2010. június 2., szerda

Ébredj Fel!

Nem poker lesz.

Zenéről szeretnék egy kicsit írni, és ezen keresztül egy kicsit arra ösztönözni a jobb lelkületű olvasót, hogy elkezdjen egy kicsit körül nézni a világban, és újraértékelni, saját magát és értékrendjét ami szerint él, ami felé tart a világ, és amerre az Embernek kell tartania.

Nehéz téma először is mert a zene egy szubjektív dolog, mert a művészethez tartozik. Az egész oda tartozott egykoron, most már csak egy része. (jah ez olyan bejegyzés lesz, hogy rakok be példákat is meghallgatni)

Ugyanis szerintem ami mostanában a divat a fiatalok körében a hard core techno az nem az



Lehet evvel kötekedni meg minden, de bárki aki a lelkébe néz magának tudja, hogy ez nem az. Ez egy gépi ritmus ami egészségtelen. Tudományosan kimutatott dolog keress utána ha nem hiszed. Kicsapódik tőle a fehérje=megfő a tojás. Ember=fehérje...találd ki.

Ugyan csak nem az de egy kicsit másabb kategóriába a mostani sláger zenék Lady Gaga és társai. Próbálok nem avval érvelni, hogy mert nem tetszik. A személyes része a számomra ezeknek konkrétan, hogy nincs benne hang. Van 1 ritmusa 3 féle hang, és mindegyik attól lesz híres, hogy van benne egy fura hang/ritmus kombó amit egyszer eljátszanak soloba, és utána meg végig megy a dal alatt. Ez a dal csúcspontja általában. De ez csak a személyes része.
Ami miatt nem művészet szerintem, az hogy nincs semmilyen közlendője. Az egyetlen célja, hogy minél többen megvegyék és pénzt hozzon. Ez ki is van mondva. Miről szólnak ezek a dalok:
Csávó énekes: én vagyok a fasza gyerek, mindenkit megrakok. Je tele vagyok pénzel enyém a világ azt csinálok amit akarok.
Csaj énekes: Megőrülsz ezért a testért de nem kaphatod meg csak ha minden lószart megveszel amit akarok / Nem hatsz meg te egy senki vagy csak vissza tartottál nélküled többre megyek / Dugj meg
Sok építő jellegűt lehet ezekből tanulni és bizony, ennek az arculatára alakul a társadalom.

A klippekről meg ne is beszéljünk. Minél jobban szexre hasonlító tánc, minél kevesebb ruha. Pont. Éljenek az ösztönök semmi más. Te egy állat vagy tegyél is úgy.

Rap (és itt vezetném be az átmenetet hogy a jót is hozzam fel)
A rossz fajta siker rap+klipp receptje:




Ezek is ugyan arról szólnak. Szex, megtehetek mindent mert lóvém van. CSomónak a klipje cenzúrázott, mert az egész egy baszott nagy orgia.

Jó rap. Az én példám Fred Durst lenne a limpbizkit-tel. Tudom, hogy punkrock, de a lényegét vágjátok. Mivel nincs széles zenei ismeretem ezt tudom felhozni, meg a lényegét leírni, hogy miért az ilyen fajták: Mert elgondolkoztat. Mert kimond olyan dolgokat, amikkel nap mint nap találkozol, csak eltitkolod, vagy nem foglalkozol vele (Pl az eltömődött piszoárban úszkáló csikk, nem Limp de akkor is) Megmozgatják a fantáziáját az embernek, elgondolkodtatják, saját eddigi tapasztalatairól, újra értékeltetik azt, és ez által a hallgató fejleszti saját magát a zene által.

Másik nagy kedvenc nekem ami reprezentálja ezt az alternatív stílus. Például a SystemofaDown. Olyanokat mond ki, hogy be lehet rajta tényleg sírni és ez történik! Sokszor groteszk és hajmeresztő képekkel, de ezek azok amik sokkolják a tudatot és belendítik gondolkodásra hogy WTF!?!



Persze a sok ember akik megbotránkoznak azon, hogy valami ki van mondva ami úgy van, vagy mert jaj ordibál azok hanyat homlok ki is zárják az ilyen fajta dolgokat 95% legalább az embereknek), vagy épp lenézi, mert a lelki dolgokról szól ami mindenkiben ott van, csak sokan bizony ezt elnyomják, és mikor más jön ezzel, azt lenézik, hogy milyen proli, vagy nevetséges, vagy humbuk. Persze a másik gond hogy angol, és sokan nem beszélik és nekik ez kiesik, de van nekik magyar is :) Szerintem amúgy mindenkinek meg kéne lassan tanulni angolul, ha az információ áramlásba be akarnak csatlakozni (önként)és nem arra várnak, hogy valaki elhozza nekik a dolgokat.

Ez egy magyar alternatív:



Persze a másik része a zenének ami nagyon fontos, a tánc. Mindenre lehet, de itt is megfigyelhető a tendencia:
Mostani zenék--discokban party helyeken ahol mi van...? Hát aki volt ilyen helyeken az tudja. Szex meg drog. Semmi más. Ott kuffantanak a parketten vagy a wc ben kint ahol lövik is magukat és ez a party meg a buli. Így elviselhető az a zene. Ez tiszta nonszensz és nem nehéz megjósolni, hogy merre tart.

Aztán van aminek a mondani valója mellett vannak olyan részek amire lehet tombolni pl a Limpbizkit vagy a system. Meg az alter..hát az :D ja a beszívott hippik jobbra balra, meg a nem hippik is. De ha már voltál ilyen koncerten akkor össze tudod vetni a kettőt:
Szex, dugás, nyalás extasi --- egymásra borulós ölelgetős, szeretetet extázisban átélő emberek, fű XD

Ennyi jött most ki. ja meg vannak a bohóc zenekarok amik annyira nem reprezentálnak semmit, csak király, hogy lehet rá tombolni. Például kb minden death metal zenekar, akik azt játszák (a lírai én az összes zenében) hogy kemény csávók vagy halottak vagy küzdenek a halállal vagy várják. Az a tombolásra van :D

That is all for today.

18 megjegyzés:

Peter Medgyesi írta...

Respect. Jól leírtad. Totálisan egyetértek.

Gizdalord írta...

Wow Köszi :)

Lengyel írta...

Én már nem is hallgatok jó egy éve zenét. Egyszerűen nincs ami tetszene, a régieket meg eleget hallgattam.
Viszont én azt nem szeretem mikor a zenész mondj meg a "frankót". Olyan nagynak képzelik magukat, letettek vmit az asztalra? Ha olyan okos lenne, hogy látná a nagy problémákat, akkor a diplomájával elhelyezkedett volna vmi fontos területen és nem a tehetségéből él. Utálatos mikor az ostoba okoskodik.

Gizdalord írta...

Először is ezt úgy hívják, hogy Figyelem felkeltés vagy éppen filozofálás.

Másodszor: Melyik diplomával és állással állítod meg egy közép európai országból, a nagy ameriaki gépet ami kivág x millió őserdőt, és szarrá szennyezi a nagy corporate cégeivel a világot. MAx felkeltheti az ilyenbe dolgozók figyelmét, vagy a körülöttük levőkét hogy az ott dolgozókat figyelmeztesse illettve, mass awareness-t indíthat el sok emberbe amivel talán lehet valamire már menni. Amúgy csak simán saját gondolatainak elmondása néha, és ha nem tetszik akkor nem hallgatod, de azért csinálják álltalában mert több ezren szeretik. (System pl)

Harmadik(quimby és társai alter világ): Melyik papírral akarod az embereket ráébreszteni arra, hogy az önzőségük elvakítja őket és figyeljenek a belső hangra, vagy a szeretet erejére :) Ha ennyibe megváltoztatná magát minden ember a világon, csak saját magát!!!! akkor az egész világ megválltozna!

Nekem kicsit ilyen tipikusan az ez a post amit beraktál amiről írtam: hogy neki ne mondja meg senki a frankót mert ki ő hogy megtegye. Az már nem is lényeg hogy mit mond, csak neked ne mondja meg senki. Ez az ami kicsit fáj. (tudom lehetne érvelni, hogy neked egyik se jön be stb, meg ha nem ingedd ne vedd magadra. Általánosságban akkor is így van ez)

Andrei írta...

Tényleg van mindenképp különbség zene és zene között, mert egyiknek van mondanivalója, a másik inkább a profit, ennek ellenére, aki tingli-tangli, semmitmondó zenével ér el profitot és népszerűséget, azt is lehet teljesen jóra használni, nem biztos, hogy a zenén keresztül kell elmondani a dolgokat, de ott is vannak olyan esetek mikor popsztárok csinálnak egy-egy nótát, amit pont azért hallgatnak meg sokan, mert hírnevük van: Michael Jackson: Earth Song, Pink: Dear Mr. President, de mondjuk Pinknek amúgyis elég sok jó száma van. Ha meg partyzni megyek, akkor legkevésbé a világról szeretnék gondolkozni, más kérdés, hogy mit hallgatok otthon a fotelben. Jó dolog tisztában lenni mi történik a világban, de nem kell ennek mindent alászentelni. Én szívesen járok mindenféle bulikba, részegedek le, még füvezek is, de ettől nem leszek kevesebb. Semmivel sem lesz jobb az afrikai éhezőknek, szomjazóknak, háborús nyomorultaknak ha én nem megyek el bulizni, én ezzel eresztem ki a gőzt és erre tökéletesen megfelel nekem a semmitmondó pop vagy dnb zene.

Amúgy a Faithlessnek a legújabb albumai elég jó stílusváltást mutatnak és nem egy érdekes témát feszegetnek. Ajánlom több számukat is, bár lehet ismered őket: Bombs, Mass Destruction. Mindamellé, azért a nem pop, hanem gangsta rapnek elég sok mondanivalója van megint csak, de nem neked szólnak, mert te nem érted őket. Nem nőttél fel Harlemben és el se tudod képzelni milyen lehet ott élni és a legtöbb amerikai gangsta rapnek pont a gettókban élő feketék a célpontjaik és arról regélnek, hogyan maradjanak életben, amikor nem számíthatnak senkire sem. S itt hadd jegyezzem meg Lengyel, hogy lehet egy tudatlan, 6 általánost befejező feka, aki 10 éves kora óta a fegyverek és a drogok között nőtt fel többet tud az életről mint mi itt mindannyian. Szerezhetek 2 diplomát, ha ő minden nap elmegy a szar melójába, nemet mond a könnyű pénzt jelentő drogoknak és a fegyvereknek, a bűnözésnek és elküldi suliba a 3-4 gyerekét, akkor már többet ért el, mint én a 2 diplomámmal. De a te érveléseddel, miért hallgatnék apámra? Nincsen érettségije sem, szakmát szerzett még anno. Mégis lehúzott 40 évet mint melós, ebből 28 évet a BKVnál, gondolhatod hogy nem kimagasló fizetésért, egész életében egyszer tudott új autót venni és napokig sírt miatta, minden egyes fillérét rám és a bátyámra költi, inkább éhenhalna, csak fejezzem be a diplomámat. Összes barátja aki falun maradt, mind meghalt, mert alkoholisták és munkanélküliek lettek, pedig idén lett 60 éves csak. Ostobának nevezném? Soha, sőt a példaképem! Mégis hogy jössz te ahhoz, hogy valakit akit nem ismersz, leostobázz csak úgy nagy általánosságban? A bölcsesség, informáltság, okosság nem egyenlők a diplomával. Bocsi, de az ilyen ki tudja nálam verni a biztosékot...

Lengyel írta...

Félre értettetek. Nem állítottam, hogy diploma=ésszel, sem, hogy akinek nincs diplomája az ostoba. Azt sem, hogy senki nem mondhatja meg mit csináljak, de olyanra aki abból él, hogy hangszeren játszik mások szórakoztatásáért stb. az nálam egy nulla. Az ilyen emberekre nem tudok felnézni. Még sok mindenre kellene reagálnom, de nem akarok oldalakat írni, több fordulós pro-kontra vitát, meggyőzni nem tudtok, valószínűleg én sem titeket, szóval nem látom értelmét.

Andrei írta...

Azért érdekes egy Elvis Presleyt, Michael Jacksont, Fenyő Miklóst, Beatlest, Madonnát, Rolling Stonest, Frank Sinatrát és még lehetne sorolni naphosszát, nullának nevezni, de te tudod. Ja és akkor még nem is említettem Mozartot, Beethovent és egyéb más zeneszerzőket. Azért kíváncsi vagyok, hogy mi a véleményed az írókról, színészekről és sportolókról, mert ők is a maguk módján a tehetségükből szórakoztatnak téged... Amúgy pont az a szép az egészben, hogy nem kell elfogadnod a nézeteiket vagy amiket mondanak, sőt ez az egészséges, hogyha kialakul benned egy vélemény, most igazából mindegy, hogy ellenző vagy beleegyező, de nullának nevezni őket szerintem egy kicsit erős... Az mindenféleképpen jó, hogy te akarod irányítani az életedet, de nem beengedni mások hangját, mert szerinted emberileg nullák, úgy hogy nem is ismered őket szerintem ostobaság és véleményem szerint sokat vesztesz az elzárkózással. Maradj nyitott és kritikus, biztos vagyok benne, hogy valahol megvan a te zenéd is, amivel azonosulni tudsz. Ha más nem a természetet biztos kedveled, szerelmes is biztos voltál/vagy, hallgasd meg ezt és ígérem 4 percig nem leszel feszült. http://www.youtube.com/watch?v=V1bFr2SWP1I

Csajbi írta...

Ez ismét egy magas szinvonalú érdekes poszt, amit hála Istennek már megszokhattunk tőled. Nagyon sokat elmond rólad, sokkal többet, mint amit leírsz :). És tetszik amerre haladsz. Én sokat gondolkodtam azon, hogy miért nem nyitják ki a szemüket emberek, olyanok például, akik nagyon közel állnak hozzám, család, barátok, stb. Próbáltam szép szóval, erőszakosan, és soha nem értették meg, mit akarok. Egyszerűen nem voltak készek még erre. SOkan vannak így. Sokaknak katyvasz van a fejükben, és nem szívesen veszik a fáradságot, hogy kibogozzák ezt a katyvaszt. Ez az ő szabad akaratuk. Bőven van még ideje mindenkinek, hogy felébredjen. Persze minden pillanatot megragadok, hogy megosszam másokkal világ(ember)nézetemet, de csak addig, amíg látom, hogy vevők a dologra. Mindenkinek van szabad akarata, azaz azt kezd az életével, amit akar. Elcseszni senki nem tudja, ez a jó hír. Vagy, ha igen, majd kijavítja. HA valaki segítséget kér, ha valaki többet akar megtudni segítek. Ennyi. Amikor én kerestem, én is megtaláltam azt, aki elindított.

Zene: művészet, stb. Isten műve. Szép, gyönyörködöm benne. Jó, ha elgondolkodtat, de sokszor jó, ha kikapcsol. Ha csak vidáman vele énekelem, hogy I'm a barby girl, vagy akármi. Tehát az én véleményem, hogy minden zene jó. És mindenki arra használhatja, hogy neki jobb legyen. Aki zenét csinál, és a tehetségéből él, a leg irigylésre méltóbb ember, aki a legjobb úton halad. Hát mi a toszt csináljon, ha nem azt, amiben tehetséges? Hogy ez egy ipar? Hát rajtam nem gazdagodtak meg az tuti, mert zene lemezt, cd-t akármit nem vettem már húsz éve. Aki meg megveszi, és jó neki, hát örüljünk, hogy jó neki :).

Összegezve:
Nekem senki ne mondja meg a frankót: Ezzel mélységesen egyetértek. Majd, ha kérdezek, és válaszol, nagyon hálás leszek. De ha elmondja nekem, hogy ez a tuti, és ha nem ezt teszed, hülye vagy, kösz nem kérek belőle.
Flózofálás: minden mennyiségben, de csak, amikor annak van az ideje :).

Nagy zenészek: hát ez nagyon nehéz kérdés. Elvist megrágta az ipar majd kiköpte. Jacko same shit. Nem lehetsz próféta, ha celeb, sztár, felkapott személyiség vagy. Ha sejted miről is szól az élet, lehet te is úgy gondolod, ez nem egy tömegcikk. Nem egy recept, amit követsz, és megvilágosodsz. Segíteni, tisztán szólni nem hiszem, hogy lehet tömegekhez. Nagy zenészek voltak, jó a zenéjük, felfigyeltek rájuk, mert üzletet láttak bennük. Ki tudja hány elvis, meg jacko zenél utcán, kávéházakban, vagy nem is zenél már, hanem bizt. őr, vagy könyvelő, vagy akármi.

Jah, és Lengyel én szívesen meghallgatnám a pro- és kontrát. Nem azért, hogy meggyőzzük egymást, hanem, hogy eszmét cseréljünk.

Még egyszer köszi Gizda a "provokativ" bejegyzéshez, amiről el tudunk filozofálni, vitatkozni :)

Amanoba írta...

Legyőzöm lustaságom...:-)

Zene nélkül nincs élet.
Emlékszem, mikor még sulis koromban állandóan meg akartam győzni a körülöttem lévőket, hogy csak az az igazi "minőségi" zene, amit én hallgatok és ne a nyálas fiú/lánybandákat hallgassák. Egy idő után meguntam ezt, ugyanakkor rájöttem, hogy teljesen mindegy milyen a zenei ízlése az embernek ha kikapcsolja a rokkából vagy elgondolkodtatja vagy boldogabbá teszi (legalább arra a kis időre, amíg hallgatja). Nyilván vannak zenék (?) amiket ma sem tudok végigszenvedni, inkább elkapcsolom, de épp ez a jó az egészben: lehet válogatni. Olyan szól a fejhallgatómban, amit én szeretek.
Kicsit csapongok tán, de mind1: magyar rap is tud mondanivalóval szolgálni, lásd pl. Sub Bass Monstert. Ráadásul azt mindenki érti, mondjuk más kérdés, hogy nem akarja megérteni :-))
Azt én sem nagyon csípem, ha pl. egy elismert zenész elkötelezi magát teljesen egy politikai párt felé mondjuk. (Eleve politika felé bárki is... de ez egy másik téma...) Van akinek ez nyilván bejön, de ők elkötelezettek szintén. Persze egy BruceSprinsteen is elmondja, de egyrészt az a politika messze van tőlem, ráadásul az általános igazságok (háborúellenesség, stb.) mindig igazak.
Vissza...
Zene tud tökéletes kikapcsolódás lenni: elrepít ha kell, elgondolkodtat ha olyan, felvidít akár ha szomorú vagy, tombolhatsz rá ha feszültséget akarsz levezetni. Sokszor a hangulatom határozza meg, milyen zenét hallgatok, sokszor fordítva: a zene megváltoztatja a hangulatomat.
Kizárólag pénzért készült zeneféleségeket nem tartok túl nagyra, ennek ellenére hallgatom azokat is sokszor. Nem mindet, de sokat. Ráadásul valahol minden kiadott zene pénzért készül, hiszen valamiből az igazi ZENÉSZ-eknek is meg kell élniük és igenis a tehetségük a legalkalmasabb erre. Én hálás vagyok a zenének/zenészeknek, mert jobbá teszik a világot. Az én világomat mindenképp :-)

Sokszor terveztem egy blogbejegyzést, ahol megosztom a kedvenc zenéimet, de ki a franc hallgatna végig mások által belinkelt többszáz számot? :D

Gizdalord írta...

Sorba megyek nem is olvasom végig a kommenteket egyesével probálok reagálni.

Andrei: Persze hogy kell olyan is amire tombolni lehet stb stb. Ki hagytam rengeteg mindent mert nem egy fullos zenetérképet akartam vázolni. Nem vol klasszikus, vagy tánc zene se (latinok stb) De ott volt megemlítés szinten pl a metál amit azért biggyesztettem oda hogy észrevegye az olvasó, hogy nem vagyok csukott az ilyenekre de nem ez volt az írás lényege, hanem a tendenciák.

A harlemi rap-ről meg annyit, hogy ja de az is elszaporodott kurvára, és azárt mikor már a sokadik jön ki avval, hogy senki voltam szarból jöttem, most gazdag vagyok és respect, akkor azt mondom, hogy az is divat lett. Nekem amúgy az Eminem volt ilyesmi amire először felfigyeltem. Valsz mert mikor az volt ad divat akkor tanultam meg angolul. De itt nem a kronológia meg a lexikalitááson van a hangsúly.

Az, meg hogy ki milyen értékes ember, az nálam nem kézzel fogható. Nem lesz értékesebb ember az aki 8 órát gályázik 60 éven át a gyárba, mint ... mint bárki. nem szeretem kifejezetten mikor egy ember értékét a két kezével előállított akármi alapján ítélik mert mert egész egyszerűen az nem az. Az elvek se feltétlenül, de az már szemlélet és sokkal közelebb van.

Amúgy meg jókat mosolygok mindig mikor magamon észreveszem, vagy máson, hogy valami "kiveri a biztosítékot" Az egész a hülye ego játéka az meg egy senki, szal gyerünk felül emelkedni rajta. Pl.: mit számít hogy ki mit mond általánosságba, vagy direktbe rád vagy apádra, az a lényeg, hogy neked ő ki és ő hogy érzi kicsoda. Ha arra ugranánk mindig, hogy ki mit mond ránk ismerőseinkre, örök őrület várna és hajszolás :)

Gizdalord írta...

Lengyel:

Ha nem látod értelmét egy ilyen építő jellegű eszmecserének akkor nem neked való a blog ez a része sry.

Pontosan ez a post célja, hogy az emberek megnyilvánuljanak, mert csak másokon keresztül tanulhatsz magadról!

Az meg hogy kire nézel fel kire nem az a te dolgod, szerintem még mindig nem az számít, hogy miből csinálja a pénzt. Megint csak a kétkezűségre való lekorlátozódást látom itt is.

Gizdalord írta...

Andrei kettő: Totál egyet értek.

A mondás úgy tartja: Az igazi bölcs ember, nem néz semmit előítélettel, és a világon bármi a mestere lehet. Nem kell embernek sem lennie. Egy bölcs, egy madár röptéből, vagy egy hangyabolyból is tud tanulni. Mert a bölcs az nem egó. Az nem a nagy ÉÉÉN-nen keresztül nézi a világot.

valami ilyesmi :D

Gizdalord írta...

Csajbi: Igen aki keres az talál. Ez nekem is megoldandó dolog volt egy darabig, de asszem egész hamar rájöttem, hogy vannak akik nem vevők rá. Ez nem baj ők nem lesznek kevesebbek ettől. Amúgy én úgy vagyok vele, hogy (bár tudom, hogy sokat papolok a barátoknak) igazán erősen csakis a cselekedeteimen kersztül értik meg, amiket magyarázok, és lassan leesik nekik, észreveszik, és akkor ha mondjuk nem is figyeltek, kicsit jobban meghallgatnak.

Gizdalord írta...

Manó, nem tok mit írni :D

Amúgy nekem nem az volt a célom, hogy zenei ízlésemet megosszam, vagy meggyőzzek embereket arról, hogy mit hallgassanak. Szubjektív lett de ezt írtam is az elején.

Mondjuk egyet fent tartok: az olyan fajta hardcore techo szart, ami tényleg káros az egészségre, azt tényleg tényleg nem hiszem el, hogy bárhogy is lehet élvezni. Élvezni a partit ahol vagy ja de nem pont a zene miatt. Na mind1 ezt ne bontsuk szét mert nem tuti.

zsolt írta...

Inkább az énekteljesítményt kellene értékelni, ld pl.
http://www.youtube.com/watch?v=qkmyPo9VR4s

A legtöbb ugribugri bohócból nulla teljesítmény mellett sztárt csinálnak, aminél csak az szomorúbb, hogy megtalálják a közönségüket is.

Gizdalord írta...

Zs:
Hát ez kicsit azért sztem bonyibb. Mert a művészet lehet az éneklés maga is, de lehet a szöveg megírásának a folyamata is, vagy a zenének a megszerkesztése. Lehet egy szám eltáncolása, vagy az egész koreográfiának az elkészítésének a menete.

De értem amire gondolsz én is ilyenekre gondoltam amikor írtam, hogy Lady Gaga meg társai. Tudom, hogy ő még pont tud is énekelni mondjuk, de a csaj aki a ... "énekli" felmondja a szöveget és átkeverik az egészet, vagy a britney aki csak a baba a cég emblémája akinek a szájába adják a dolgokat hogy adja el a közönségnek és vonagoljon közbe. Igen...Inkább szórakoztató ipar, mint zenész, hát még művész.

Andrei írta...

Gizda: Nem azon kaptam fel a vizet, hogy mondjuk apámról szó esik, mert nem esett, csak példának hoztam. Egyszerűen nem bírom, ha valaki egy embert vagy egy csoportot nagy nullának tart anélkül, hogy ismerné őket. Abban egyetértek, hogy nem a munka milyensége és minősége határoz meg egy embert, hanem más emberi cselekedetei és értékei, most legyen zenész, festő, miniszterelnök. Egyszerűen tisztelem azt aki becsületesen él ebben a mai világban, főleg Magyarországon, mert elég nehéz így boldogulni.

A harlemi rap... Igen, van neki egy divat része, akik az emberek orra alá dugják, hogy nesze én innen jöttem és ezt értem el, főleg a sajtó szokta az ilyeneket feszegetni. De van a csendesebb része, ami nem része a populáris kultúrának. Tőlem ugyan távoláll az ilyen zene, de itt Hollandiában a barátaim nagy része füvezik és ha átmegyek hozzájuk, akkor gangsta rap megy a számítógépen és nem ritka, hogy olyan youtube számok mennek amiknek 1000-2000 találatuk van. Különben pont a youtube a legjobb mérce, hogy mi az ami tömegeket érint meg és tömegek hallgatják míg mi az ami nem került be annyira a populáris áramlásba.

Unknown írta...

Hali mindenkinek!

Végre egy poszt a zenéről :D (és milyen sokan reagáltak)
szerintem, mint bármi más.. a zene is úgy ér valamit, ha szívvel-lélekkel csinálják, ezen felül hogy mi a műfaj, azt embere válogatja. Okosabbat nem tudok szólni, Gizdával megbeszéltünk már pár dolgot :)