2013. július 26., péntek

Science vs Faith

Tudomány vs Hit

Eléggé leírhatatlan. Megnéztem egy filmet most, a címe Contact (1997) és a végén volt egy jelenet ami megindított bennem először egy gondolat sort aztán egy képsort is amit megpróbálok most megörökíteni vagy leírni legalább. Ritkán van ilyen késztetésem leírni valamit.

"Rájöttem" hogy mi a tudomány és a vallás között az áthidalhatatlan különbség. A vallás szó nem a legjobb rá mert általába szektákat és dogmákat takar ebben a világban. De vegyük most spirituális vallásnak a dolgot, hogy minden okkal történik és semmi sem véletlen.

A film röviden: Találnak egy jelet az űrben dekódolják, ami egy alaprajz egy szerkezethez. Felépítik, 1 ember át megy rajta. Kívülről semmi nem látszik belülről sokminden történt. És ezek után nem tudja bebizonyítani az élményét az ember aki átment.

Mialatt átmegy ezen, van egy jelenet ahol akivel beszél, felvesz egy marék homokot, és pár szem egy bizonyos alakban megcsillan rajta.
Miután az ember bele törődött abba, hogy senki nem hisz neki, pár évre rá, ül és nézi az eget. Bele markol a földbe, és ugyan  olyan alakban megcsillannak a homokos kőzet darabjai....

...és itt volt az a pillanat ami annyira megfogott. A Heuréka moment, ahol ihletet kaptam. Beszélgettem pár nálamnál jóval értelmesebb emberrel a spirituális élményeimről, és tapasztalat híján mindig oda jukadtak ki, hogy (ha egyáltalán) nyitottak rá, szeretnék, de bizonyíték híján nincsen honnan elkezdeniük.

És akkor a szűrőmön keresztül (ami az életem és a tapasztalatom) megértettem valami mélyet azt hiszem.

A kép maga az volt, hogy ahogy bele markolt a homokba és abban a jel alakban csillant meg, ott akár meg is őrülhetett volna. Az én szemebe ez a tudomány. Hogy annyira a kézzel foghatóba és a realitásba próbál kapaszkodni, és nem veszi észre hogy ezen keresztül lehetetlen megérteni a dolgokat teljességében. Mert számolhatná az esélyét annak, hogy mi értelme, ennek, hogyan alakulhatott ki, kőzet minta stb stb belegubolyodhatna a tudomány részébe egészen addig amíg az őrületbe nem kergeti magát vele, vagy.... elengedi magát, ránéz, és megérti, valami egészen mélyről jövő megértés itathatja át az egész lényét, és elengedi az előítéleteit, a tudását, és csak a lényére hagyatkozik. Hagyja hogy átjárja és, mint egy szellő ha rádfúj, hagyod hogy elmossa a teseted a világból. Kb Ez a spiritualitás (vallás).

A gondolat kép a fejemben úgy jelent meg mint egy vicsorgó őrült orvos szerű valaki (aki sokszor én vagyok a póker miatt, amikor nem akarom elfogadni, hogy 10ből 10x nyer a 20%) és harcolok ellene, és bizonyítani akarom hogy nem létezik, és bele csavarodok az elméletembe. Görcs, szorongás, düh, tehetetlenség, téboly. Szóval a fogorvos/fehér köpenyes ember/tudós volt az egyik (ilyen anime verzióba):




A másik pedig egy ember, aki áll. Narancs sárga a háttér, megérti az egészet, és ahogy eldől vízbe dől és elmossa őt.(erre nem hiszem hogy találok animés képet..de kb ilyen formába láttam és ez ösztönzött hogy írjam). Olyan, hogy megérti a világot és az univerzumot, és ebben a megértésben egyé válik azzal.


Szerintem akik nem éltek át ilyet azoknak ez az egész semmi igazén mélyet nem fog adni, akik meg igen azok beleborzonganak majd.

Eszembe jutott hogy a két kép honnan ugrott be a fejemből, hogy miből manifesztálta az agyam. A megőrült fickó képe a Mátrix anime sorozatból, ami a mátrix film előtti dolgokat írja le. The Animatrix. A Secound renaissance (talá 2. részéből) amikor a katona éppen megőrül a robotba mikor széttépik, vagy mikor az élő embereken tesztelnek,
Az egybe válás meg talán az Evangelion utolsó részeiből, ami kb leírhatatlan, de abban van narancssárga és egyé válás/megszűnés.


Hahh el se hiszem, hogy sikerült megtalálni a neten azokat a képeket kb amik a fejembe ugrottak. (nem pont így de ezek ihlették kb) tök jól össze raktam. Ezeket sztem több mint 5 éve nem láttam amúgy. (a vicsorgós nem onnan van de ha valakit igazán érdekel megnézi azt a részt. Tudok benne segíteni)

Ui.: Eleinte elírtam a címet Fate-re ami sorsot jelent. A linkbe ha rányomtok a címre láthatjátok. Aztán átjavítottam Faith-re ami hívés-t jelent. De érdekes hogy a kettő, a sorszerűség és a hívőség milyen közel áll egymáshoz. Kurva jól reflektálja a mondani valóm ezen aspektuást. Ez kira "Random/(véletlenszerű)" volt

2 megjegyzés:

Paul írta...

Faszán összegezted a tudományos túlanalizálás és a spirituális dolgok, illetve önmagunk túlmisztifikálása között fenntartandó arany középutat, nekem bejött, kúlságos kis gondolatébresztő poszt volt.

Gizdalord írta...

Thx =)