezen tudsz csak nyerni, a másik meg ilyen ígéret földjének tűnik.
Persze alapból nagyon nagy fenntartásokkal kezeltem, és folyamatosan hangoztattam a véleményem az ismerőseimnek, de nem lehetett nem megpróbálni.

Ja de azt írtam, jól ment. Az volt, hogy meglett hónap első hetében a havi kitűzött cél, és nem volt kedvem lejárkálni. Sőt, elkezdtem bőrt növeszteni a pofámra, ugyanis nem hogy pofátlanság a megugrás, hanem kötelező, mert van egy érdekes trükk, amit bevetnek a dörzsölt rókák.

Ez volt a legutolsó sessiönöm: Elkezdődött békés asztalnak 100k beülő 500, majd 1k kötelező missi. Aztán azt felemelték 2k-ra. Lassan megérkeztek a szokásos nagyobb tétes regek, elkezdtek mindennel 5k-ig emelni a missire és 500k-kat váltogattak. Hát én meg kis asztalkára jöttem, ez meg 3 téttel nagyobb lett úgy, hogy senki nem kérdezte meg, hogy váltsunk-e, mert ugye az asztal limiteket csak a hülyéknek találták ki minek is az... én meg nyertem 3 handet ez alatt a kb 60 perc alatt, amíg ez az egész lebonyolódott, utána fogtam magam a triplámmal és kiszálltam, mert nem vagyok hajlandó beszopni ezt a madáretetgetős hülyeséget, hogy el-el szórnak 50-100k kat ilyen 30-40% os equity-s lószarokra etetésből, és aztán váltogatnak egyre feljebb. Full vicc. És ugye haverok is ráadásul, és látszik, mert mind ugyan azt csinálja, aztán meg is kerdőjeleződik benned, hogy vajon mennyire osztják vissza a pénzed, mikor kipakoltak. Könnyű úgy equity-t nyerni, ha ketten mennek egy ellen. Persze sose tudjuk meg, de amikor sok haverka összeszalad, és elkezdik felverni a tétet, azért kezd gyanús lenni a szitu. Arra persze jó, hogy akinek nincs annyi léje, azt kitolják az asztalról, és maguk halászhassák le egymás között azt a pár betévedt jóképűt.

Volt egy másik hasonló is, akkor is az volt, hogy 100/200 nak indult, aztán jött a nép, jött valami milliomos fickó is, és felment 2k missire a jatek. Én meg eredetileg 100k val ültem le, ami a cap volt, azt ott vagyok 1 misivel az asztalba, és látom, hogy megy a körbedrótozás, meg üzengetés, és kb 60 perc múlva párosával érkeznek meg még azok a regek is, akik amúgy a dunába nem járnak, mert ki van építve a hiéna expressz, és megy körbe a keselyű távirat, aztán jönnek mint a... érted. Felnézel, azt azt látod, hogy 15 ember vár 1 asztalra hirtelen XD. Az is vicces volt, 500k val buyinelgettek, én meg kiszálltam a genyóba, mert 5x akkora asztal lett randomra, sőt ekkor már 5k missik is mentek. És hé.. . amúgy nincs különösebben baj vele, hogy felverik az asztal tétjét. Csak akkor ne legyen abból se baj, ha a 4. limit emelésnél megpattanok mondjuk én a gecóba, mert nem hiányzik, hogy 1 coolerbe elfüstöljön a 10 BI-m, amit össze nyalogattam. És persze ez a nagy póker meg minden, de én full hányingert kapok attól, amikor egy ilyen banda körbe ült 1, nagyon max 2, de legtöbbször 1 madarat, és látod bakker a nyálcsorgatást. Nekem ez kurva unszimpi. Aztán valahogy mégis ezek az arcok járnak el minden fele privizni, de hát az meg általában dobóval jár a szervezőnek XD én meg nagyon erősen vallom a saját pénzből saját magamnak játszást, és nem szeretek a rake mellé leadogatni. Persze értem, megszedik magukat vele. Meg a lelküket is eladják kb. Meh. Mondjátok, hogy irigy vagyok. IDGAF!

Más:

Az, hogy aztán abbahagytam a kártyát a hónapban, mert jól futottam a hónap elején, bűntudatot kezdett kelteni bennem. Először azt éreztem, hogy nem érdemlem meg. Aztán azt, hogy nem dolgozok eleget, aztán azt, amikor vettem magamnak egy jó minőségű (nem majom márka) fülhallgatót, hogy miért költök magamra ennyit, stb stb. Pedig egyrészt a hobbim a gaming, másrészt tényleg tönkrement az előző füles. Aztán kb másfél hét alatt ledolgoztam ezt az egészet, de marha rossz volt közben sokszor. Fura volt, hogy nem melózom. A novembert kb 180 tiszta munkaórával zártam. Ugye ez nem olyan, mint a hétköznapi "8 órás meló", ahol jó, ha dolgozol 4-et, hanem ez full tiszta játék idő. És emellé még fordítottam is. Aztán tényleg úgy éreztem, hogy nem érdemlem meg a kikapcsolódást... tom, így faszul hangzik, akkor full logikus volt.

Következő topic:
A nagy évvégi tapasztalat levonásom az volt, hogy nem szabad túlremegnem a dolgokat. Gondolok itt arra, hogy állandóan ideges voltam, hogy nem rakok bele elég órát a pókerbe. Mindig közbejött valami, mindig blokkolva volt a dolog. Aztán a végén csak kikerekedtek marha szépen a számok, és ugyanez meg lett volna idegeskedés nélkül is, tehát én voltam a fasz.

A célom az idénre, hogy megtanulom rugalmasabban kezelni a dolgot, és ha úgy hozza az élet, hogy kiesik egy-egy tervezett nap, hét, vagy bármi, akkor elfogadom, és nem remegek rajta, hogy a havi kiírásomat így nem fogom teljesíteni.

Ezen kívül kiderült, hogy lehet, meg kell műteni mind a két térdem a görbesége miatt, mert elkezdett fájni az egyik. Mindenféle alternatív módszereket kipróbáltam. Egy dolog segített rajta, ilyen sport gyúró ember. "Helyre rakta a dolgokat". Az élmény pedig így lett megfogalmazva: "eleven boncolás". Hát jah. Nem csak sziszegés és grimaszolás volt benne, hanem kajak ordibálás is a fájdalomtól. Jó kis másfél órás tortúra. Aztan sokkal jobb lett, és ő mondta, hogy izmot kellene felépítenem ide-oda, mert máshogy kellene tartanom / állnia a lábamnak, hogy normális legyen. Na, ezen felbuzdulva elkezdtem gyúrni járni.

Sose volt még trénerem, de most magánedzővel kezdem. Persze ezen is agonizáltam egy ideig, mert abban a másfél hétben volt, de hát mi az isten faszának keresek pénzt, ha az égvilágon semmire nem költöm, ráadásul a lehető legjobb befektetés az egészségedre költeni, így leszartam, hogy milyen borsos az ára, találtam egy szimpi jófej fickót, akivel van vibe, és toljuk. Legalább 3 hónapig 2 darab edzős edzést fogok csinalni, aztán most már elkezdek egy 3. sajátot is belerakni. Majd idővel ritkítani akarom az edzős órát, mert tényleg kurva drága az én kis délpesti szegénynegyedes, átmegyek a másik boltba zsemlét venni, mert ott olcsóbb-os neveltetésemnek. De amúgy tényleg. Erre jöttem rá. Amiatt volt bűntudatom, hogy "irreálisan" jónak éreztem a teljesítményem, de közben meg tényleg full szegénységből jöttem, és marhára megtanultam beosztani a pénzt, és most olyanokért fizetek annyit, amiért 20 évvel ezelőtt kitagadtak volna kb. De hátha ez segít, és sikerül elkerülnöm a szopórollert, azaz a két műtétet, meg a fél éves felépülést. A fateromnak sincs semmi baja a lábával, pedig neki is olyan görbe. Csak neki sokkal izmosabb, mert kurva sokat atletizált. Hátha, hátha. Adok neki egy fél évet. Mindig van valamennyi % :D

Az edzőtermet hívom amúgy a szenvedés templomának, de nagyon jól ráillik a Dunára is a jelző, vagy akár a pókerre összességében. A dunába megy az elveszett lelkek egész éjjeles agónia koncertje, az asztalnál megy az elméd tortúrája, a konditerembe meg a tested kifacsarása.

Szóval most fittség az irány, és nem tudom, hogy azért, de részben azért is, kerekebbnek érzem a dolgokat.

Illetve lehet, azért is másabb a meglátásom a világ felé, mert kipróbáltam az LSD-t, nem is kezdő adaggal, és egész megvilágosuló élményeim voltak. Ez kb 4-5 hónapja volt, akartam róla írni, de elmaradt, meg azóta is jövök rá dolgokra. Csináltam felvételt is a dologról, ahol rengeteg gondolatot próbáltam kifejteni, azt is meg kell hallgatni még, meg át kell gondolni, de overall amiben megváltoztatta a világnézetemet, az az, hogy még türelmesebb lettem, és szerintem talán egy fokkal könnyedebb is. Tudjátok, ilyen lélekbemerülős önkutatás, aminek a végén megpróbálod megfejteni a létezés értelmét. A lényeg, hogy túlmutat ezen az egész cirkuszon, amibe bele van mindenki veszve. Ez enélkül is megvolt bennem, de ezután talán egy fokkal erősebben érzem azt, hogy ez az egész élet tényleg csak egy ilyen cirkusz / szórakozás, és nem szabad túl komolyan venni.

Ennek fényében próbálom élni az életemet, és csinálni a dolgaimat.

Ez a bejegyzés is csak ilyen rövid lett, mert tényleg nem tudom, miről kéne írjak (edit: Közbe azért költögettem hozzá, és annyira már nem rövid :D), ami érdekel embereket, de nem fullra jelenlegi pókerkörülményekre befolyással bíró. Igazából elég sakk-matt feelingje van a dolognak, lévén ez egy pókeres blog javarészt XD

Meg az is van, hogy megbeszélgetem a dolgaimat emberekkel, és kevésbé van aztán vágyam kiírkálni azokat ide.

Jó... hozok egy példát a végére. LSD-ből:

Van egy nap. A nap fényt szór ki. Ha te vagy a nap, meg a fénye, akkor te melyik vagy, a nap vagy a fény? Ha mindkettő (ami szerintem magától értetődik, hiszen amit mi napnak élünk meg, az egy nagyon kis minimális fénye annak), szóval, ha a nap, az a fénye is, akkor mi történik, ha megszűnik az égitest? A fény megy tovább. Mindenki ugyanúgy napnak éli meg azután is (csillag távolságokba, nyilván nem naprendszer szintűbe) Akkor most te még mindig nap vagy, ha már csak a fénye vagy?
Mi történik akkor, ha ezt a fényt sikerül egy tökéletes tükördobozba elkapni. Ahol nem gyengül, ahol az örökkévalóságig pattoghat. Akkor most a nap örökéletű újból? Pedig csak egy fénysugara, de mégis az egész mindene ott van a napnak benne abban a sugárban is! Ha az a tükördoboz amiben van, mondjuk egyben prizma is kifelé (úgy értem, aki kintről nézi, mind másnak látja, amit szór kifelé, de belül ugyanaz a fény van), akkor mindenki másnak látja ugyanazt. Ha te vagy a fény odabent, akkor mindennek megélheted magad. Mi van akkor, ha ez a fény mondjuk a lelked, ami Istennek egy sugara, és te is isten vagy, mert ami a sugár, az maga a nap is, és ha mind a teremtő részei vagyunk, mind egy-egy sugár, és mind máshogy látjuk a másikat, mert a prizmafalon át minden szögből másnak tűnik ugyanaz a szent fény ? :)

Illetve milyen érdekes, ha sikerül megfigyelni magad, hogy két éned van. Ott van benned az egó én, akivel mindenki érintkezik ebben a világban, akinek minden gondjával és bajával azonosulsz, aki meghal, amikor a tested le-offol, és úgy érezed, hogy az te vagy, de ugyanakkor meg ott van benned egy másik éned is, aki efölött van. Aki felül tudja bírálni az egó döntéseit, csillapítani tudja azt, meg tudja fékezni és zabolázni (már akinek). De ha az is te vagy, akkor az ego, az bizony nem te vagy. Csak annak érzed.

Erre mondta Gábor Mester, hogy olyan ez az egész, mintha az emberek, amikor kiszállnak a kocsiból, megsiratják azt, hogy jajj már nem megy. Mi lesz most. Azt észre se veszik, hogy ők nem a kocsi, hanem az utas / sofőr (ugye kinek mi. Van aki a söfőre az életének, de a legtöbben szerintem csak utasok az anyósülésen... beleveszve az öntudatlan, lélektől elszakadt, egómániás, földönfutó milétüknek, azt döngetik a motorjukat, hogy mekkora királyak)

Na mind1.

Ezek persze sokszoros átgondolás utáni, szavakba öntött megfogalmazásai valami olyasminek, amire annyira nincsenek szavak, ami élménysorozat volt, feelingek, leírhatatlan tapasztalások, csak aztán csapódik lefelé, én meg próbálom megfejtegetni.

Na,
Písz




Nincsenek megjegyzések: