2011. december 27., kedd

A 6. érzék teljes kifejtése

Akkor leírom most az egész történetét annak, hogy hogyan alakult ki bennem a feeling ami sokszor ilyen hatodik érzékes dolog, és rengeteg rengeteg alkalommal bebizonyította, hogy nem kamu. Leírom, hogy hogyan kezdtem el rájönni, és hogyan kezdtem el tudni használni. Megpróbálok részletes lenni amennyire lehet, ha valami valakinek nem világos nyugodtan kérdezhet. Ez igazából nem hit kérdése lesz, mert ilyeneket mindig mindenki érez, csak nem biztos hogy különösebben oda figyel rá, és így lesz elvesztegetett tudás. Nah akkor:


Sok pókeresnél megfigyeltem ezt, hogy bemondják hogy érezték, hogy jött volna. És nem csak a hal aki bemondja mert nem akarja eldobni a húzót. Aztán arra lettem figyelmes a rengeteg játék után, hogy sokszor éreztem előre, hogy egy adott partit el fogok e veszíteni vagy sem. A póker véleményem szerinte gy felgyorsított élet, ahol balesetekkel teli a pályád, és sokszor el lehet őket kerülni, ha időbe reagálsz rá. Mivel nagyon sok szembesítés van a játékban (show down) meg sokszor kiderül, hogy mi lett volna ha, pl mikor eldobod a húzód mert nincs rá oddsod, de van aki megadja és látod, hogy jönne-e vagy sem.

Ami nekem feltűnt, hogy mikor all inba voltam 1-1 nagy kasszába, általában 1 draw ellen, egy idő után elkezdett kialakulni bennem, hogy éreztem, hogy jönni fog e az ellenfelemnek vagy sem. De fura módon. Mert bemegy a pénz, show down van, és abban a pillanatban amint meglátom, hogy milye van a lelkemből érzem, hogy nyerni fogok e vagy sem. És arra figyeltem fel, hogy van amikor csak parázok rajta, de van amikor átütően érzem, és olyankor kb 95% ban be is jön. Elkezdtem agyalni, hogy miért lehet ez.

Először is tény, hogy van amikor az embernél spekulatív lap van, és ösztönzést érez rá, hogy bemenjen vele. Amit meg kell tanulni legelsőnek szerintem az az, hogy meg tudd magadban különböztetni, a saját kíváncsiságodat/gambling véredet a valódi megérzésektől. Ugyan ez showdsownnál a valódi megérzés vs a félelem. Ez szerintem mindenkinek a saját útján kell hogy megtörténjen, mert mindenki más. Én bennem kialakult az érzés, és azért mondom, hogy lélekből érzem, mert amikor megmutatja a hatalmas 400BB-s all in pot ba a csávó, hogy milye van, akkor ilyen szív magasságba középen a szegycsontnál üt meg a feeling, és olyankor tudom, hogy az igaz érzés és nem félelem.

Kis kitérő: Az érzések hogy mi honnan jön. Vannak a csakrák ugye. 7 fő van az embernél. Lentről fölfelé az állatitól az emberin át a fény ig. Értsd a legalsó a gyökér csakra, meg a szex stb, aztán feljebb van a szív csakra , és legfelül pl a harmadik szem meg a korona csakra. És ezeket a sima ember is érzi, aki nem is tudja hogy vannak. Elmodnom a példáim:

Valaki ismeretlen bekurvaanyáz neked a metrón és rörgtön érzed a gyomrodban odalent (mivel ez egy alacsony rezgésű érzés, és ösztönből jön, ami nem más mint egy alacsony energia szintű dolog. Állati. Ösztön, reakció. Nem születik belőle soha jó.

Aztán ott van amikor megnyílik valaki felé a lelked. AMikor elkezdtek beszélgetni, és olyan jó érzés árad belőled. Azt már feljebb érzed a szíved mellkasod körül. mert ez már egy magasabb rezgésű érzés, és a szív csakrától felfelé léteznek az ilyen fajta érzések. Magasabb frekvencia, jobb érzés.

A "rezgés" és frekvenciát kifejtem teljesen földibe. Ha valami alacsony rezgésű, az szilárd, földhöz ragadott, ha valami magasabb, az egyre rugalmasabb, és lég szerűbb. Ezért van az, hogy amikor megfélemlítenek, akkor görcsöt érzel a gyomrodban, amikor szerelmi bánatod van ,és lehúz az élet, nem véletlenül maggá akarsz zsugorodni. Mert ez zsugorító érzés. Ösztön szintű alacsony dolog ami bezár és lehatárol.

Magasabb rezgésű, amikor szárnyalsz a boldogságtól, jó híreket kapsz ,vagy csak nagyon szeretsz valakit és éppen megnyilvánul benned és át akarod adni. Mindig fentről jön ez az érzés, és szinte szállsz, úgy érzed repülsz. Nem véletlen, hiszen magasabb rezgésű érzés, sokkal szabadabb vagy, a fantáziád is szárnyal, új ember vagy.

Aztán van a még feljebb feeling, ami a transzcendens érzés, amikor már nincs is tárgya a szeretetednek, hanem csak érzed, hogy az egész világ olyan hatalmas és te a része vag yés egy vagy vele és szereted minden részletével és emberév el együtt. Ez ilyen univerzális szeretet érzés, és örömkönnyekkel jár. Sírsz mert annyira jó. Mi ? A létezés. Nem nagyon lehet leírni, ez olyan ha valaki tapasztalta akkor érti, aki még nem az meg majd megfogja :)

Tehát most már van példád, hogy el tud különíteni, mikor érzel félelmet és mikor nem. Nálam ez így jelenik meg a kártyába is, ha feljebbről érzem, akkor tudom, hogy igaz feeling, és nem reakció arra a mit látok.

Beszéltem erről sok értelmes kártyással is, akik lelkileg sem elvakult állatok, és mindengyikőjük számolt be egy csomó ilyen különös esetről, csak nem tudták hová tenni, de mikor érezték, mindig bejött, még ha nem is mentek utána mert nem volt rá odds. Én elkezdtem gondolkozni azon, hogy ezt az érzést, hogyan is lehetne a kártyában hasznosítani:

ugye szép és jó dolog, hogy showdown után megérzed, hogy jön e neki vagy nem, de evvel csak annyit tudsz elérni, hogy nem lepődsz meg a végeredményen amikor felfordul a river. Azt vettem észre, hogy ez ilyen max 5 másodpercre előre megérzés, és keresni kezdtem lehetőséget ahol ez megjelenik, de még hasznát is lehet venni, és találtam egyet:

Illetve kettőt de elég azonosak. Mind a kettő a riverrel kapcsolatos. Vagy amikor hero callolni készülsz, vagy csak simán callolni, vagy amikor blöffölni egy nagyot. Én a blöffölőssel kezdtem tapasztalgatni, mert élőbe toltam, és ott azért nagy stackek van lehetőség nagy blöffre is sokszor:

Ott voltunk a riveren bazi nagy pot, és egy hatalmas dontés helyzet. Vagy all in fogok blöffölni, mert totálra misseltem, és tudom, hogy vagy über nuts van nála vagy el fogja dobni mert nem olyan erős (de az én semmimnél még mindig erősebb) És akkor itt nem csak, hogy a reakcióit keresem az embernek, hogy mit tesz mikor zsetonért nyúlok, hanem a saját lelkemet is fürkészem, és próbálom ugyan úgy meglátni a jövőt. Szinte elhitetem magammal, hogy tényeg ahogy pakolászom a zsetonokat, hogy be fogom teni, elképzelem magamba azt az utolsó kis erő lökést ami ahhoz kell, hogy betedd az egész stacked, vagy azokat a nagy értékű chippeket. És ilyenkor szokott jönni azonal a válasz onnan föntről ahonnan kell. És amikor azt látom, hogy insta callol és itt jön a lényeg: Ugye ha beleblöffölsz és a faszi azért csekkelt előtted, hogy behívjál akkor instant callon lesz és ez bőven benne van abb a a pár másodpercre amit előre meg lehet érezni. És ilyenkor látom magam előtt ahogy insta callol. És ilyenkor azonnal viszakozok (megjegyzés: nem játszom el azt a való világba, mintha betenném a zsetont, nem csinálok forward motiont, mert az hívásnak számít a pókerben, csak elképzelem és pakolgatom a zsetonokat) és ha úgy érzem, hogy insta callon van akkor nem blöffölöm meg. Mire erre rájöttem, nem blöfföltem el full stacket a riveren többé.

Ugyan ez a call, csak akkor azt kell elképzelni, hogy megadod, és milyen reakciótlátsz az embertől ebbe a kis jövő képbe: önelégedetten felfordítja, vagy szájhúzva bemuckolja... ennyi :)

amit itt leírtam azok hosszú évek megfigyelései, és rengeteg élő kártya. De ez még csak a fele....

Ezt nem annyira régen kezdtem el megfigyelni, ahogyan letsiztázódot bennem minden a fentebb leírtakkal, az maga az a feeling amikor szopó maszk következik. Amikor előre tudod, hogy most szar széria jönn. De nem ilyen baromi hosszú távra, csak mondjuk, érzed, hogy most nagyon óvatosnak kell lenned, mert set up lesz és nem fogsz jól kijönni belőle. Amikor ezt a dolgot éreztem CG-n mindig kiültem 5 percre. Amikor versenyen akkor sajna nem tudtam mit tenni vele, ha nagyok voltak a vakok, csak simán nem lepődtem emg amikor mondjuk betettem AK val és az A3 levert. Nagyon nagyon sok ilyen volt, és elkezdtem kerülgetni az aknamezőt amikor tudtam. És ha olyan érzésem volt, hogy szar, most nem kéne akkor nem erőltettem. És itt sokkal fontosabb talán a félelmet elválasztani a valódi érzéstől. Nehezebb sokkal, mert nem annyira közvetlen közeli dologról van szó, és mellette meg sokkal képlékenyeb bis, hiszen, még a kövi pakli kártyát nem is cuttolták, de ott a feeling már, csak távolibb ugye. Fura. Nah. Ez még további játékot igényel, csak most nem tolom élőbe.

Van még egy, ami ilyen megérzésen alapuló, és nagyon jól tesztelhető is. A set mining. Ez pont egy olyan, ami rövidebb távú előrelátást igényel, mert vagy tot van floppon vagy nincs, és általában mindig jó oddsod van a set miningra, ezért könnyen el lehet itt kezdeni a kísérletezést, és az önmegfigyelést. Egészen egyszerűen vannak olyan helyzetek, mikor meglátsz egy poket párt, és nagyon jól tudod hogy szet lesz belőle. És minél jobban megfigyeled ezt az érzésedet, annál inkább biztosan be tudod lőni a dlogokat. Mert a suttogó hang mindig ott van, csak szinte hallhatatlan eleinte, de ha megtanulsz hallgatni rá, akkor felerősödni hallod majd, mint amikor koncentrálsz valamire, és egyre tisztább és erősebb lesz a meglátásod. Hogy egy egyszerű párhuzamot vonjak: A tellek. Mindig is ott vannak, de amíg nem vagy tudatában, hogy léteznek nem tudod használni tudatosan. CSak ha tanulmányozot, a mit mikor és miérteket, akkor kezded el megérteni, és hirtelen egy egész másik világba csöppensz, ahol a póker asztalnál, minden ellenfeled minden testrésze egy külön sztorit tud elmesélni bizonyos esetekben.

Egy kis mellékes: én még nagyon nagyon régen talán ez volta legelső, mikor a feelinget kezdtem el érzeni, arra fókuszáltam, hogy ez azért van ez a feeling emrt érzem, vagy mert félek, vagy mert egy tudat alatti tellt találtam, amit nem tudok tudatosan dekódolni mert nem figyeltem rá. Ez volt az a pont, amikor tartottam olyan napokat, hogy élőbe csak egy pontját figyeltem az ellenfeleimnek az adott napon és semmi mást, és arra alapoztam mindent. Ott ismertem meg az adott részletet.

Másik kitérő: Akinek ez az egész feelingesdi érthetetlen adok egy jó példát, amire a tudomány mostanában talál épp magyarázatot. A vak emeberek. Azok a vakok, akik nem azért vakok, mert nincs szemük, hanem mert a kapcsolat a szemük és az agyuk azon része között ami dekódolja az infót képpé az nem működik. Ezek az emberek például, látják...nem látják érzik, hogy ha egy másik ember van előttük, hogy az milyen hangulatban van. Ugyanis, amit a szemed lát, az 3 helyre megy az agyadban. 3 ponton dekódol dolgokat, és a 3. állomás ahol képet formál, de előtte van az ami az érzelmeket olvassa le, és bár ezek az emberek nem látnak, mégis tudják, és érzékelik, méghozzá NEM vizuálisan az érzelmeit az előtte álló embereknek. Baromi érdekes dolog, és ez is tűnhet simán "humbuk"nak csak erre a szám és papír tudomány is tud választ adni már :)

Szóval a set mining. Én élőbe eljutottam arra a pontra, amikor be tudtam mondani előre mindig, hogy jön e a set vagy nem. De ugyan így elkezdtem érezni a húzókat, meg különösen a backdoor húzókat. És hogy ez hogyan lehet praktikus használat alá vetni:

Egyrészt a határ eset calloknál, mikor setmineről van szó vagy húzóról, ha nincs meg az átütő érzés, könnyebben dobok, mert a matek is igazolja, hogy mind1 melyiket teszem mindkettő jó, ezért nem ütközik a tanult dolgokkal az érzett dolog. Viszont nagyon plusszos tudsz lenni, ha a határ eset döntésekben ki tudod szelektálni azokat amikor biztos missels, meg amikor biztos betalálsz.

A másik meg, hogy ha már nagyon nagyon magabiztos vagy, és bízol magadban és meg is bizonyosodtál róla, egészen egyszerűen el kezdhetsz játszani oddon kívül, hiszen az odds számolás csak az ismeretlen kalkulálásában segít, de ha tudod előre mindig hogy mi fog történni, akkor nincs szügséged oddsra csak a tudásra, hogy mikor jön és micsoda :) És erre mondtam az előző postban, amikor neten is ülök, és az utg beszél, de rá tudok mutatni, arra az emberre (nem mindig főleg nem sok asztalon, de ha néha 1-1 alkalommal ez már megvan az nagyon sokat segít) akitől paráznom kell és bemondom, hogy ha ez a faszi emel akkor evvel a KK val most csak callolni fogok, mert nagyon olyan feelingem van, hogy szopni fogom, és ilyenkor vagy AA ja van, vagy 2p/setet floppol és nagyon sok pénztől mentem meg magam.

És pontosan az ilyen feelingekből adódik az, amit a sok csak matekon alapuló játékot úző, főleg online megszállot jancsik oltanak, hogy KK-t nem dobhatsz pre. Eddig lassan 10x dobtam KK-t pre és mind a 10x AA ellen. Ez 10 buy in plusz önmagában.

És még egy nagyon fontos történet, ami szemlélteti, a mechanikáját, hogy hogyan is működnek a jó és a rossz döntések:

Egyszer ültem akocsimban, és kevés volt a benzin, és jött a feeling amikor megláttam a kutat, hogy tankolni kellene. Nem tettem meg, ki is fogyott eg ygeci szar helyen a benyó nemsokra rá, és rohangálnom kellett a tél közepén, és ekkor értettem meg, ha hallgatsz a megérzéseidre, és követed őket, akkor nem fogod tudni 100%-ra, hogy igazak e azok, hiszen ha tankoltam volna, sose tudtam volna meg, hogy tényleg kifogyott volna-e a benzin, de mivel tankoltam ezért eljutottam volna oda ahová kellett volna, és nem lett volna az életemben az a kellemetlen szakasz. Viszont, ha nem hallgatssz rá akkor kiderülk, de ha megtagadod azt, hogy márpedig te érezted, vagy tényleg érzéketlen voltál rá és észre se vetted a suttogást, akkor mindent fogsz hibáztatni csak magadat nem, pedig ott volt benned a helyes útra a lehetőség, csak nem figyeltél rá. :)

písz

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megérte várni,számomra best blog post ever!Remélem várhatóak még hasonló mélységűek,thx:Zotyo

Gizdalord írta...

Köszi

:) ahogy alakul

Ha tetszik osztogasd az embereknek mert szerintem ilyet még soha senki nem írt le :)

sokat agyalok a könyv lehetőségen is, ilyenek miatt menne el valszeg

Dave írta...

Tényleg nagyon jó post!